hormoonasendusravi 13.10.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 43 aastane. Poolteist aastat tagasi oli mul operatsioon.Endometrioosi tõttu opereeriti munasarjad ja kuna emakal ilma munasarjadeta polevat mingit otstarvet siis ka emakas. Emakakael jäeti alles. Kohe paar päeva peale oppi hakkas tundma andma kipitus urineerimisel ja ka uriinil oli võõras lõhn.Sain ka ravi Colibakteri vastu.Mingi aeg oli parem kuid kõik kordub jälle. Ka on mul tupes pidev kipituse tunne, peale vahekorda on paar päeva tupepiirkond valulik ja sageli ägeneb siis ka urineerimise valulikkus. Põietee joomine küll levendab veidi. Seenpõletik oli ka enne sagedane, kuid allus ikkagi ravile,nüüd on ta kogu aeg, ainult suukaudne tablett võta mingiks ajaks tagasi.saan ka hornoonasendusravi. Algul 0,5 g kuid mõne kuu möödudes hakkasid kuumahood ja siis 1,0 g. Käisin ka teisele arstile oma muret kurtmas ja ta soovitas rohu vahetust. Nüüd võtan kuu aega Premarini 0,625 g. Selle rohuga, sellises koguses on vahest pingelisemas olukorras ainult mõned kuumahood esinenud. Kuid see kipitus peale urineerimist ja tupe valulikkus segab igapäevast elu väga. Ma ei tea kas võib see olla vähesest hormoonikogusest või hoopis seenest(mis seoses hormooni võtmisega ägenenud?
Juhtusin internetist ka lugema et kui on olnud endometrioos siis võib ainult östrogeeni kasutamine haigust taas tekitada. Kõigi nende probleemidega seoses olen kaotanud peaaegu täiesti huvi seksi vastu.Enne operatsiooni ja ravi oli kõik selles osas väga korras. Olen tõesti kurb. Kas see kõik jääbki nüüd nii või on mingitki lootust olukorda parandada?

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Teie vaevused viitavad östrogeenvaegusele.Lisaks suukaudsetele tablettidele paluge oma günekoloogil välja kirjutada tupesiseseid tablette Vagifem ,25 mikrogrammi ühes tabletis.Neid tuleb esimesel kahel nädalal viia tuppe igal õhtul,edasi kaks korda nädalas.Kuna emakas ja munasarjad on eemaldatud,siis endometrioosi taastekke võimalust ei ole.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Hormoonasendusravi

Tere! 13 aastat tagasi on opereeritud nii emakas kui munasarjad tsüstide tõttu. Olen kasutanud hormoonasendusravi- Climara plaastrid, mis on väga hästi toiminud. Küsimus nüüd selles, et kui kaua neid võib ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kõigepealt vabandan hilinenud vastuse pärast. Hormoonasendusravi kasutatakse klimakteeriliste vaevuste leevendamiseks soovitavalt mitte kauem kui 4-5 aasta jooksul. Peale munasarjade eemaldamist ...

Loe edasi

Valulikud rinnanibud

Tere! Olen 44-aastane naine, menopaus diagnoositi 4 aastat tagasi. Muret teevad valulikud rinnanibud. Häiriv valulikkus on kestnud nädala. Mis võiks olla selle põhjuseks?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
valulikud rinnanibud võivad olla seotud erinevate põhjustega. Põhjuseks võivad olla hormonaalsed muutused naise organismis, sealhulgas muutused nii premenopausis kui menopausis ning hormoonasendusravi. ...

Loe edasi

Hormoonasendusravi

Tere,dr Seemen
Olen tarvitanud ca 6 a.a Activellet (N,üle 60,müoom püsib ca 12 a.a ühesuurune,7-8 näd).Arst soovitas nüüd hakata tarvitama Liviali. Ostsin ravimi välja ja olen nädala tarvitanud.Mille ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Riina!
Hormoonasendusravi (activelle jt.) on ohutu kasutada 4-5 aasta jooksul, pikemaajalise kasutamisega tõuseb risk haigestuda rinnavähki. Sellised on hormoonasendusravi preparaatidega tehtud ...

Loe edasi

hormoonasendusravi

Tere!
Küsin hormoonasendusravi ravimi Nova Fem kasutamise kohta. Olen seda võtnud kaks kuud (olen 46.aastane, aasta tagasi opereeriti 1 munasari ja mõlemad munajuhad, menstruatsioonid lõppesid juunis). ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Riina! Novofem on madaladoosiline tsükliline hormoonasendusravi preparaat,mis leevendab tulemuslikult üleminekuea vaevusi.Mõne naise organism võib esimeste ravikuude jooksul koguneda kudedesse vedelikku,mis ...

Loe edasi

menopaus

Olen 54. Juba 6 aastat olen oma günekoloogi soovitusel kasutanud hormoonasendusravi. Siiani tablette, mis imiteerisid menstruatsioonitsüklit. Neli kuud tagasi vahetasin ravimit (kilane). Nüüd aga tekkis ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Hormoonasendusravi põhiliseks näidustuseks on klimakteerilised vaevused ja ebaregulaarsed veritsused kliimaksi perioodil. Hormoonasendusravi tuleb teha nii kaua kui vajalik ja nii vähe kui võimalik. ...

Loe edasi

hormoonasendusravi

kasutan juba pool aastat plaastreid (Estracomb TTS).Tundub et on tekkimas väike allergia,juhuks kui see süvenema peaks - kas on olemas veel midagi analoogset ,oma toimelt sobib see hästi, olen 53 ja terviseprobleeme ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Soovitan sellisel juhul üle minna hormoonasendusravi tablettidele Activelle, mis on efektiivsed klimakteeriliste vaevuste korra ja väikese hormoonisisaldusega.

Loe edasi

hormoonravi üleminekuealisel

Tere, ja jõudu Teile!

Kui ohtlikuks kasvajate, s.h. rinna jm. vähkkkasvajate aspektist peate te esterogeenravi?

Kas ma saan võimalikke ohte ise vähendada, kui ma ei sooviks sellest ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Hormoonasendusravi (östrogeen+gestageenravi) üleminekuperioodi vaevuste leevendamiseks võib julgelt kasutada kuni 5 aasta jooksul. Uuringud on näidanud, et risk rinnavähile 4-5 aastat kestva ...

Loe edasi

hormoonasendusravi

Olen 22-aastane neiu ja saan hormoonasendusravi Turneri Sündroomi tõttu. Mul tekkis küsimus seoses eelseisva (veebruari lõpus) mandlite operatsiooniga. Hormoonravi mõjutab verehüübivust ja ma tahaksin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Ravi ei pea katkestama,sest Teie organismis on ju tavaolukorras väga madal östrogeeni ja progesterooni sisaldus.Tarvitage rahulikult edasi Teile määratud hormoonasendusravi. Hoin Teile pöialt,et operatsioon ...

Loe edasi

hormoonasendusravi

olen 52-aastane naine.Menstruatsioonid käivad ebaühtlaselt.Rinnas leiti tsüst ,Tallinna Onkoloogiadispanseris võeti proov.Pahaloomulist kasvajat ei ole.Kas hormoonasendusravi on sellisel juhul täielikult ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Arvan,et peaksite pöörduma günekoloogi poole,kes määrab ära Teie hormoonide basaalnivoo ja vastavalt sellele määrab ka Teile individuaalse ravi.

Loe edasi

hormoonasendusravi

Olen 22-aastane naine. Mul on Turneri sündroom ja ma saan hormoonasendusravi. Mind huvitab kas ma võin olla doonor?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Hormoonasendusravi ei ole doonorluse puhul vastunäidustus.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi