hormonaalne häire 25.11.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Selgus, et mul on testosterooni tase veres liiga kõrge (üle 4) ja tsükli teises faasis on naissuguhormoonide tase liiga madal. Arstile pöördusin, kuna mul on väga ebaregulaarne tsükkel ja rasestumine pole õnnestunud. Menstruatsioon algas mul 14 aastaselt ja on pidevalt olnud ebaregulaarne. Olen tarvitanud triquilari ja harmoneti. Vahepeal oli mitme-aastane paus tablettide söömisel, sel ajal oli mu tsükkel suhteliselt korrapärane ning ovulatsioon arvatavasti toimus, kuna tundsin alati valusid, oli voolus jne ning rinnad olid peale seda alati väga valusad. Eelmise aasta novembris hakkasin tarvitama Femina 35, kuna mind häiris liigne karvakasv. aprilli kuus lõpetasin nende tarvitamise ja sellest ajast saadik on tsükkel täiesti ebaregulaarne, ei tunne ka ovulatsiooni toimumist ning rasestuda pole õnnestunud. Nüüd määras arst uuesti raviks Diane 35 6 kuud. Tahaksin teada, kas Femina ja Diane on erineva koostisega, ja kui Femina mind ei aidanud, pigem lõi tsükli sassi, kas siis Diane võib aidata või oleks vaja teistsugust ravi? Kas võib olla tõenäoline, et ma mul ei õnnestugi kunagi rasestuda ja millised on teised ravivõimalused?

Ette tänades
Mari 26 a.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere!Olete piisavalt kaua kasutanud rasestumisvastaseid tablette m.tsükli regulatsiooni eesmärgil,seetõttu on ka erinevate preparaatide vahetamise järgselt tsükli häireid.Diane-35 ja Femina on erinevate firmade poolt toodetavad preparaadid,aga sisaldavad mõlemad samas koguses hormoone.Kui tahate rasestuda,jätke üldse hormoonravi ära.Võimalik,et esialgu on m.tsükkel ebaregulaarne,kuid siis hakkavad oma munasarjad järk-järgult tööle.Testosterooni pisut kõrgem tase ei tähenda veel seda,et Te ei rasestu.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

ebaregulaarne menstruatsioon

Tere,

Mure on selline, et lõpetasin imetamise 6 kuud tagasi kuid senini on menstruatsioon väga ebaregulaarne. Vahepeal kestab veritsus 2 nädalat ja siis on päev või kaks vahet ja jälle on ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kui enne rasestumist on tsükkel olnud korrapärane, siis taastub regulaarne menstruatsioon 2-3 kuu jooksul peale imetamise lõpetamist. Ebakorrapärast veritsust esineb sageli seoses minipillide ...

Loe edasi

Verejooksud

Kuidas saada jagu verejooksudest? Milline ravim oleks kõige parem?
Olen saanud erinevat infot erinevatelt arstidelt, minu enda günekoloog rahustab mind maha, et pole midagi viga, et juhtub nii... ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menopausi eelsel perioodil on emaka verejooksud kõige sagedamini seotud müoomiga või hormonaalsete häiretega ( anovulatoorsed verejooksud). Teile tehtud uuringute ja analüüside tulemusi arvestades ...

Loe edasi

Eritis rindadest

Rinnanibust tuleb must(tumedat )vedeliku. Mis see võiks olla? Saadetud on mammoloogi juurde, sinna sain aja 2. veebruariks, aga närvid on otsakorral. Rinnad tursuvad alati enne mensist, seekord on nad ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Võib olla hormonaalne häire, mis on ka suure tõenäosusega. Loomulikult ei saa välistada kasvajlist muutust. 2 veebruar on ju kohe, seega sellise lühikese ajaga ei juhtu midagi halba. See.et rinnad ...

Loe edasi

munajuha operatsioon

Tere dr. Kadastik!

Minul on Teile selline küsimus, et kas tänapäeval tehakse munajuha tervendamise operatsiooni?
Asi nimelt selles, et mul on olnud kaks emakavälist rasedust. 2001.aastal ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kui teil on tekkinud rasedusi mitmel korral IVF teel , siis probleem ei ole munajuhas. Munajuhad ei osale rasestumise protsessis IVF korral. Kui soovite füsioloogilisle teel rasestuda, siis peaks ...

Loe edasi

Hormonaalne häire?

Saan mais 44. Olen sünnitanud 3 last. Paar aastat tagasi muutusid minu päevad ebaregulaarseks 23-56 päevaste vahedega.Vahepeal olid ka öised higistamised.1.jaan. hakksid päevad rohke hüübinud verega. Kõik ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pöörduge oma günekoloogi poole palvega määrata ära Teie hormoonide sisaldus vereseerumis .Siit tuleneb ka edasine ravitaktika.Kui hormoonid viitavad algavale kliimaksile,siis oleks kasulikum hormoonasendusteraapia ...

Loe edasi

polüpoosne...

Tere,

olen mures. Tegin täna emaka prooviabrasiooni. Arst ütles peale seda, et limaskest oli väga limane ja suurel hulgal oli polüpoose või on nad ehk lihtsamalt öeldes polüübid... Silmaga ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Rahunege nüüd kohe maha! Mingit vähki siin ei ole.Emaka limaskesta paksenemine ja endomeetriumi polüpoos on tavaliselt hormonaalne häire ,tingituna östrogeensete hormoonide üleproduktsioonist.Edu ...

Loe edasi

Mis haigus mul??

Tere..olen 16 aastane tlna tüdruk.
Pole mitte kunagi käinud naistearsti juures.Aga nüüd oleks vist aeg.
Umbes nädal aega tagasi hakkas mul suguelundite piirkonnas pihta tugev sügelus ja paistetus.Tupest ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kirjelduse järgi on Teil tegemist tupeseenega,mis ei ole suguhaigus ega suguliselt leviv haigus,vaid tupe mikrofloora muutus(antibiootikumide kasutamine,rasestumisvastased tabletid,hormonaalne häire,allergiline ...

Loe edasi

liigne karvakasv

Tere,
olen 35 aastane naine, 2 last, noorem 8 aastane. Mulle teeb muret karvakasv, mis on viimasel ajal justkui hoogustunud. Eriti märgatav on see bikiinipiirkonnas, karvadega kaetud ala on suurenenud. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Siin ei ole päris kindlasti hormonaalne häire,vaid vanuse kasvades füsioloogilise karvakasvu suurenemine.Soovituski on lihtne : nendes piirkondades,kus karvakasv Teid häirib,tuleb see lihtsalt eemaldada ...

Loe edasi

karvakasv

Tere!

Minul on probleemiks liigne karvakasv. Lisaks kätele, jalgadele kasvavad karvad ka rinnanibudele. Endokrinoloogi poolt tehtud analüüsid on olnud korras. Kas see on hormonaalhäire ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!
Kui endokrinoloogi poolt tehtud analüüsid olid korras, siis järelikult see pole hormonaalne häire. Seega ei mõjusta liigne karvakasv Teie rasestumist!

Loe edasi

Menstr.häired

TERE dr.M.VÄLI Kas on normaalne,et spiraali kasutades,pärast menstruatsiooni jääb püsima veresegune voolus (vahel pruunikas ,vahel roosakas,kuni 2 nädalat) Minul on selline probleem juba 2 aastat.Gün.analüüsid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuigi spiraal on efektiivne ja ohutu,ei sobi ta kõikidele patsientidele.Kõige sagedamini esinebki liigset vereeritust,st.menstruatsioon nagu ei jääkski ära,vaid määrib veel kaua peale norm.menstruatsiooni.See ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi