Kuivus vol 2 14.08.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Lp Galina Litter,
esitasin rohkem kui aasta tagasi dr Ülle Kadastikule küsimuse tupe kuivuse kohta (http://www.kliinik.ee/index.php?4,7,33893). Praegu temale küsimusi enam esitada ei saa, seega pöördun Teie poole.
Paraku ei ole aasta jooksul midagi muutunud. Olen vahetanud arsti. Uus arst on võtnud kõikvõimalikke proove mitmeid kordi, samuti teinud ultraheli uuringu. Ühel korral oli PAP-test positiivne, ent nüüdseks taas negatiivne. Korra leiti ka genitaalherpes. Samal ajal on aga pidevalt probleeme sooriga. Selleks olen kasutanud erinevaid küünlaid, kreeme, antibiootikume ning suukaudseid preparaate. Samuti on ravitud partnerit. Vahetasin ka Harmonet tabletid Yarina vastu. Ent mis ära ei kao, see on seen ja tupe kuivus. Üsna sageli on mul periooditi ka väike palavik (37,2) ja kuumahood (ei ole täheldanud, et see oleks seotud kuidagi menstruatsiooni või ovulatsiooniga).
Suguelundeid pesen 1-2 korda päevas Lactacyd geeliga, pesukaitset ja tampoone ei kasuta, stringe ja sünteetilist pesu ei kanna. Partnerit ei ole vahetanud. Küll aga olen juba kolm aastat kasutanud Atenololi või Betaloc tablette (25 mg). Kas neil võib olla mingi mõju ka tupe kuivusele?
Tundub, et minu arst on teinud küll kõik, mis võimalik. Nüüd laiutab ka tema käsi. Kas peangi tupe kuivusega leppima ja jäämagi vahekorra ajal kasutama libestusaineid või võiks olla kuskil veel väljapääs? Kas abi võiks olla sellest kui jätaksin Yarina tablettide võtmise ja kasutaksime edaspidi ainult kondoomi (või on veel mõni mugavam rasedusest hoidumise viis)? Kuna olen antibeebipille võtnud juba 6 aastat, kas siis olekski ehk aeg mõelda nendest loobumisele?

Ette tänades,
24-aastane neiu.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Neiu!
Noortel esineb tupekuivus kas stressist, ravimite kõrvatoimetest või kaasuvatest haigustest. Östrogeendefitsiiti normaalse menstruaaltsükliga naistel ei tohiks esineda.
PAP test ei saa olla positiivne ega ka negatiivne, ehk mõtlete HPV testi?
Genitaalherpese viirused jäävad organismi elu lõpuni, neid saab ravimitega hoida kontrolli all. Antibiootikumid ägestavad tupeseent. Antibeebipillide tarvitajatel on kehatemperatuur kuni 37,5 normaalne, sest on lisahormoonid tablettide näol.
Kuumahoogude põhjuste selgitamiseks oleksid vajalikud lisauuringud.
Arvangi, et tegemist on põhihaigusega ja ravimite kõrvaltoimetega.
Soovitused:
-hea mõte oleks pillide tarvitamise asemel proovida muud, näiteks tuperõngast NuvaRing
-iga 4-5 aasta järel vaadatakse hormoonide tarvitamise näidustused ja vastunäidustused üle, ka antibeebipillidel
-konsulteerige perearstiga põhihaiguse osas, kas võiks ravimitega teha "pause"
-parandage partnersuhet ja seksuaaltehnikat
-konsuteerige seksuaalsusega süvendatult tegelevate günekoloogidega, dr.Karro Tartus ja dr.Haldre Tallinnas.
G.Litter
www.naistearst.ee


Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tupe kuivus

Tere

Olen 33-aastane naine. Minu günekoloog määras mulle progesterooni ravi (2 x 200mg päevas, tsükli 16-25 päeval). Praeguseks olen progesterooni kapsleid võtnud 3 kuud. Sel kuul aga tekkis ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Selline tsükli II poole ravi ei tohiks selliseid kaebusi põhjustada. Kui on tupp kuiv, siis kasutage tupe mikrofloorat parandavaid preparaate (teha lühiajaline kuur) ja suguelu elades kasutada libesteid. ...

Loe edasi

Kuivus

Olen 4.5 aastat kasutanud Harmoneti tablette ja suguelundite kuivusega ei ole kordagi probleeme olnud. Sügisel 2004 aga avastati tupeseen ja sellega kaasnes välissuguelundite kuivus. Olen nüüdseks läbi ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tupe ja välisgenitaalide kuivus võib olla tingitud tupe mikrofloora muutusest, mis on tingitud teie tupeseenest. Tupeseen aga on ka tingitud mikrofloora häirumisest tupes. Mikrofloorat mõjutavad väga ...

Loe edasi

enneaegsed päevad vol 2

Tere veelkord!

Kõigepealt tänan, et vastasite minu küsimusele mis puudutas Loette tablette ja päevade algamist tablettide võtmise ajal. Kahjuks olin ma oma küsimuse ebatäpselt vormistanud, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kui määrimine tekib tsükli jooksul, tuleb pillide võtmist tavapärase skeemi järgi jätkata. Kui 2 kuu möödudes pillide võtmisest ebaregulaarsed veritsused ei lõpe, on soovitav pille vahetada ...

Loe edasi

Rasedust planeerides vol.2

Tere!
Esitasin Teile hiljaaegu küsimuse, et kas des. vahenditega töötamine minu raseduse ajal võib kuidagi kahjustada loodet. Sain aru, et ohtu lootele pole.
Küsimuse juures unustasin mainimata ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Suurte raskuste tõstmist raseduse ajal tuleb vältida. Soovitan vormistada oma naistearsti juures üleviimise kergemale tööle. Sellisel juhul on tööandja kohustatud leidma kuni rasedus- ja sünnituspuhkuseni ...

Loe edasi

kuivus

tere,
võtan 2,5 aastat antibeebipille. esimene aasta probleeme polnud, kuid teisest aastast muutusin äkki nii kuivaks. väga erutudes lähen natuke märjaks, kuid see kaob kiiresti. seened ja rohkem ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tupekuivus ja ebapiisav märgumine vahekorra ajal on seotud pillidega.
Pillide vahetamine siin tavaliselt mingit efekti ei anna. Soovitan kasutada libestus-geeli, mida saab osta kas apteegist ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi