enneaegsed päevad? 18.05.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere.
Mure mul selline, et tupest eritub punakas-pruunikat vedelikku alates 13. maist ja nüüd juba 5ndat päeva. Algul oli voolus vaid veidi määrdunud, aga nüüd juba rohkem, küll mitte nii tugevalt nagu menstruatsiooni ajal. Tunnen alakõhus ka veidi sellist valu nagu vahel päevade ajal. Tarvitan Mercilon tablette alates 2004 novembrist. Suguelu hakkasin elama mõned kuud hiljem - märtsis. Praegust pillide lehte alustasin 29. aprillil, nii et 19. mai võtan viimase. Arstile sain aja juuni algusesse, ent muretsemine vahepeal vist ei kao. Milles võib olla veritsemise põhjus? Kas sellel võib oma osa olla, et nüüd selle lehe võtmist alustasin kogemata 1 päev varem kui tavaliselt (tabletivaba perioodi oli 6 päeva)? Vahekorras olen olnud ainult kondoomi kasutades. Kas nüüd peale 19. maid teen jälle 7-päevase tabletivaba perioodi nagu tavaliselt?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Pillide võtmise ajal võib tekkida ebaregulaarset veritsust paljudel erinevatel põhjustel. Kõige sagedamini on põhjuseks tableti unustamine või skeemi muutmine, samuti teatud ravimite kasutamine. Lühem , 6-päevane paus ,ei vii tavaliselt veritsuse tekkele. Arvan, et muretsemiseks pole põhjust ja peaksite nüüd jätkama pillide võtmist tavapärase skeemi järgi, s.t. alustama uue lehega peale 7-päevast pausi. Veritsus lõpeb peatselt iseenesest. Kindlasti pöörduge naistearsti poole konsultatsiooniks ja analüüsideks, kuna üks ebaregulaarse veritsuse põhjustest võib olla ka põletik suguteedes.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

enneaegsed päevad vol 2

Tere veelkord!

Kõigepealt tänan, et vastasite minu küsimusele mis puudutas Loette tablette ja päevade algamist tablettide võtmise ajal. Kahjuks olin ma oma küsimuse ebatäpselt vormistanud, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kui määrimine tekib tsükli jooksul, tuleb pillide võtmist tavapärase skeemi järgi jätkata. Kui 2 kuu möödudes pillide võtmisest ebaregulaarsed veritsused ei lõpe, on soovitav pille vahetada ...

Loe edasi

enneaegsed päevad

Lp dr Katrin Seemen

Vahetasin pärast pikaajalist (üle 3 a) kasutamist Logesti tabletid Loette tablettide vastu. Võtan Loettet esimest kuud ja kui umbes nädala jagu tablette oli veel jäänud, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Loette pille võetakse iga päev ilma pausita ja viimase 7 päeva pillide ajal tuleb veritsus. Seega on kõik nagu peab. Kohe peale viimase pilli võtmist alustage pausita uue karbiga. Kui rindade ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi