juuste väljalangemine 16.11.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere
olen 51 a naine. Juba aasta või poolteist on mul probleeme juuste väljalangemisega. Olen ostnud apteegist nii kaltsiumi, magneesiumi kui räni tablette, samuti olen manustanud B6 vitamiini, kuid juuksed langevad ikka välja, eriti pea pesemise ajal. Šampooni ostan apteegist (Pregaine). Viimane kord soovitas günekoloog hakata kasutama Activellet, kuna naissuguhormooni tase on veresmadal. Mul ei ole probleeme ei higistamisega ega nn kuumahoogudega, mens on küll lakanud või peaaegu täielikult lakanud. Vimane mens oli mais ja siis ka väga vähesel määral ja lühikest aega. Enne seda oli vaheaeg 4 kuud,korraline mens oli üldse 2003 aasta esimesel poolel
Samal ajal on avastanud endokrinoloog paremas sagaras hüpoehhogeense sõlme 15,8x9,6 mm. Parema sagara surus on 21,1x17,5x47,8 mm, vasaku sagara struktur on ebaühtlane, suurus 21,0x16x46,0mm. Vaevusi mul ei ole, kuid kaelal on näha visuaalselt paksenemine ja kanda ei taha kõrge kraega ümber kõri olevaid pluuse või kampsuneid, tekib nnn poomistunne.
Activelle on hormoonasendusravi ja mind huvitab, kas ta mõjub järsku halvenemalt kilpnäärmele. Kilpnäärme ravi mulle ei ole määratud, on soovitatud ainult käia regulaarselt kontrollis. Kas Activelle peatab juuste väljalangemise, kuna muid vaevusi mul ei ole
Ette tänades

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Activelle ei peata juuste väljalangust.Soovitan osta apteegi käsimüügist PRO-HAIRE tablette ja neid regulaarselt kasutada.Soovitan siiski kontrollida kilpnäärme funktsiooni.Võib-olla on tegemist kroonilise kilpnäärme põletikuga.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

juuste väljalangemine


Tere!
Olen 19aastane ja mul on probleeme juuste väljalangemisega.
Mida peaksin tegema ?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Peaksite
konsulteerima nahahaiguste arstiga ja endokrinoloogiga. Mõnikord vöib põhjuseks olla ka vähene toitumine ja stress.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi