tsüst 04.08.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!Olen kohutavalt õnnetu ja mõtlen ainult sellele ja otsustsin kirjutda teile oma suurest murest.
Nimelt 2004.a. suvel eemaldati mul vasakust munasarjast termoidtsüst.Hakkasin edasi võtma antibeebipille, kuna ei soovind siis rasestuda.2005.a. läksin oma tollasest elukaaslasest lahku ja sama aaasta märtsis tutvusin oma elu uue armastusega.Sama aasat mais lõpetasin rasestumisvastaste tablettide võtmise täielikult, kuna mõtlesin ,et tahaks rasedaks jääda.Terve suvi polnud päevi.Algasid alles septembris.Aga ei midagi.Olen käinud ainult mööda günekolooge, on tehtud igasuguseid proove,ka meest on uuritud.Tal raviti mingit põletikku ja arst palus tal iga poole aasta tagnt käia uuringutel.Oleme ka koos läbi teinud mingi ravikuuri, kuna mul oli mingi bakter.
Eelmise aasta talvel avastas minu arst, et see tsüst on tagasi kasvanud ja seda tuleb jälle opereerida. Kuna tema mõistus enam ei võtnud saatis ta mind Tartus ühe parima arsti juurde, kes ütles, et opereerime selle tsüsti ära ja siis paneme rohud peale, aga ma ei tea mis rohtudest jutt käis.
01. augustil oligi siis taas laproskoopia, ja arst ütles , et seal on juba liiteb tekkind ja parem munasari on polütsüstiline.Soovin teda mida see tähendab?
Ka eelmise aasta oktoobris tekkis mul ootamatu valu alakõhus,minestsin 5 korda ja kirurgid tegid laproskoopia ja alakõhust leiti 0,5 l vedelikku, aga põhjus kust see sinna sai oli teadmata.
Nüüd ma tahaksin teada, mis saab edasi.Kuna olen juba 27 aastat vana tahaksin väga juba last saada, ka m´inu elukaaslane ootab väga.Või ongi lõpptulemus kohutav minu jaoks.Või ma peaksin tulema teie vastuvõtule?Olen nutmisest ja muretsemisest hulluks minemas.
Ette tänades. Neiu

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Neiu!
Lugesin Teie murelikku kirja. Peamine on see, et Teil puudub adekvaatne informatsioon oma tervise ja olukorra kohta. Mitmed vajalikud uuringud on Teile ju tehtud.
Dermoidtsüstid on kaasasündinud tsüstid. Kui nad kasvavad või hakkavad tekitama kaebusi, n.valusid, siis nad opereeritakse, sest kasvades tsüstid hävitavad munasarja koe.
Saan aru, et alates mai 2005 olete soovinud rasestuda. Polütsüstilised munasarjad on ka kaasa sündinud, kuid neid saab laparoskoopia ajal drillida-teha väikesed avad-ning peale seda stimuleerida ravimitega ovulatsioone.
Teie teiseseks nõustamiseks on vajalikud 3 toimunud operatsiooni väljavõtete koopiad.
Mure Teid ei aita, aitab vaid tegutsemine oma soovide täitumise nimel. PCOS - polütsüstiliste ovaariumide sündrooomidega patsiendid on raviga sünnitanud ning alati on võimalus kunstlikuks viljastamiseks mitme erineva meetodiga.
Soovitan Teil taotleda toimunud 3 operatsiooni väljavõtted, ning broneerida aeg vastuvõtule. Siis saan selgitada Teile olukorda, toetudes faktidele ja teha raviplaani. Ka mehe vastus on oluline.
Kui mure läheb nii suureks, et tunnete end hulluks minemas, pöörduge kindlasti psühholoogile, kes aitab Teil muuta oma mõtlemist, et tegutseda eesmärgi nimel.
Võite kasutada lisaks otsingut: dermoid, dermoidtsüst, PCOS ing.k. või polütsüstiliste ovaariumide sündroom jm.
G.Litter
www.naistearst.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi