Mure 23.05.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Mure on tõesti suur ja nimelt järgmine-olen 50.a. naine, poolteist kuud tagasi kaotasin õnnetult ja ootamatult igaveseks abikaasa. Kas minu praegune probleem on sellega seotud, ei tea, aga samal ajal pidi algama menstruatsioon, mis algas mingil määral nädal hiljem ja kestis 9 päeva, vähese vereeritusega. Järgmine menstr. algas 18 päeva pärast, aga jällegi vähese vereeritusega ja viie päeva möödudes lõi alakõhtu üsna tugev valu ja hakkas päris palju helepunast verd erituma. Valu andis enam-vähem järele õhtuks ja vereeritust ei olnud väga hullusti ja seega arsti juurde ei pöördunud. Nüüd on möödas sellest viis päeva ja vahel on alakõhus õrn valu ja verd ikka tuleb ka. Menstr. tsükkel on muidu olnud 25 päeva.
Varem seoses üleminekuga probleeme ei ole esinenud, aga kuna vanus selline ja nüüd veel suur südamevalu kokku, kas võivad niisugust segadust tekitada?
Kas peaksin ikka pöörduma oma günekoloogi poole kontrollimaks olukorda ning kas peaksin kiirustama või ootama veel natukene?
On veel väike emakamüoom, mis on olnud umbes kümme aastat muutumatuna ja kontrolli all kogu aeg. Tegin isegi rasedustesti, mis oli negatiivne. Käisin günekoloogi juures kontrollis umbes kolm kuud tagasi, siis oli kõik korras.
Sai pikk ja segane kiri, aga kui saate veidi aidata, olen tänulik.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Sügav kaastunne Teile abikaasa kaotuse puhul.Usun küll,et stresssituatsioon põhjustas esimese menstruatsiooni hilinemise.Aga hiljem esinenud ebareeglipärased verejooksud ja valud alakõhus võivad viidata nii algavale üleminekuperioodile ,hormonaalsetele häiretele või põletikule.Mina soovitan Teil kindlasti pöörduda oma günekoloogi vastuvõtule ja küllap tema organiseerib Teile ka sonograafia,kontrolllimaks emaka limaskesta paksust ja müoomi suurust. Soovin Teile kõige paremat aga hingevalu ei suuda vist keegi ära võtta.Tervitades,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Kas võtta SOS-pilli?

Küsin nõu seoses SOS-pilliga. Olin kaitsmata vahekorras 21.01 ja võtsin seejärel SOS-pilli. 28.01 hakkasid päevad. 4.02 olid tugevad valud, 13.02 olid uuesti päevad, mis kestis umbes 17.02. Sama päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pillide kasutamise järgselt tekib sageli tsükliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi. SOS pillid suurendavad tsüklihäirete tõenäosust, mis toob sageli kaasa ka varasema või hilisema ovulatsiooni. ...

Loe edasi

Fibroadenoom ja peanaha mesoteraapia

Mul leiti 4 aastat tagasi rinnas väike fibroadenoom (ca 1 cm), mida käin iga aasta kontrollimas (viimati 2016 aasta lõpus). Soovin teha peanaha mesoteraapia protseduuri juuste paremaks kasvuks ning kosmetoloog ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, antud ravi kohta pole konkreetseid uuringuid tehtud, mis puudutab seost fibroadenoomi kasvu osas. Kuna fibradenoom pole mingi paha moodustis, siis mesoteraapia pole vastunäidustatud kohe kindlasti. ...

Loe edasi

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

Mükoplasma bakter

Tere! Mul avastati 2016 aastal mükoplasma bakter. Sellele on järgnenud ravi. Minu partner käis ka arsti juures ja temal seda bakterit ei avastatud. Peale kaitsmata vahekorda olen käinud arsti juures kontrollis ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 41-aastane.

Teen sissejuhatuse probleemi keerukusse STLIEÜ EUSTI kehtivatest uutest ravijuhenditest:
http://www.eusti.ee/wp-content/uploads/2016/11/Ravijuhis_2015.pdf
Loe edasi

Müoom ja hüpotüreoos

Tere!

Olen 51aastane naine.
Mul on juba paar aastat diagnoos müoom.
Mind häirisid menstruatsiooni välised verejooksud, seetõttu pöördusin arstile.
Sain niisugused ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Intramuraalsed müoomisõlmed on suhteliselt väikesed ja emaka limaskest ka küllalt õhuke. Arvestades Teie vanust,soovitaks ka mina Teile Mirena spiraali.See mõjub ka endomeetriumi polüüpide kasvule ...

Loe edasi

Valu paremas pool kubemes ja puusa piirkonnas.

Tere, minul on valu paremal pool kubemes ja paremal pool puusa piirkonnas. Vahest lööb valu ka paremale poole kannikasse. Lisaks on tupes kipitus...selline tunne nagu oleks póiepôletik aga seda mul kindlasti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere sellised kaebused viitaksid pigem puusa piirkonna probleemile. Günekoloogiline probleem ei tohiks olla.Tupe kipitus on ilmselt muu asi, võib olla tegemist tupe mikrofloora muutusega. Seega soovitaks ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal pärast sünnitust

Tere!

Sünnitasin 25.09.2016.
Kohe pärast sünnitust hakkasin kogema unehäireid. Kolm kuud võitlesin magamatusega. Neljandal kuul läks paremaks ning tundus, et ei ole enam probleemi. Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See ,et imetamise ajal östrogeenide sisaldus on muutunud ,et tohiks küll nimetatud probleeme Teile põhjustada.Mina soovitaks Teil apteegi käsimüügist osta Neuroresti kapsleid,mis sisaldavad ka melatoniini ...

Loe edasi

SOS pill

Olime 29.01 partneriga ca 22:00 vahekorras. Kasutasime kondoomi ja peale seemnepurset peenist välja tõmmates tuli kondoom ära ja sperma läks sisse.

Paar tundi hiljem oli uus vahekord, ja kuna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pill tuleb võtta peale kaitsmata vahekorda niipea kui võimalik, seega käitusite õigesti. Soovitav on SOS pill sisse võtta 12 tunni jooksul, kuid mitte hiljem kui 72 tundi peale vahekorda. ...

Loe edasi

Rasedus ja kõrge vererõhk

Tere, doktor! Mul on kõrge vererõhk ning kardioloog on mulle välja kirjutanud ravimit Agen. Planeerin rasedust. Kardioloogi sõnul saab seda ravimit vastu võtta raseduse ajal. Ravimi infolehes on aga kirjas, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Agen e.amlodipiin ei ole vatunäidustatud raseduse ajal.Loomulikult on ravimiinfos kirjutatud,et eelnevalt konsulteerida oma naistearstiga.Seda kirjutatakse peaaegu iga ravimi korral.Kina Te praegu ...

Loe edasi

Veritsus pärast vahekorda

Tere!

Olen võtnud Yaz pille umbes 6 aastat ning probleeme pole nendega eelnevalt olnud. Kordagi pole põdenud ühtegi suguhaigust ega ka naistehaigust, kuid nüüd on tekkinud probleem, kus pärast ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane

Iga veritsuse (ja uue partneri) puhul peavad olema välistatud sugulisel teel levivad infektsioonid ja rasedus. Saate teha rasedustesti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi