evra ja mure päevadega 26.10.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Võtsin varem logestit ja päevad olid siis alati regulaarsed. Nüüd hakkasin kasutama evra plaastrit ja oma rumalusest panin esimese plaastri peale kohe järgmisel päeval pärast viimase logesti söömist (tegelikult oleks ilmselt pidanud esimese plaastri panema siis, kui päevad hakkavad). Eelmisel neljapäeval panin peale kolmanda plaastri ja laupäeval hakkasid päevad. Need ei ole küll nii vererohked nagu tavaliselt, seepärast mõtlen, et äkki on tegu n-ö läbimurdeverejooksuga. Tegelikult peaksid mul päevad hakkama ju alles veidi peale kolmanda plaastri eemaldamist, seega umbes tuleval nädalavahetusel. Aga nüüd on siis nädal varem...

Ma ei tea, mida arvata. Kas see on esimesel plaastrikuul normaalne või ei ole plaaster mõjunud, et päevad varem hakkasid? Kas ootan, et nädalavahetusel uuesti päevad hakkaksid? Või siis seekord nad olidki lihtsalt varem ja edaspidi läheb jälle normaalseks? Kas peaksin tegema igaks juhuks rasedustesti?

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Alustama oleksite pidanud nädal peale pillide lõpetamist. Seega selle tühja nädala sees oleksid pidanud algama päevad. Plaastri panek nädal peale pillide lõpetamist. Teine võimalus oleks alustada tsükli algades (esimesel menstr.päeval) nagu ise arvasite. Sellest ka tingitud veritsusele võõral ajal. Soovitaks teha kolme nädal kuur ära, seega 1 plaaster nädalas, siis 1 nädal vahet ja siis uus karp plaastid skeemi järgi. Arvaksin, et uue tsükliga läheb teil kõik korda. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Evra kasutamise ajal määrimine

Tere, mure selline. Hakkasin 28. augustist alates esimest korda kasutama Evra plaastreid. Esimesed 2 tsüklit ei olnud mingit probleemi, kuigi teiste päevade ajal olid päevad hulga vähesema vereeritusega ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
esimese paari kuu jooksul võib esineda nii plaastrite kui ka teiste hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite ( pillid, tuperõngas) kasutamise ajal ebakorrapärast veritsust Selline veritsus ...

Loe edasi

Mure päevadega.

Tere.
Mure selline-peale hüsteroskoopiat(okt.algul) on päevad eriti vererohkeks ja pikaks veninud. Tsükkel algas 4päevase määrimisega, siis kaks päeva oli tugev verejooks, siis 2 päeva vähene ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
emaka limaskesta paksenemine ja sellega seotud vererohked menstruatsioonid on hormonaalne probleem ( seotud östrogeenide stimulatsiooniga emaka limaskestale) ja polüübi eemaldamine ei anna ...

Loe edasi

Mure!

Tere! Olen 21.a. neiu. Olen kasutanud EVRA plaastreid juba üle kahe aasta.
Nüüd reedel ( teine nädal ) pidin vahetama plaastrit.Unustasin. Panin teise plaastri peale 24 h jooksul. Peale plaastri ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. veritsus on tingitud hilinenud plaastri panekust. Menses see pole, seega jätkake skeemi järgi. Igaks juhuks kasutage nt kondoomi selle kuu jooksul. DR kadastik

Loe edasi

ebaregulaarne menstruatsioon

Tere!
Olen 33 a.ja siiani on mul päevadega olnud kõik korras.Päevad on umbes 7 päeva ja 29 päevaste tsüklitega.Okt.ja nov. vahel oli21 päeva ja nüüd vahe 34 päeva.Päevad kestsid 7 päeva ja vahe ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Ellen!
Menstruaaltsüklid 21.-35. päeva kuuluvad normi hulka ja ei vaja ravi.
Vahel võib olla veritsust ovulatsiooni ajal, mis ise möödub ja samuti ei vaja ravi.
Selleks, et ...

Loe edasi

evra plaaster

Tere. Kasutan kolmandat nädalat evra plaastreid. Mure on aga selles, et paar päeva peale uue plaastri nahale asetamist on plaastri äärealused tumeded. Plaaster paigalt liikunud ei ole.Kas sellest võib ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tume äärealune on põhjustatud niiskusest,mis sinna koguneb ja ei pöhjusta kontratseptsiooni häireid.Küll saate aga tumedaid rõngaid ära hoida,kui peale plaastri asetamist täiesti kuivale nahale ,tupsutage ...

Loe edasi

mure päevadega!

Tere!

Olen 28.a kahe lapse ema. Probleemiks on see, et päevade pikkus on veninud 8-10 päevaseks. Tsükkel ise on suhteliselt korrapärane 28-32 päeva, algab menstruatsioon pruuni voolusega ning ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pikkade ja ebakorrapäraste veritsuste taga võivad olla erinevad probleemid: põletik suguteedes, emaka müoom, polüüp jm. Kirjast selgub, et põletike analüüsid on olnud korras(pole küll täpsustatud, ...

Loe edasi

rasedus või ...?

Tere,
mul on mure seoses ärajäänud päevadega, mis oleks pidanud algama ca 10 päeva tagasi. Tegin kodus rasedustesti ja tulemus oli negatiivne. Tsükkel pole kunagi päris täpne olnud vaid kõigub 2-3 ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Kui tänaseks on olukord sama, siis korrake hommikusest uriinist rasedustest ja reserveerige plaaniline aeg naistearstile.

Loe edasi

Evra plaastrid

Tere! Kui pikaks ajaks kirjutatakse Evra plaastreid välja? Ka poole aasta kaupa nagu pille?


Aitäh
Siiri

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

JAH!

Loe edasi

ebakorrapärased päevad

Tere!
Mul on mure. Olen 22a ja minu päevad on ebaregulaarsed.Nüüd on möödas juba viimasest korrast seitse nädalat, kahtslustasin rasedust (mis oleks väga meeldiv), kuid test seda ei näidanud. Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Arvan,et Teil on tegemist munasarjade talitluse häirega,sellest ka m.tsükli häired ja iseeneslik raseduse katkemine. Soovitan kontrollida oma günekoloogi juures m.tsükli 5. ja 18. päeval hormoonide ...

Loe edasi

menstruatsioon

Tere,

olen 22. aastane ja minu küsimus oleks järgmine:

kui räägitakse, et muret tuleks siis tunda, kui menstruatsioonid on valulikeks muutunud, aga kas on see ka halb nähtus, kui ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere 22.aastane neiu!

On põhjust rõõmustada, et menstruatsioonid on muutunud vähem valulikuks. Kui valu möödub, ei põhjusta elukvaliteedi langust siis ei oma ta ka kliinilist tähendust.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi