mure 02.03.05 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Mul avastati hiljuti tupeseen ja siis veel mingid 2 mikroobi, mis on ka normaalselt olemas, aga tekitavad seal nüüd põletikku. Raviks sain 3 tupeküünalt ja 10-päevase kuuri Doxy-M-ratiopharm 100. Praeguse partneriga olen koos olnud 8 kuud, tal ei ole enne midagi olnud ega ka praegu pole mingeid kaebusi/muutusi vms. Suguelu alustamisest peale (üle 4 aasta) olen kasutanud Logestit ja käinud ka regulaarselt kontrollis ja alati on öeldud, et kõik on korras. viimane kontroll enne nende "haigusetekitajate" avastamist oli 2004. aasta novembris, ka siis oli kõik korras. Enne viimaste analüüside andmist avastasin tupeava ümber mingi punnid või sellised nagu kortsus nahamoodustised. 10 päevane kuur on nüüd läbi aga "need" on ikka alles. 1. Millest võib olla nende mikroobide arvukuse tõus? Hiiul öeldi ainult, et immuunsussüsteemi nõrgenemine.
2. Kas need nahamoodustised on ka nende mikroobide või seenega seotud?miks need ravi lõppedes ikkagi ära ei kadunud??
3. Kas on siiski võimalik, et sain selle oma partnerilt, aga miks see siis alles nüüd 8 kuud hiljem välja lõi? Või on see ikkagi ainult naistehaigus?
4. Kas kuidagi oleks võimalik nende mikroobide arvukuse tõusu ennetada? Kas käsimüügist ka midagi saadaval on? (ka partnerile juhul kui mina võin teda nakatada?)
5. Võib-olla oskate soovitada mingeid ravimeid, kreeme, pesemisvahendeid, vitamiine, toiduaineid või muid võimalusi/meetodeid mis asja parandaks?
Ette tänades,
murelik neiu, 20

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Tupeseen on tõesti seotud immuunsüsteemiga. Ka elustiili või elukeskkonna muutus, stress võivad esile kutsuda tupeseenpõletiku. Kui võtate mingil põhjusel antibiootikume, võib tupe mikrofloora häiruda ja tekib jällegi tupepõletik. Normaalses mikroflooras võivad olla seene tekitajad, kuid teatud olukorras võivad need hakata vohama tekitades põletiku. Tupeseen ei ole suguhaigus ja kui partneri immuunsüsteem on tugev, ei teki temal midagi. Ära hoida või vähemalt vähendada saab teatud intiiimpesu vedeliku kasutamisega igapäevases hügieenis(apteegis), mis hoiab tupe mikrofloora õiges vahekorras. Ei tohiks kasutada sünteetilist pesu, teatud hügieenisidemed võivad põhjustada ja tupetampoonide kasutamine. Igapäevaselt päevasidemeid ei soovitata nendel naistel kasutada. Oluline on süüa rohkelt juustu, jogurtit jne.Apteegis on saadaval immuunsüteemi tõstvaid looduslikke preparaate. Nahamoodustiste kohta on raske midagi öelda ilma neid nägemata. Võimalik,et on kondüloomid, seda mudugi peab analüüs ütlema. Sel juhul on tegemist suguhaigusega. Samas võib-olla on muutused seotud ägedast tupeseenepõletikust. Vaatamata sellele, et mehel kaebusi pole, soovitaks ikkagi temal võtta ka analüüsid. Vahel on nii, et ühel tulevad ühed mo välja, teisel muud, siis saab täpsustada teie probleemi. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Rinnavähk imetamise ajal

Imetan last (laps 1,4- aastane) Mulle kiirgab vasakusse rinda aegajalt valu ning katsudes on see rind tükilisem. Teine rind katsudes täiesti pehme. Samuti on näha nahapinna muutust- naha sissetõmme (apelsinikoorelaadne). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Ilma uuringuta pole võimalik öelda, kas muutus rinnas on seotud imetamisperioodiga või mitte. Soovitan esimesel võimalusel pöörduda rinnakabinetti, kus spetsialist vaatab rinnad üle ja suunab ...

Loe edasi

Kas võtta SOS-pilli?

Küsin nõu seoses SOS-pilliga. Olin kaitsmata vahekorras 21.01 ja võtsin seejärel SOS-pilli. 28.01 hakkasid päevad. 4.02 olid tugevad valud, 13.02 olid uuesti päevad, mis kestis umbes 17.02. Sama päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pillide kasutamise järgselt tekib sageli tsükliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi. SOS pillid suurendavad tsüklihäirete tõenäosust, mis toob sageli kaasa ka varasema või hilisema ovulatsiooni. ...

Loe edasi

Fibroadenoom ja peanaha mesoteraapia

Mul leiti 4 aastat tagasi rinnas väike fibroadenoom (ca 1 cm), mida käin iga aasta kontrollimas (viimati 2016 aasta lõpus). Soovin teha peanaha mesoteraapia protseduuri juuste paremaks kasvuks ning kosmetoloog ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, antud ravi kohta pole konkreetseid uuringuid tehtud, mis puudutab seost fibroadenoomi kasvu osas. Kuna fibradenoom pole mingi paha moodustis, siis mesoteraapia pole vastunäidustatud kohe kindlasti. ...

Loe edasi

Antibeebipillide (Yasminelle) kasutamise lõpetamise mõju organismile

Tere

Mu küsimus puudutab antibeebipillide mõju organismile.
Minu antibeebipillide kasutamise ajalugu on umbes selline: ca 4 aastat tarvitasin Logesti; 2 kuud pausi; ca 1 aasta Logesti; ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, pillide kasutamisel ei ole väga mõttekas pause teha, kui just ajutiselt suhet pole ja seetõttu vahesid tehtud seetõttu, et sageli pauside ajal naised rasestuvad soovitmatult ja abordi tegemine ju ...

Loe edasi

Mükoplasma bakter

Tere! Mul avastati 2016 aastal mükoplasma bakter. Sellele on järgnenud ravi. Minu partner käis ka arsti juures ja temal seda bakterit ei avastatud. Peale kaitsmata vahekorda olen käinud arsti juures kontrollis ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 41-aastane.

Teen sissejuhatuse probleemi keerukusse STLIEÜ EUSTI kehtivatest uutest ravijuhenditest:
http://www.eusti.ee/wp-content/uploads/2016/11/Ravijuhis_2015.pdf
Loe edasi

Müoom ja hüpotüreoos

Tere!

Olen 51aastane naine.
Mul on juba paar aastat diagnoos müoom.
Mind häirisid menstruatsiooni välised verejooksud, seetõttu pöördusin arstile.
Sain niisugused ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Intramuraalsed müoomisõlmed on suhteliselt väikesed ja emaka limaskest ka küllalt õhuke. Arvestades Teie vanust,soovitaks ka mina Teile Mirena spiraali.See mõjub ka endomeetriumi polüüpide kasvule ...

Loe edasi

Valu paremas pool kubemes ja puusa piirkonnas.

Tere, minul on valu paremal pool kubemes ja paremal pool puusa piirkonnas. Vahest lööb valu ka paremale poole kannikasse. Lisaks on tupes kipitus...selline tunne nagu oleks póiepôletik aga seda mul kindlasti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere sellised kaebused viitaksid pigem puusa piirkonna probleemile. Günekoloogiline probleem ei tohiks olla.Tupe kipitus on ilmselt muu asi, võib olla tegemist tupe mikrofloora muutusega. Seega soovitaks ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal pärast sünnitust

Tere!

Sünnitasin 25.09.2016.
Kohe pärast sünnitust hakkasin kogema unehäireid. Kolm kuud võitlesin magamatusega. Neljandal kuul läks paremaks ning tundus, et ei ole enam probleemi. Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See ,et imetamise ajal östrogeenide sisaldus on muutunud ,et tohiks küll nimetatud probleeme Teile põhjustada.Mina soovitaks Teil apteegi käsimüügist osta Neuroresti kapsleid,mis sisaldavad ka melatoniini ...

Loe edasi

SOS pill

Olime 29.01 partneriga ca 22:00 vahekorras. Kasutasime kondoomi ja peale seemnepurset peenist välja tõmmates tuli kondoom ära ja sperma läks sisse.

Paar tundi hiljem oli uus vahekord, ja kuna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pill tuleb võtta peale kaitsmata vahekorda niipea kui võimalik, seega käitusite õigesti. Soovitav on SOS pill sisse võtta 12 tunni jooksul, kuid mitte hiljem kui 72 tundi peale vahekorda. ...

Loe edasi

Rasedus ja kõrge vererõhk

Tere, doktor! Mul on kõrge vererõhk ning kardioloog on mulle välja kirjutanud ravimit Agen. Planeerin rasedust. Kardioloogi sõnul saab seda ravimit vastu võtta raseduse ajal. Ravimi infolehes on aga kirjas, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Agen e.amlodipiin ei ole vatunäidustatud raseduse ajal.Loomulikult on ravimiinfos kirjutatud,et eelnevalt konsulteerida oma naistearstiga.Seda kirjutatakse peaaegu iga ravimi korral.Kina Te praegu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi