Palun abi! 01.08.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere Lgp. Dr Maie Väli

Olen 20 aastane neiu Tallinnast ja probleem seisneb juuste väljalangemises. Käisin perearsti juures kes tegi analüüsid. Tulemuseks oli et veri, raud ja kilpnääre olid korras. Ravimeid ma ei kasuta. Ühtegi operatsiooni samuti pole olnud. Antibeebipille Logest olen tarvitanud 6 kuud tänaseks. Hakkasin neid kasutama 19 aastaselt ja siiani on olnud üks partner. Enne antibeebipillide kasutamist oli menstruatsiooni esimesel päeval alati tugevad kõhuvalud ning mens iseenesest väga vererohke. Hetkel enam seda öelda ei saa, valusid pole ning mens. on lühem ja palju verevaesem kui enne Logesti kasutamist.
Aprillis oli ainus tervisehäire : ärritunud soole sündroom, mis kestis umbes nädala. Ebakorrapärase söömise süüks seda ajada küll ei saa, sest ma sõin nii nagu praegugi...kõike ja normaalsetes kogustes. Endokrinoloogi juurde sain aja alles kuu aja pärast peale enda kõhuvalude möödumist ning tema ei teinud mulle uuringuid kuna leidis et see oleks ainult mu enda piinamine, kuna probleemist on nii palju juba möödas. Rääkis mulle söömisest ning vitamiinidest, samuti olid aprillis mõned eksamid, kuid ma ise küll ei tundnud et oleksin stressis või närviline olnud nende tõttu.
11 klassis oli juustega samuti probleeme, langesid massiliselt välja kuid selle sai tõesti stressi süüks ajada. Oli tõesti väga pingeline aeg . Praegust olukorda aga ei saa. Pärilikkusega ei saaks samuti tegemist olla, kui vaadata enda sugupuud, siis isegi vanaisadel on juuksed peas rääkimata oma vanematest kellel pole probleeme esinenud.
Käisin nahaarsti juures, kes ütles et tema antibeebipille juuste väljalangemisega ei seosta kuna 11 klassis esines sama probleem. Mulle, kes ma pole eriti nende asjadega kursis tundus see lause natuke imelik. Stress ja beebipillid pole ju ühesugused asjad või saab neid nii võtta? Sooviksingi mõne teise kompetentse inimese arvamust ja nõu kuulda.


1. Kas on võimalik et juuste väljalangemine on seotud Logesti kasutamisega?
2. Kui on, kas on seda võimalik kuidagi kindlaks teha? ja mis oleksid lahendused sellele?
3.On see tõsi, et spiraali ei taheta eriti paigaldada noortele naistele kes pole veel sünnitanud ja kas see üldse võiks lahendada mu probleemi?
4. Kui ma saan enda juuste väljalangemise kontrolli alla, on see suur tõenäosus et see hakkabki mul nt. kevadeti korduma?
5. Oskate Te öelda mida peaksin tegema või kelle poole veel pöörduma?Äkki jäi mõni põhjus kahe silma vahele, mida võiks uurida.

Tänan Teid juba südamest ette, Helen

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Helen!Vabandan hilinenud vastuse pärast,aga olin puhkusel.
Vastused :
1. Logest ei põhjusta juuste väljalangemist
2. Ostke apteegi käsimüügist tablette PRO-HAIRE ja tarvitage neid 1 tablett 2 korda päevas kahe kuu vältel.Mõnikord ei saa me teada mis on põhjus ja seega tuleb nüüd ravida tagajärge
3. See on tõsi,et ei soovitata spiraali mittesünnitanud noorele naisele ja Teie probleemi see ei lahenda
¤4.Tõenäosust ei saa ette prognoosida.
5. Ei ole vaja rohkem uurida.Soovitan pesta juukseid PREGAINE shampooniga,mida saate osta apteegist ja organismi immuunsüsteemi tugevdamiseks ostke apteegist KUNINGAKEPI ÕLI kapsleid ja võtke ühe kuu jooksul 1 kapsel päevas.
Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Kas võtta SOS-pilli?

Küsin nõu seoses SOS-pilliga. Olin kaitsmata vahekorras 21.01 ja võtsin seejärel SOS-pilli. 28.01 hakkasid päevad. 4.02 olid tugevad valud, 13.02 olid uuesti päevad, mis kestis umbes 17.02. Sama päeva ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pillide kasutamise järgselt tekib sageli tsükliväliseid ebakorrapäraseid veritsusi. SOS pillid suurendavad tsüklihäirete tõenäosust, mis toob sageli kaasa ka varasema või hilisema ovulatsiooni. ...

Loe edasi

Mükoplasma bakter

Tere! Mul avastati 2016 aastal mükoplasma bakter. Sellele on järgnenud ravi. Minu partner käis ka arsti juures ja temal seda bakterit ei avastatud. Peale kaitsmata vahekorda olen käinud arsti juures kontrollis ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 41-aastane.

Teen sissejuhatuse probleemi keerukusse STLIEÜ EUSTI kehtivatest uutest ravijuhenditest:
http://www.eusti.ee/wp-content/uploads/2016/11/Ravijuhis_2015.pdf
Loe edasi

Müoom ja hüpotüreoos

Tere!

Olen 51aastane naine.
Mul on juba paar aastat diagnoos müoom.
Mind häirisid menstruatsiooni välised verejooksud, seetõttu pöördusin arstile.
Sain niisugused ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Intramuraalsed müoomisõlmed on suhteliselt väikesed ja emaka limaskest ka küllalt õhuke. Arvestades Teie vanust,soovitaks ka mina Teile Mirena spiraali.See mõjub ka endomeetriumi polüüpide kasvule ...

Loe edasi

Valu paremas pool kubemes ja puusa piirkonnas.

Tere, minul on valu paremal pool kubemes ja paremal pool puusa piirkonnas. Vahest lööb valu ka paremale poole kannikasse. Lisaks on tupes kipitus...selline tunne nagu oleks póiepôletik aga seda mul kindlasti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere sellised kaebused viitaksid pigem puusa piirkonna probleemile. Günekoloogiline probleem ei tohiks olla.Tupe kipitus on ilmselt muu asi, võib olla tegemist tupe mikrofloora muutusega. Seega soovitaks ...

Loe edasi

Hormonaalne tasakaal pärast sünnitust

Tere!

Sünnitasin 25.09.2016.
Kohe pärast sünnitust hakkasin kogema unehäireid. Kolm kuud võitlesin magamatusega. Neljandal kuul läks paremaks ning tundus, et ei ole enam probleemi. Nüüd ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See ,et imetamise ajal östrogeenide sisaldus on muutunud ,et tohiks küll nimetatud probleeme Teile põhjustada.Mina soovitaks Teil apteegi käsimüügist osta Neuroresti kapsleid,mis sisaldavad ka melatoniini ...

Loe edasi

SOS pill

Olime 29.01 partneriga ca 22:00 vahekorras. Kasutasime kondoomi ja peale seemnepurset peenist välja tõmmates tuli kondoom ära ja sperma läks sisse.

Paar tundi hiljem oli uus vahekord, ja kuna ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
SOS pill tuleb võtta peale kaitsmata vahekorda niipea kui võimalik, seega käitusite õigesti. Soovitav on SOS pill sisse võtta 12 tunni jooksul, kuid mitte hiljem kui 72 tundi peale vahekorda. ...

Loe edasi

Rasedus ja kõrge vererõhk

Tere, doktor! Mul on kõrge vererõhk ning kardioloog on mulle välja kirjutanud ravimit Agen. Planeerin rasedust. Kardioloogi sõnul saab seda ravimit vastu võtta raseduse ajal. Ravimi infolehes on aga kirjas, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere ! Agen e.amlodipiin ei ole vatunäidustatud raseduse ajal.Loomulikult on ravimiinfos kirjutatud,et eelnevalt konsulteerida oma naistearstiga.Seda kirjutatakse peaaegu iga ravimi korral.Kina Te praegu ...

Loe edasi

Veritsus pärast vahekorda

Tere!

Olen võtnud Yaz pille umbes 6 aastat ning probleeme pole nendega eelnevalt olnud. Kordagi pole põdenud ühtegi suguhaigust ega ka naistehaigust, kuid nüüd on tekkinud probleem, kus pärast ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane

Iga veritsuse (ja uue partneri) puhul peavad olema välistatud sugulisel teel levivad infektsioonid ja rasedus. Saate teha rasedustesti ...

Loe edasi

Escapelle tablett

Tere!

Tean, et sos-pill ei ole rasedusvastane vahend, mida tohiks tsükli jooksul rohkem kui korra tarvitada, kuid soovin teada, mis oleks antud olukorras kõige sobilikum lahendus.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 33-aastane

Igal ravimil on kaasas infoleht, mille järgi tuleb tegutseda ravimi tootja ettekirjutuse järgi:
ESCAPELLE
Võtke tablett ...

Loe edasi

Veritsus

Tere!Novembris 2016 a. venis esmakordselt mentruatsioon väga pikaks (ilmselt tegemist algavate ealiste iseärasustega)

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt on siin tegemist düsfunktsionaalse veritsushäirega.Sageli esineb see enne menopausi,millal domineerivad anovulatoorsed tsüklid ja kollaskeha vaegtalitlus.Kuigi emakaõõne uuringul patoloogiat ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi