Kehakaal tõuseb 24.10.01 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen terve elu olnud umbes 52-kg raskune. Viimase kahe aastaga olen juurde võtnud 10 kg, neist 5 kg kahe viimase kuuga. Mul on ka tunne, nagu oleks jalad ja käed veidi turses, igatahes sõrmused sõrme ei mahu, kuigi sõrmed ei paista välja jämedad. Umbes 10 kuud olen võtnud Marveloni tablette. Loobusin ka 1 kuu tagasi suitsetamisest. Tuju on kogu aeg kehv, ärritun kergesti, aga see võib ka olla suitsetamisest loobumise tõttu. Söögiisu ei ole samas suur, saiakesi ja komme väldin, vahel harva siiski luban mõne. Peale teise lapse sündi ca 4 aastat tagasi oli kilpnäärme alatalitlus, siis ka kaal ei alanenud ja menstruatsiooni ei tulnud. Võtsin arsti ettekirjutusel 1 karbitäie L-Thyroxin tablette ( 0,5 päevas, vist oli selline nimi ja vist 40 tk karbis ), siis läks kaal normi ja menses ka. Rohkem ei pidanud tablette võtma, aga kilpnäärme uurimiseks analüüsi ka ei võetud. Millegipärast on mul tunne, et see kilpnääre ikka ühest karbitäiest tablettidest ei paranenud. Mida nüüd teha? Kas peaksin uuesti endokrinoloogi jutule minema? Kilpnäärmeprobleeme on ka mu emal ( tal on tugev ületalitlus, saab ravi ), kas võib oletada, et need mured on päritavad?

Tänan vastuse eest.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Peate kindlasti minema endokrinoloogi konsultatsioonile,kaebuste järgi tundub küll,et tegemist on hüpotüreoosiga.Ka ei ole võimalik hüpotüreoosi välja ravida,vaid mingi türeoidiinidoos peaks Teile ikka raviks olema.Ja kindlasti on vaja kontrollida ka ainevahetust. Edu soovides,Maie Väli.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

harmonet tabletid ja kaalu järsk tõus

Tere. On selline probleem. Kasutasin Harmonet tablette 3 kuud (suvel) ja selle tõttu tõusis kaal ca. 10 kilo. Tahaksin nüüd uuesti antibeebipille võtma hakata, aga ilma kaalu kasvuta. Olen kuulnud, et ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Margaret,
pillide võtmise ajal võib suureneda söögiisu ja sellega seoses suureneda ka kehakaal. Enamusel pillide võtmine siiski kaalu probleeme ei tekita, see on siiski väga individuaalne. ...

Loe edasi

DEPOO-PROVERA

TERE.HAKKASIN 1DETSEMBRIST TARVITAMA DEPOO-PROVERAT JA MIND HUVITAKS ,KAS KEHAKAAL TÕUSEB KÕIKIDEL? ON TEHTUD SELLEKOHAST STATISTIKAT? JA VEEL HUVITAB MIND ,KUI TÕHUS RAVIM TA ON RASEDUSEST HOIDUMISEKS ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kehakaal võib mingil määral tõusta, kuid see opn väga individuaalne. Reeglina kui tõuseb, siis 1-2 kilo ja jääb püsima. Rasestumisvastase vahendina on tõhus ja ei pea lisaks kondoomi kasutama.Dr Kadastik

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi