Pikad päevad 10.11.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Aprillis lõpetasin rasedusvastaste tablettide võtmise sooviga lähitulevikus rasestuda. Tablette olin võtnud ca 7.a. ja korrapäraselt ka naistearstil kontrollis käinud. Olen 28.a. Esimesed kolm kuud oli tsükkel normaalne, kuid neljandal tabletivabal kuul venis 43 päevaseks ja vereeritus kestis 11 päeva. Viienda tabletivaba kuu tsükli pikkus oli 26 päeva, kuid nüüdseks on nn päevad kestnud juba 15 päeva.Vereeritus on olnud vähene. Kas minu murelikkus on õigustatud ja peaksin oma arsti vastuvõtule minema või on tõenäoliselt tegemist tsüklihäirega? Naistearsti juures kontrollis käisin ca 2 kuud tagasi.

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Tegemist on tsüklihäirega ja ma soovitaks minna arsti poole. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioon

Tere!

Mure on mul selline, et sünnitasin 3,5 kuud tagasi. Nüüd on mure menstruatsiooniga, mis kestab minu arust liiga kaua juba. Enne rasestumist oli mul menstratsioon korrapärane, kestis ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
peale sünnitust võivad esimesed mesntruatsioonid olla ebakorrapärased ja pikad. Eeldan, et kuna Te olete sünnitanud 3,5 kuud tagasi, siis toidate last rinnaga ja hakkasite kasutama minipille ...

Loe edasi

Rasedus?või midagi muud?

Tere! Olen 19 -aastane. Minul on järgmine probleem: eelmine kuu jäid mul päevad hiljaks neli päeva ning veritsus oli minimaalne. tavaliselt kestab selge veritsus kuni neli päeva. seekord veritses väga ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kui teil menses oli viimati vähese verega ja nüüd on peetus, siis eelkõige mõtleks raseduse peale. Uriinitest ei pruugi kindlalt näidata seda, verest tehtud rasedusehormooni määramine on täpsem. ...

Loe edasi

päevad

Tere
Mul on selline probleem, et juba 9 päeva on mul "päevad", aga eritus nii minimaalne. Mõni päev ainult määrib ning mõni päev mitte üldse, ja siis jätkub jälle. Tavaliselt on aga väga rohke ja ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kirja teel on raske Teie küsimustele vastust leida.Palun minge günekoloogi vastuvõtule.Seda enam,et ka klamüüdia järelkontroll on tegemata.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

MIRENA

SEPT.KUUS PAIGALDATUD MIRENA. PÄRAST SEDA ESINES MÕNED NÄDALAD VÄHEST MÄÄRIMIST. NÜÜD ALGASID PÄEVAD, SELLINE VÄIKE VEREERITUS ON KESTNUD JUBA 6 PÄEVA. TAHAN KÜSIDA ,KAS PEAKSIN MURETSEMA,ET SEE ON KESTNUD ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Mirena spiraal ikorral on sageli külllat pikad määrivad veritsused, mis kaovad reeglina 3 kuu möödudes. Edasi võib olla teil korra kuus määrimine või vähene menses. Mõnikord kaovad mensesed täielikult. ...

Loe edasi

Logestist veel!

Tere!
Olen see neiu, kes alustas Logesti tarbimist umbes nädal enne päevade hakkamist (eelmisel kuul!). Küsimus ongi selline, nüüd kui ma uue karbiga alustan, kas siis olen koheselt kaitstud st rasestumisohtu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kui alustasite teise karbi pillidega ilma pausita, siis pole enam mingit vajadust lisakaitsevahendeid kasutada.
Pillide võtmisega kaasnevad tavaliselt väga vähese vereeritusega lühiajalised ...

Loe edasi

Menstruatsioon



Kas on normaalne kui päevad kestavad ligi 2 nädalat? Kasutan rasestumisvastaseid vahendeid. Hakkasin sel aasta jaanuari kuus võtma ja lõpetasin märtsis...siis tuli väike paus.Hakkasin uuesti ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kui jätta pillide võtmisesse mõni kuu vahele, siis on uuesti alustamine sama nagu esmakordne alustamine pillidega, s.t. võib jälle esineda pikemaid ebaregulaarseid veritsusi esimestel kuudel, iiveldust ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Tere.

Mul ei käi menstruaaltsükkel regulaarselt ja esinevad pikad pausid. Sellega seoses on mul 15 päeva pärast ultraheli. Praegu lõppevad aga pahad päevad ja tahaksin hakata raseduse vältimiseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise ajal ovulatsiooni ei toimu ja emaka limaskest muutub õhemaks . Seega muudab see ultraheli leidu. Kuna pilledega taas alustades tuleb neid hakata võtma menstruatsiooni esimesest päevast ...

Loe edasi

"pikad päevad"

Olen 36-aastane naine. Peale viimast sünnitust(4aastat tagasi) paigaldati mulle spiraal. Algul oli kõik korras, menstruatsioonid ehk olid vererohkemad kui tavaliselt, aga praeguseks on päevad veninud umbes ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kuigi kaasaegsed spiraalid on efektiivsed ja ohutud,ei sobi nad kõikidele patsientidele.Arvan, et ka Teil on liigne verejooks tingitud spiraalist ja mina soovitaks küll spiraal eemaldada,pealegi on spiraal ...

Loe edasi

tsüklihäired

Tere,olen 15 aastane ja menstruatsioon algas 12aastaselt.

Kolme aasta jooksul pole mul päevad kunagi regulaarsed olnud.

Nädala aja jooksul on olnud pidev ja tuim valu alakõhus.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

kindlasti peaksite pöörduma günekoloogi poole.Kuna elate Tallinnas,on valikuvõimalus väga suur.Kõige õigem oleks siiski elukohajärgses polikliinikus pöörduda günekoloogi vastuvõtule.Kui järjekorrad on ...

Loe edasi

menstruaaltsükkel

Olen Põlvast pärit 38 a.naine.Käisin teie vastuvõtul jaanuari alguses.Põhimõtteliselt on mul muud asjad normis,kuid menstruatsioonoga olen

väga hädas.Nimelt on mul "päevad" pikad ja väga vererohked.Viimasel ...

Vastas dr Aire Sekavin

Vererohke menstruatsiooni põhjuseid on mitmeid (emakamüoomid, paksenenud limaskest, adenomüoos jne.) Arvatavasti soovitasin Teile hormoonspiraali. Olge kena ja tulge uuesti vastuvõtule, et saaksime koos ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi