Iiveldushood 10.02.06 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen 22a ja 6.nädalat rase (teine rasedus). Nüüdseks juba teist nädalat on pidevad iiveldushood ja sageli ka oksendan. Süüa midagi pole võimalik, kuna toidulõhnad hakkavad vastu ja kui midagi vahest õnnestubki süüa, siis ei püsi see kaua sees. Pärast oksendamist on nõrkusehood ja väga halb enesetunne. Tööl käimisega on väga suured probleemid, sest ei jaksa midagi teha ja küsin varem koju.
Esimese rasedusega selliseid probleeme ei esinenud. Kas selle vastu on võimalik midagi ette võtta? On olemas iiveldustabletid, kuid kas rasedad tohiksid neid võtta? Ja kui võib, siis milliseid?

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.
Rääkige oma murest oma naistearstiga. Vahel on abi ainult sellest, kui olla nädal või paar töövõimetuslehel- olete oma töörutiinist vaba, saate süüa , juua just siis kui vähegi suudate. Võimalusel käige jalutamas ( või kasvõi rõdul värske õhu käes istumas). Kui isu täielikult puudub, katsuge vähemalt juua lonkshaaval. Sööge vähehaaval ja mitu koprda nädalas. Söögist olulisem on aga kindlasti joomine. Vedelikupuudus iseenesest tekitab nõrkust ja halba enesetunnet. Kui süüa- juua üldse ei saa, pöörduge valvearsti poole. Vajalik on teha analüüsid ja vajadusel vedelikukadu asendada. Iivelduse vastu on olemas ka ravimid, kuid tegemist on retseptiravimitega, mida saab Teile välja kirjutada nii valvearst kui oma naistearst.
Lohutuseks võin öelda, et harva kestab selline seisund üle 12 rasedusnädala ja lapsele see ohtlik ei ole.
Trükkige otsingusse '' toksikoos '' ja ''iiveldus''. Saate lugeda erinevaid küsimusi ja vastuseid sellele teemale.
Jõudu ja ilusat rasedusaega soovides Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

pillid

Selline küsimus, et kas rasestumisvastased tabletid võivad teha paksuks? Või kas nende tagajärjel võib minna hormoontasakaal paigast ära. Võtsin Logestit um. 1 aasta ja selle aja jooksul tõusis mu kaal ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide tarvitamise perioodil võib osadel juhtudel tõepoolest tõusta kehakaal, kuid on ka vastupidiseid näiteid, kus kaal hoopiski langeb. Iga organism reageerib pillidele erinevalt.
...

Loe edasi

kehakaal ja pillid

tere.
Võtsin terve aasta Logestit, viimasel poolel aastal võtsin juurde üle kümne kilo, pea hakkas valutama , tekkisid iiveldushood. Nüüd vahepeal proovisin veel janinet. Kohe tekkisid jälle iiveldushood. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Ter! Logest ja Janine on mõlemad vähese hormoonisisaldusega tabletid ja ei tahaks uskuda,et 3kuud vaheaega ei ole suutnud ainevahetust normaliseerida.
Soovitan tõepoolest pöörduda selle küsimusega ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi