Kuivus 24.03.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen 4.5 aastat kasutanud Harmoneti tablette ja suguelundite kuivusega ei ole kordagi probleeme olnud. Sügisel 2004 aga avastati tupeseen ja sellega kaasnes välissuguelundite kuivus. Olen nüüdseks läbi teinud 2 Gyno Pervaryli küünalde kuuri + 3 korda võtnud Fluconazoli tabletti (viimane kord koos partneriga), kuid kuivus ei ole ikka kuskile kadunud. Tupp ise on märg, aga just väline kuivus segab suguelu väga. Ei sooviks kasutada libestusaineid. Olen ka oma günekoloogile sellest rääkinud, aga kuivusele ta justkui tähelepanu ei pööragi, vaid ainult seenele. Kas peaksin äkki väliselt kasutama siis ka Gyno Pervaryli kreemi näiteks või on veel mingeid teisi ravimeid, mida oma arstilt küsida? Või peaksin Harmoneti tabletid millegi muu vastu välja vahetama?
Olen 22-aastane ja pole kordagi sünnitanud ega aborti teinud. Läinud suvel ravisin ka kondüloome, millest sain ilusti lahti. Seen tekkis aga ilmselt antibiootikumide kasutamisest.

Tänan!

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tupe ja välisgenitaalide kuivus võib olla tingitud tupe mikrofloora muutusest, mis on tingitud teie tupeseenest. Tupeseen aga on ka tingitud mikrofloora häirumisest tupes. Mikrofloorat mõjutavad väga paljud tegurid. Soovitaks kõigepealt mitte kasutada kaitsesidemeid igapäevaselt, mis on põhilised põhjustajad. Mõnikord ka tupe tampoonid võivad soodustada tupeseent. Apteegis müügiolevad intiimpesuvahendite kasutamine igapäevaselt on väga oluline. Nende vahendite koostis on lähedane tupe mikrofloorat säästev. Kindlasti oma osa on stessil, elureziimil, sünteetilisel pesul, kasutatavatel ravimitel(eriti antibiootikumid). Mingil määral on seos ka pillidel, kuid selle jätaksin päris lõppu. Alustage eespool nimetatud punktidest. Tupe mikrofloorat parandavad preparaaadid on näiteks VAGISAN(retseptiravim) ja käsimüügis FEMIGEL. Need preparaadid kindlasti aitavad teid. Pidevalt /igapäevaselt)kasutada seenepreparaate ei tohi. Neid kasutada ainult siis kui on haiguse ägenemine. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tupe kuivus

Tere

Olen 33-aastane naine. Minu günekoloog määras mulle progesterooni ravi (2 x 200mg päevas, tsükli 16-25 päeval). Praeguseks olen progesterooni kapsleid võtnud 3 kuud. Sel kuul aga tekkis ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Selline tsükli II poole ravi ei tohiks selliseid kaebusi põhjustada. Kui on tupp kuiv, siis kasutage tupe mikrofloorat parandavaid preparaate (teha lühiajaline kuur) ja suguelu elades kasutada libesteid. ...

Loe edasi

PMS ja tupe kuivus

Tere!
Olen 41 a. naine ja mind vaevab väga premenstruaalne sündroom.Viimasel kahel kuul ka tupe ning välissuguelundite kuivus, mis omakorda häirib minu seksuaalelu.Hing nagu tahaks, aga keha ei tule ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Päris kindlasti ei ole Teil üleminekuiga.Tupe kuivus võib esineda sõltumata vanusest ja seetõttu tuleb kasutada enne suguühet tuppe niisutavaid salve.Mina soovitaks Linoladioolsalvi N,mida võiks ...

Loe edasi

kahtlane

Tere,

Probleem selline, et viimasel ajal on tekkinud kuivus tupes, seda just vahekorra ajal. Kuna midagi sellist ei ole eelnevalt esinenud (olen 26, kindel partner), siis tean et probleem ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Arvan , et antud juhul on tupekuivus põhjustatud pillidest . Vajadusel tuleb kasutada libestusgeel.
dr. Seemen

Loe edasi

kuivus

tere,
võtan 2,5 aastat antibeebipille. esimene aasta probleeme polnud, kuid teisest aastast muutusin äkki nii kuivaks. väga erutudes lähen natuke märjaks, kuid see kaob kiiresti. seened ja rohkem ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tupekuivus ja ebapiisav märgumine vahekorra ajal on seotud pillidega.
Pillide vahetamine siin tavaliselt mingit efekti ei anna. Soovitan kasutada libestus-geeli, mida saab osta kas apteegist ...

Loe edasi

tupe kuivus

Lp. Doktor.



Olen 47 a. naine. Kolm kuud tagasi opereeriti mul emakas (müoom, munasarjad jäid alles). Nüüd soovides jätkata suguelu osutus see kaunis piinarikkaks. Põhjuseks tupe ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Teil on munasarjad alles,siis on loomulik,et arst määras Teile tupe limaskesta seisundi säilitamiseks östrogeene sisaldavaid tupekuule.Samuti on minu arvamus,et tupe kuivuse põhjuseks on vanusest ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi