suguhaigus??!! 25.05.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Minul selline küsimus (olen 23 a naine), kas on võimalik et tegu on mingi suguhaigusega või millega on tegu, kui partner on hakanud kurtma, et urineerimine valulik, enne ei osanud tähelepanu pöörata, aga nüüd tundub, et ka endal on imelik tunne ("imelik" justnimelt, sest valus pole.)
Samas on meil mõlemal vaid 1 partner, vahetanud pole ja u 2 kuud tagasi käisin naistearsti juures kontrollis, kõik oli korras (samas polnud siis veel ka seda probleemi, see alles paari päevane asi). Kas võib tegu olla hoopis põiepõletikuga vms? või peaks siiski minema kontrolli ja kui, siis millise arsti juurde - naiste- või hoopis ....? Ja kuidas on suguhaiguste testidega, kus neid tehakse ja milliseid peaks tegema (pole need ju ka just odavad). Täiesti uus probleem minu jaoks, ei tea mida tegema peab, kas tegema peab üldse ja kui, siis kuhu-kus-kuidas?! Hirmul on suured silmad.
Suured tänud ette,

R.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Kui sinul ja su partneril pole elus olnud teisi sekusuaalpartnereid, siis pole antud juhul tegemist sugulisel teel leviva nakkusega. Valulik urineerimine viitab põletikule kuse-suguteedes ja selle põhjus pole alati sugulisel teel leviv nakkus.
Kui teil varem on olnud ka teisi partnereid, tuleb uurida ka sugulisel teel levivate infektsioonide (trihhomonoos, klamüdioos, gonorröa) suhtes.
Soovitan kõigepealt partneril pöörduda kas naha-suguhaiguste arsti , uroloogi või androloogi e. meestearsti poole. Antud eriala spetsialistide vastuvõtt toimub kõikides suuremates polikliinikutes, samuti erakliinikutes. Igal juhul tuleb pöörduda spetsialisti poole, et saada adekvaatset ravi . Kui probleemiga mitte tegeleda ja ravi mitte teha, kaovad küll teatud aja möödudes kaebused, kuid põletik saab kroonilise kulu ja hakkab korduma.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

tupekuivus

Tere!
Minu lugu on päris pikk aga proovin teha kokkuvõtvalt. Olen 63.a. ja eelmine aasta tehti rinnavähi lõikus ,kiiritus ning määrati Arimidex. See ravim tekitab aga tupekuivust (kasutasin Multi-Gyn ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Apteegi käsimüügist ostke intiimpesugeel Lactacyd sinine, mida kasutage 1x ööpäevas, Vagisan kreem määrimiseks tupe esikule ja ureetra kanali piirkonda, uued ja head on tupekuulikesed ...

Loe edasi

PAP-test

Mida need leiud tähendavad / tähendada võivad? Millised peaksid olema edasised sammud?

(36, 2 last sünnitanud, kaebusi pole, rasedusvastest vahenditest kondoom kasutusel, muid ravimeid ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
PAP analüüsi vastus on ASCUS ja AGC-NOS. See tähendab, et emakakaela lameepiteeli ja silinderepiteeli rakkudes on muutused, mis vajavad täpsustavat uuringut, kuna analüüsi põhjal pole võimalik ...

Loe edasi

Raseduse algus ja xanax

Tere,
Olen rase ja sain sellest alles teada. Päevad on ära jäänud 3 päeva. Murelikuks teeb see, et nelja viimase õhtu jooksul tarvitasin 0,25 ma Xanaxi, et parem uni oleks. Lugesin nüüd infolehelt, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Xanax kuulub kesknärvisüsteemi rahustavate ravimite hulka, mida kasutatakse eelkõige ärevushäirete ravis ja minimaalne annus on siis 0,25mg 2 kuni 3 korda päevas. Olete kasutanud mõnel õhtul ...

Loe edasi

Kas antud probleemi on võimalik Eestis lahendada ja kindlaks teha?

Tarvitasin esimest korda antibeebipille (Yasminelle) 18-aastaselt. Pärast mõnda aega tarvitamist otsustasin neist loobuda, kuna tundsin end väga ebamugavalt neid tarvitades. Ka pärast nende lõpetamist ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Analüüsite ise oma seisundit väga konkreetselt ja asjalikult. Ilmselt on erinevate spetsialistide poolt Teile õpetatud masturbeerimist.Suguelundite verevarustust parandavat Sildenafiili on tõepoolest ...

Loe edasi

Verevalum

Tere..mul on juba paar nãdalat selline verevalum..2korda olen ôrnalt pigistanud ja siis tuleb mãda veidike ja kohe hakkab verd tulema..kui nâpu peale panen on tunda et nagu mingi vãike muna oleks naha ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Follikuliit ehk karvanääpsu põletik on sage probleem. Selle teket soodustavad eelkõige raseerimine, depilatsioon, ebaõige hügieen ja kitsad sünteetilised riided. Mädapõletiku tekitajateks on ...

Loe edasi

Menstruatsioon hilineb

Tere!

Kasutasin aasta aega pille (esmalt Yasminelle, siis Lindynette) ning lõpetasin nende võtmise 2017. aasta novembri alguses, kuna tundsin, et need ei mõju hästi minu vaimsele tervisele ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Normaalseteks menstruaaltsükliteks loetakse tsükleid 21-35 päeva, need ei vaja ravi. Alates 36. päevast on tegemist menstruatsiooni ...

Loe edasi

Vaagnapõhjalihaste nõrkus ja tihedam urineerimine

Tere.
Olen 65 aastane naine, kel on vaagnapõhjalihased nõrgenenud ja põis ei ole enam nii hea.
Märkasin Kroonikas reklaami eriti tõhusa ravimi (biostimulatsiooni preparaadi) kohta. Seal soovitatakse ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ma kindlasti ei soovita seda preparaati, kuna see pole Eestis registreeritud ja uurides ma ei saanudki päris aru, mis see täpselt on. Helistasin antud telefonile, mis ei vastanud. Selleks, et täpselt ...

Loe edasi

Valgevoolus

Tere
Minul on selline mure,et mul on valgevoolus selline kohupiimjas rohkem. Kohati ka tükiline. Sügelust ,ebameeldivat lõhna EI OLE. Värvus on valge ,kui pesule läheb,siis värvus muutub kollakaks. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 21-aastane

Kui olete olnud vahekorras, siis tuleks esmalt välistada sugulisel teel levivad haigused. Saate ise osta laborist testid "Testi ...

Loe edasi

Hormoonid, kaalutus

*enne pille sõin 1900kcal 4-5 trenni nadals => 70kg
*päevad väga ebaregulaarsed, 2-3kuud pausi ja siis 2-3 nädalat kestev määrimine
*günekoloog tegi hormoonitestid ja ultraheli, ütles, et kõik ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil esines ebaregulaarne menstruatsioon,siis m.tsükli reguleerimiseka määratud pillid olid eesmärgiga m.tsüklit reguleerida.Osadel tütarlastel tekib selle taustal polütsüstiliste munasarjade ...

Loe edasi

Ravimi kokkusobivus rasedusvastase vahendiga

Tere
Soovin teada kas ärevushäire ravim cymbalta sobib kokku rasedusvastase vahendi Nuvaringiga.
Kasutan ravimit regulaarselt 1 tablett 30 mg päevas ,nüüd soovin hakkata kasutama rasedusvastast ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ärevushäirete puhul kasutatavat ravimit Cymbalta ja NuvaRingi võib kasutada koos. Cymbalta ei vähenda tuperõngas sisalduvate naissuguhormoonide toimet ja sama on ka vastupidi.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi