Verejooksud ja hormoonid. 23.11.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Mul on tõsine probleem, mis painab juba pikemat aega.
10 kuud tagasi hakkas mul menstruatsioon käima umbes iga kahe kuu tagant, ja iga kord see lõppes verejooksuga, mille lõppemiseks tehti iga kord haiglas puhastus (siis, kui see verejooks oli ketnud juba 15 päeva ja suurenes aina).
Kui olin juba 5 kuu jooksul 3 puhastust ja hüsteroskoopia (oli väike polüüp) läbinud, ei olnud mingeid muutusi paremuse poole, päevad läksid jälle üle verejooksuks. Arst kirjutas hormoontablette "Regulon", arsti sõnul pidi see mu hormoonid korda tegema.
Võtsin neid 2 kuud, siis võtsin 2 kuud "Yarinat" ja nüüd jätsin võtmise poolelt lehelt järele, kuna lihtsalt mu organism ei kannata neid. Esimesest tabletist peale hakkas tervis halvenema, rinnad hakkasid pakitsema, kõht läks nagu õhku täis, vesi oli kehas kinni aga samal ajal oli kõhulahtisus, väsimus, öösel käed paistes ja halb olla, kogu aeg olin väsinud , iga kuu võtsin juurde 5 kilo kehakaalus. Ja kui olin 7 päeva ilma vahepeal, siis läks tervis täielikult korda, tundsin ennast teise inimesena kohe. Möödunud sügisel loobusingi nende võtmisest selsamal põhjusel, et ma lihtsalt ei saanud neid enam halva enesetunde pärast võtta (oli võtnud siis umbes 1,5 aastat). Ma tõesti ei sss neid tablette enam võtta.
Nüüd siis olen suures mures, et mis saab edasi. Mõne päeva pärast peaksid jälle päevad hakkama, aga kindlasti jälle hakkavad need verejooksud, olen masenduses sellele mõeldes.
Öelge palun, kas on ka mõni teine võimalus mul hormoonid korda saada? Mis peaksin nüüd tegema?
Teid vastuse eest juba ette tänades,
Erika.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Erika! Palun pöörduge oma günekoloogi vastuvõtule sooviga määrata vereseerumis hormoonid m.tsükli7.ja 21 päeval.Siis on näha,kas vajate üldse hormoonravi ja vereseerumi hormoone interpreteerides saab leida ka ainult Teie jaoks sobiv variant.Praegu aga soovitan Teil alates m.tsükli 1.päevast kuni 5.päevani kasutada prostaglandiinisünteesi inhibiitoreid( ibuprofeen 400mg,diklofenak 50 mg,ibumax 600mg ).Nii lühiajalise raviga ei põhjusta need ravimid ka kõrvaltoimeid.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Emaka eemaldamine

Tere!
Mure on selline, et viimased pool aastat on tekkinud menstruatsioonide vahel määrimised ja verejooksud. Kasutan nuvaringi ja nii nimetatud puhast perioodi on mõnikord ainult nädal või paar. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, emaka eemaldamisega muutub niipalju,et menstruatsiooni enam ei tule. Klimakteerilised sümptomid ei ole seotud emaka eemaldamisega. Kui munasarjad jäävad alles, siis pole probleemi , kliimaks saabub ...

Loe edasi

Emakakaelapolüüp

2014a. suvel hakkas mul menstruatsioonide vahepeal määrima, arstlikus kontrollis selgus, et emaka limaskest on paksenenud ning saadeti puhastusele, mille käigus eemaldati polüüp, peale seda paigaldati ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kuna teil Mirenaga suured probleemid ja ka varem pillidega analoogsed kaebused, siis hormoonsüstid on enamvähem sarnased. Toimeained on pisut küll erinevad, kuid siiski tegemist kollaskeha sarnaste ...

Loe edasi

Verejooksud

Kuidas saada jagu verejooksudest? Milline ravim oleks kõige parem?
Olen saanud erinevat infot erinevatelt arstidelt, minu enda günekoloog rahustab mind maha, et pole midagi viga, et juhtub nii... ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menopausi eelsel perioodil on emaka verejooksud kõige sagedamini seotud müoomiga või hormonaalsete häiretega ( anovulatoorsed verejooksud). Teile tehtud uuringute ja analüüside tulemusi arvestades ...

Loe edasi

Verejooks

Tere!
Selle aasta varakevadel mul mitu kuud päevi ei olnud. Arvasin, et tegemist on nii-öelda sooliste ja ealiste iseärasustega ja kuna muid kaebusi ei olnud, ei muretsenud ma eriti.
Aga mais ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
menopausile eelneval perioodil e. premenopausis tekkivad ebakorrapärased verejooksud on kõige sagedamini seotud hormonaalsete muutustega sellel perioodil. Verejooksude põhjuseks on enamasti ...

Loe edasi

No ei saa murest lahti.

Tere.Esitasin Teile hiljuti küsimuse numbri all 49053.Tol korral lõppes lugu nii,etsattusin 15.09 uuesti Keskhaiglasse.Diagnoosiks rohke verejooks menopausieelsel perioodil +rauavaegusaneemia.Raviks oli ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Arstid on lepingulised töötajad portaalis ja saavd vastuseid lugeda samamoodi kui kõik avaliku osa kasutajad ja kahjuks siis numbreid ei näe. Soovitan alati esitada küsimus kasvõi ...

Loe edasi

Hormoonid?

Tere,
Olen 59 aastane. Umbes 14 aastat tagasi eemaldati mul vähi tõttu rind. Mingit kiiritus- ega keemiaravi ei tehtud.
Kohe lõppes ka menstruatsioon. Samuti kadusid peale sünnitust tekkinud ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt on tegemist keemiaravijärgse seisundiga ja rakendada tuleb sümptomaatilist ravi.,st.kõiki vaevusi ravida eraldi.Iivelduse korral sobivad pärasooleküünlad.näit.Metoklopramiin supposiidid.Peavalu ...

Loe edasi

naistehaigused

Tere! Olen 42.aastane naisterahvas ja mul on üks keisrilõikega sündinud laps. Kogu elu on olnud mul mensturatsioonid väga valulikud ja küllaltki vererohked. Kunagi lasin ka paigaldada spiraali, kuid suurte ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kõigepealt, kui teil on healoomuline lihaskoe kasvaja MÜOOM, siis peab täpsustama selle lokalisatsiooni emakas ja suur tõenäosus ,et verejooksud on tingitud sellest. Kui sõlm paikneb rohkem emakaõõnes, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi