pillide lõpetamine 04.05.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,
Mul on selline omamoodi ja pisut ehk kummalinegi küsimus, millele loodan vastust saada. Olen 24 aastane ja tarvitan rasestumisvastaseisd tablette Triquilar. Lugesin tablettide infolehelt, et nende tarvitamise võib lõpetada/katkestada ükskõik millal, seega siis järelikult ka poole lehe pealt. Küsimus puudutabki sellisel viisil lõpu tegemist. Kui olen näiteks peale seitsme päevast tabletivaba perioodi travitanud uuelt lehelt ainult 10 päeva jagu tablette ning otsustan siis lõpetada (11-nda päeva oma enam ei võta), mismoodi minu organism siis reageerib? Kas lõpetamine kutsub esile uue menstruatsiooni nii nagu seitsmel tabletivabal perioodil? Või saabub menses ikka oma nn normaalsel ajal, hoolimata, et pooled pillid on tarvitamata? Ning kas risk rasestuda oleks vahetult peale lõpetamist teoreetiliselt võimalik?
Ette tänades ja kõike hääd soovides,
A.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Kuna Triqvilari üks tablett sisaldab nii östrogeenset hormooni kui ka kollaskehahormooni,siis tablettide lõpetamine suvalisel ajal kutsub ka varem esile menstruatsioonitaolise verejooksu(reeglina nädala jooksul).Kui vereeritus on lõppenud,siis on Teil ka võimalus rasestuda.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Cerazette lõpetamine ja veritsus

Tere, mul on selline probleem. Laps on 10 kuune, toidan rinnaga. Ardt kirjutas mulle cerazette pillid radestumuse vältimiseks. Vōtsin pille 3 nädalat ja umbes kogu see periood oli mul veritsys. Ma lõpetasin ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 27-aastane.
Kuna toidate rinnaga, siis hormoonpreparaatidest kontratseptsiooniks on lubatud vaid minipillid ehk ühefaasilised antibeebipillid, ...

Loe edasi

Beebipillide lõpetamine

Tere!

Võtsin 3 aastat beebipille (Gesytil 70/30). Pidin tugevamatoimelisi võtma, sest esinesid vaheveritsused. Peale lõpetamist võtsin 1. kuul SOS-pilli. Peale seda algas menstruatsioon täpselt ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! see on normaalne reaktsioon pillide tarvitamise järgselt.See ei pruugi ilmneda kõigil,aga kuna tarvitasite kaunis tugevatoimelisi pille,siis on postpillamenorröa küllalt sageli.Tavaliselt reguleerub ...

Loe edasi

Cerazette pillide söömise lõpetamine ja soov uuesti rasestuda

Tere!
Otsustasime mehega, et sooviks saada teist last. Siiani olen söönud Cerazette pille (umbes aasta aega) ning päevi pole kordagi olnud. Nüüd aga tekkis küsimus, et kui lõpetasin 3p tagasi pillide ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
peale viimase minipilli Cerazette võtmist algab menstruatsioon ühe kuu jooksul. Ovulatoorne tsükkel võib kohe taastuda, seega on esimene võimalus rasestuda juba 2 nädalat peale viimase pilli ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine poole paki pealt ja rasedus

Tere!
Mul on selline mure, et ma kasutasin mitu aastat Yasminelle pille. Nüüd 4ndal augustil võtsin viimase pilli ja olin kaitsmata vahekorras 11ndal augustil. 12 august hakkasid mul menstruatsioon. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
ilmselt on kuupäevadega väike segadus, sest märgitud päevad on alles ees. Peale pillidega lõpetamist võib esimene ovulatsioon olla 12-16 päeva peale viimase pilli võtmist. Suurim tõenäosus ...

Loe edasi

Pillide lõpetamine ja jälle alustamine

Tere.

Olen R. Tartust!
Kuidas peaks ma edasi toimima sellises olukorras. Olen võtnud Yasminelle pille 2 aastat. 17. juuni oleks pidanud alustama uue pakiga, aga otsustasin seda mitte ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
nüüd tuleb ära oodata menstruatsioon ja alustada pillide võtmist 1. menstruatsiooni päevast uue pakiga, võtta 21 päeva ja seejärel teha 7-päevane paus ja edasi ikka skeemi järgi. Kui alustad ...

Loe edasi

antibeebipillide võtmise lõpetamine

Lp. Katrin Seemen!
Kuna otsustasime lapse saamist planeerima hakata, lõpetasin Yarina võtmise. Paraku tegin seda teadmatusest tsükli keskel. Täna (3 päeva pärast tablettide võtmise lõpetamist) algas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Kristi,
pillide mõjul munasarjades tsüklilisi muutusi , k.a. ovulatsiooni ei toimu. Veritsus tekib alati pillide lõpetamise järel 2-4 päeva peale viimast tabletti, ka siis, kui katkestada ...

Loe edasi

paevad kaks korda kuus

tere! mul mure jargmine: juba kaks kuud jarjest on mul menstruatsioon kaks korda kuus, teine tsykkel hakkab umbes nadal peale esimese l6ppu ja m6lemi pikkus on u 6 paeva. Ma synnitasin 11 kuud tagasi ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Peale sünnitust võivad esimesed menstruatsioonid olla ebaregulaarsed, tsükkel reguleerub tavaliselt ise paari kuu jooksul. Sellist ebaregulaarset vereeritust võib põhjustada Micro 30 pillide ...

Loe edasi

Tabletid

Tere. Mul on kusimus rasestumisvastaste tablettide kasutamise lopetamise kohta. Olen kasutanud Triminuletti ca 5a ja sooviksin tablette enam mitte kasutada. Kuidas nende kasutamise lopetamine toimub? Kas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillidega lõpetamine on lihtne: peale 21-päevast tsüklit pillidega uue karbiga enam ei alustata. Menstruatsioonide vaheline periood võib nihkuda, s.t. tükkel võib tulla pikem või lühem kui pillidega. ...

Loe edasi

menstruatsiooni häired, pillide lõpetamine

Tere!
Võtsin 2 kuud Jeanine nimelisi pille, siis otsustasin lõpetada ja panin tavalise spiraali. Nüüd on nii, et mens. algab enamvähem õigel ajal, aga verejooks kestab juba 3 nädalat järjest ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Soovitan ikka minna selle günekoloogi juurde,kes spiraali paigaldas.Võib-olla on spiraal langenud emakakaela ,põhjustades sellega mehhaanilist traumat.

Loe edasi

valulik suguühe

tere, mul on mure nimelt juba aasta või veel kauem on mul vahekorra ajal raskusi peenise sisseviimisel, natuke valus on nagu ei lähe sisse.peale vahekorda on ka valus nii et teist korda enam ei saa. ja ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere Catz!

Tunnen Teile kaasa, et olete juba aasta talunud valu ja ebamugavust. Kahjuks on Teie kohta vähe vajalikku informatsiooni, et isegi meditsiiniteoreetiliselt nõu anda.

Oluline ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi