Seenhaigus 06.09.01 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen 24 a naine, keda vaevab seenhaigus(kandidoos) juba mitu aastat. Varem ägenes ta aastas nii paar-kolm korda, aga nüüd viimased paar kuud olen

pidanud kogu aegu kreemi(gynopevaruli) kasutama. Millest võib see haiguse ägenemine tingitud olla?

Äkki on midagi muud rohtu?

AIRE

Aitäh!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere Aire! Pärmseente poolt tekitavate põletike esinemus on tõusnud ja selle põhjusekson laialdasem antibiootikumide kasutamine. Teised soodustavad faktorid on rasestumisvastaste tablettide kasutamine,immunodefitsiidiseisundid ning kemikaalide üleliigne kasutamine intiimhügieenis.Korduva kandidoosi korral soovitatakse pidevat profülaktilist ravi.näit.DIFLUKANI 150mg üks kord nädalas.Ka laktobatsille sisaldava ,maitsestamata jogurti igapäevasest joomisest ja teiste dieedi-ning riietumisnõuannetest võib abi olla.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

ja veel..

kas tupe seenhaigusega vöib koos esineda ka urineerimisel valu? Tänan juba ette, Kristin

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tupe seenhaigus võib põhjustada punetust ja kipitustunnet välisgenitaalidel ning sellega seoses ka valulikku urineerimist.
dr. Seemen

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi