ikka naistehädad 13.09.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Mul on üks kummaline probleem ja pole nagu põhjust leidnudki.Praegu olen küll 50 kuid hädad on alanud palju varem,40 eluaasta kandis.Nimelt tekib mõnikord päevade ajal tugev vereritus just siis kui ta peaks nagu hakkama juba ära lõppema.Paar päeva on ikka nii kuis peab aga siis järsku lööb korgi pealt ära.Mulle on tehtud puhastus vist kolmel korral ja kord pääsesin haiglast ainult süstidega.Viimane kord tehti puhastus 2004 aasta aprillis Pelgulinnas ja siiani polnud vigagi. Nüüd paaril viimasel kuul on jälle vana laul.Eks ikkagi hakkab tunda andma iga -tsükkel hakkab muutuma lühemaks.Tunnistan et olen veidi vist paaniline- kui juba häire käib, panen haiglasse.Takkajärgi tundub et jääks ehk pidama ka sekkumiseta aga mine sa tea.Igatahes väga tüütu nähtus.Ja miks ta tekib just siis kui asi peaks ühele poole saama?Tore oleks Teie arvamust kuulda.Suur tänu

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
Menopaus, s.t. viimane menstruatsioon, on keskmiselt 51-aasta vanuses. Enne menopausi tekib 1-2 aasta jooksul sageli menstruaaltsükli kõikumisi, enamasti on menstruatsioonid harvemad , kuid võib esineda ka suurema vereeritusega ebaregulaarseid menstruatsioone. Selle põhjuseks on üleminekuea perioodil tekkivad hormonaalsed muutused: östrogeenide(naissuguhormoonide) tase langeb. Kuna Teil on tehtud emakaõõne prooviabrasioon ja selle vastus on olnud ilmselt korras, siis on selliste veritsuste põhjused hormonaalsed. Et üleminekuea perioodil tsüklit korrigeerida, kasuatakse hormoonasendusravi(HAR). Selle raviga saavutatakse enne menopausi regulaarne tsükkel ja kaovad teised üleminekuperioodi vaevused:kuumahood ,ülemäärane higistamine , unehäired jm. Soovitan HAR ravi osas oma arstiga konsulteerida.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Kas võtta SOS-pilli?

Küsin nõu seoses SOS-pilliga. Olin kaitsmata vahekorras 21.01 ja võtsin seejärel SOS-pilli. 28.01 hakkasid päevad. 4.02 olid tugevad valud, 13.02 olid uuesti päevad, mis kestis umbes 17.02. Sama päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pillide kasutamise järgselt tekib sageli tsükliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi. SOS pillid suurendavad tsüklihäirete tõenäosust, mis toob sageli kaasa ka varasema või hilisema ovulatsiooni. ...

Loe edasi

Fibroadenoom ja peanaha mesoteraapia

Mul leiti 4 aastat tagasi rinnas väike fibroadenoom (ca 1 cm), mida käin iga aasta kontrollimas (viimati 2016 aasta lõpus). Soovin teha peanaha mesoteraapia protseduuri juuste paremaks kasvuks ning kosmetoloog ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, antud ravi kohta pole konkreetseid uuringuid tehtud, mis puudutab seost fibroadenoomi kasvu osas. Kuna fibradenoom pole mingi paha moodustis, siis mesoteraapia pole vastunäidustatud kohe kindlasti. ...

Loe edasi

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

Mükoplasma bakter

Tere! Mul avastati 2016 aastal mükoplasma bakter. Sellele on järgnenud ravi. Minu partner käis ka arsti juures ja temal seda bakterit ei avastatud. Peale kaitsmata vahekorda olen käinud arsti juures kontrollis ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 41-aastane.

Teen sissejuhatuse probleemi keerukusse STLIEÜ EUSTI kehtivatest uutest ravijuhenditest:
http://www.eusti.ee/wp-content/uploads/2016/11/Ravijuhis_2015.pdf
Loe edasi

Müoom ja hüpotüreoos

Tere!

Olen 51aastane naine.
Mul on juba paar aastat diagnoos müoom.
Mind häirisid menstruatsiooni välised verejooksud, seetõttu pöördusin arstile.
Sain niisugused ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Intramuraalsed müoomisõlmed on suhteliselt väikesed ja emaka limaskest ka küllalt õhuke. Arvestades Teie vanust,soovitaks ka mina Teile Mirena spiraali.See mõjub ka endomeetriumi polüüpide kasvule ...

Loe edasi

Valu paremas pool kubemes ja puusa piirkonnas.

Tere, minul on valu paremal pool kubemes ja paremal pool puusa piirkonnas. Vahest lööb valu ka paremale poole kannikasse. Lisaks on tupes kipitus...selline tunne nagu oleks póiepôletik aga seda mul kindlasti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere sellised kaebused viitaksid pigem puusa piirkonna probleemile. Günekoloogiline probleem ei tohiks olla.Tupe kipitus on ilmselt muu asi, võib olla tegemist tupe mikrofloora muutusega. Seega soovitaks ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal pärast sünnitust

Tere!

Sünnitasin 25.09.2016.
Kohe pärast sünnitust hakkasin kogema unehäireid. Kolm kuud võitlesin magamatusega. Neljandal kuul läks paremaks ning tundus, et ei ole enam probleemi. Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See ,et imetamise ajal östrogeenide sisaldus on muutunud ,et tohiks küll nimetatud probleeme Teile põhjustada.Mina soovitaks Teil apteegi käsimüügist osta Neuroresti kapsleid,mis sisaldavad ka melatoniini ...

Loe edasi

SOS pill

Olime 29.01 partneriga ca 22:00 vahekorras. Kasutasime kondoomi ja peale seemnepurset peenist välja tõmmates tuli kondoom ära ja sperma läks sisse.

Paar tundi hiljem oli uus vahekord, ja kuna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pill tuleb võtta peale kaitsmata vahekorda niipea kui võimalik, seega käitusite õigesti. Soovitav on SOS pill sisse võtta 12 tunni jooksul, kuid mitte hiljem kui 72 tundi peale vahekorda. ...

Loe edasi

Rasedus ja kõrge vererõhk

Tere, doktor! Mul on kõrge vererõhk ning kardioloog on mulle välja kirjutanud ravimit Agen. Planeerin rasedust. Kardioloogi sõnul saab seda ravimit vastu võtta raseduse ajal. Ravimi infolehes on aga kirjas, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Agen e.amlodipiin ei ole vatunäidustatud raseduse ajal.Loomulikult on ravimiinfos kirjutatud,et eelnevalt konsulteerida oma naistearstiga.Seda kirjutatakse peaaegu iga ravimi korral.Kina Te praegu ...

Loe edasi

Veritsus pärast vahekorda

Tere!

Olen võtnud Yaz pille umbes 6 aastat ning probleeme pole nendega eelnevalt olnud. Kordagi pole põdenud ühtegi suguhaigust ega ka naistehaigust, kuid nüüd on tekkinud probleem, kus pärast ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane

Iga veritsuse (ja uue partneri) puhul peavad olema välistatud sugulisel teel levivad infektsioonid ja rasedus. Saate teha rasedustesti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi