tupeseen ja U. parvum 14.09.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 23.a naistrahvas. Hädas olen juba 2 aastat tupeseenega. Ei meenugi väga aega selle perioodi jooksul, kus minul või mu partneril ei oleks kaebusi. Olen mitu korda saanud lokaalset ravi tupeküünalde ja kreemidega. Samuti oleme mõlemad partneriga saanud mitu korda suukaudset ab ravi. (Kõik korrad on olnud paari-kolmapäevane kuur, ravimi nime ei mäleta kahjuks). Samuti on diagnoositud mul U. parvum, mille vastu viimane kord tegime kolmepäevase sumamedi kuuri koos partneriga. Ühesõnaga ma tunnen juba et kõik see värk on täiesti lootusetu. Sest kaebused tulevad ikka ja jälle tagasi ja seda õigepea. See sumamedi viimane kuur ei andnud mulle mingit leevendust. Arst ütles et seent viimane kord näha ei olnud. Leiti ainult U. parvum. Kaebused ei olegi igapäevased, vaid löövad välja iga teatud lühikese aja jooksul. Ja seksuaaleluga on ka kõik juba sassis. Kuna partneril tulevad haigusnähud päeva paari järel peale kaitsmata suguühet ja samuti mulle. Ja nende kaebustega ei ole seksist mingit lusti et järgmine kord proovida. Kondoomi kasutamine pole meile mõlemale väga meeltmööda, nii jääbki seksuaalelu järjest harvemaks, mis omakorda tekitab pinget ja stressi. Ühesõnaga ma ei oska enam midagi teha. Kas tupeseen ja U. parvum jäävadki mind vaevama? Kas kõik need ravimid ongi ainult leevendavad mitte ravivad? Kas põhjust peaks otsima üldse kuskilt mujalt? Äkki tarbima mingeid im.süsteemi tugevdavaid preparaate? Või on lootust neist lahti ka saada? Ja kuidas teie soovitaksite edasi käituda? Kas mees peaks ka meestearsti poole pöörduma?
Lisaks ka seda et võtan ras.vastaseid pille Novynette't, (mille kasutamine viimasel ajal tundub ka mõttetu)

Tänud ette vastuse eest,

Õnnetu

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
mõistan Teie muret ja üritan siinkohal anda mõned soovitused.
1. Antibiootikumid, sealhulgas Sumamed, soodustavad tupe seenpõletikku. Ureaplasma parvumi ravi ei anna sageli efekti (analüüs jääb endiselt positiivseks), sest see tekitaja kuulub enamasti normaalsesse mikrofloorasse. See, et tupeseen ja ureaplasma on probleemiks, näitab, et organismi mikrofloora on häiritud. Organismi mikroobide tasakaalu aitab korrastada Laktoseven, soovitan seda apteegist osta ja kasutada. Kui mingil põhjusel on vajalik antibiootikumidega ravi, kasutage Lactosevenit ravi ajal, et vältida seene aktiveerumist.
Hormonaalsed rasestumisvastased vahendid (pillid) soodustavad tupeseene teket, aga alternatiivset efektiivset rasestumisvastast vahendit pole pakkuda.
Üheks võimalikest vahenditest on kondoom, kuid nagu kirjast selgub, pole selle kasutamine meeltmööda. Arvan, et ei peaks pillide kasutamisest selle probleemi pärast katkestama.
Üheks tupeseent soodustavaks faktoriks on ka stress ja emotsaionaalne pinge!
Soovitan oma organismi tugevdada: piisav puhkus, tervislik toitumine, sport, vitamiinid, liigse magusa ja alkoholi piiramine jne.
Partneril soovitan pöörduda Meestekliinikusse, kus saab teha kõik vajalikud analüüsid.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi