Tupepoletik ja ebaregulaarsed paevad. 20.06.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere Dr Kadastik.
Olen kohe 23 aastaseks saav noor naine. Menstruaaltsukkel on mul algusest peale olnud ebaregulaarne, algasid 14 aastaselt. Enamasti on mul paevad umbes iga 35-70 paeva, seega vaga ebaregulaarselt. Kestavad 5-6 paeva, keskmise vereeritusega. Kasutan tampoone ja sidemeid vordselt. Beebipille ei kasuta ja ei taha ka. Oktoober 2004 kaisin selle sama probleemiga ka arsti vastuvotul. Kirjutas mulle tabletikuuri, mis toid paevad esile, regularne oli tsukkel peale seda 4 kuud, periood umbes 35 paeva, siis tuli vaike vahe sisse ja oli selline kolmepaevane vaike veritsus. Kuu aega hiljem olid korralikud paevad (keskmine vereeritus ja kuus paeva). Kusimus, kas see on normaalne?
Samas utles ka arst, et mul on vasakpoolne munasari pisut suurem ja pisut katsudes ka valulik, kuid arst arvas, et see on minu vanuse juures normaalne.
Teiseks probleemiks on korduvalt "kulastav" tupeseen voi poletik. Sumptomid on: punetus, turse, kipitus, sugelus ja vaikesed haavakesed. Kestab see juba umbes kolm aastat, iga kuu neli viis paeva. Viimane kord sain ravi aprilli algul seitse paeva Metronidazol tablettidega. Tablettide votmise ajal olid tunnused alles, kuid hiljem kadusid. Kuid nuud juba paar nadalat tagasi sama mure taas "kulas". Mida teha, ei tea. Olen palju lugenud, et sellest ei saagi lahti, kuid mingi ravivoimalus siiski peaks ju olema. Vahemalt leevendus. Kasutan muidugi intiimpesugeeli iga paev, kuid veega loputades siiski kipitab.
Kuna ei ela Eestis, siis vastuvotule tulla ei saa. Loodan Teie nouannetele, et pisutki leevendust saada voi haigusest pariselt vabaneda.
Kas korduvad arsti vastuvotud, kus kirjutatakse ravimid ja peale nende kasutamist on lootus sellest murest lahti sada?
Meespartnerit ravida vaja pole, kuna kasutame alati kondoomi ja temalt voimalik mingit haigust saada valistatud.

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Ebaregularse tsükli põhjuseks on reeglina hormonaalsed häired. Nenede täpsustamiseks vajalikud hormoonuuringud ja seejärel ordineerida ravi. Sageli on tegu kollasskeha puudulikusega, siisi vajalik lisadad kollaskeha hormoon.Teie puhul on see oletuslik. Kui soovote tsüklit korras hoida, siis piisab pillidest. Kui soovite rasestuda, siis ravi on teine. See et teil on sageli tupeseen, näitab, et teie immuunsüsteem on nõrgenenud. Lisaks on rida soodustavaid momente, mis vallandavad tupeseene tekke (stress, antibiootikumid, reaktsioon kondoomile, sünteetiline pesu jne) Intiimpesuvedeliku kasutamine on hea, oluline on ka kasutada tupe mikrofloorat tõstvaid tupekuulikesi.(piimhappekepikesi sisaldavaid) Apteegis on need vabalt saadavad. Eestis on preparaat VAGISAN. On olemas ka teepuuõlisisaldavad geelid(FEMIGEL). Kui tupeseen kordub sageli, siis soovitatakse teha kuni 6 kuud spetsiaalsete seenevastaste preparaatidega profülaktilist kuuri. Sel juhul ravi on suu kaudu ja tupe kaudu teatud vahedega(mitte pidevalt). Soovitaks kasutada üldtoniserivaid preparaate suukaudselt. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi