Tsüst ja pikale veninud menstruatsioon 27.07.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 26aastane naine ja koos abikaasaga soovime saada oma esimest last. Üritanud oleme 1,5 aastat, siiani kahjuks tulemusteta. Pärast 6aastatst antibeebipillide lõpetamist pole päevad regulaarseks muutunud. Hormonaalanalüüsi tulemusena selgus, et progesterooni tase on madal ja seetõttu söön tsükli teises pooles duphastoni. Tsükli pikkus oli see kord 31päeva, mis minu tsükli ebaregulaarsuse juures peaks olema igati normaalne. Tavaliselt kestavad päevad 4päeva kuid tänaseks on päevade algusest möödas juba 9päeva ja lõppu veel ei paista. Käisin täna ka oma günekoloogi vastuvõtul, kus ultrahelis selgus, et munasarjas on 7*8cm tsüst. Arst soovitas hakata võtma duphastoni , mille tulemusena peaksid päevad lõppema ja tsüst loomulikul moel kaduma s.t organismi imenduma. Hetkel mingeid erilisi valusid pole v.a päevad aegne selja- ja kõhuvalu. Valude suurenemisel soovitas arst pöörduda haiglasse. Kas tõesti nii suur tsüst kaob iseenest või peaksin ennast veel mõnele arstile näitama? Kui suur on tõenäosus, et tsüst tuleb ikkagi eemaldada operatsiooni teel? Kas koos tsüsti eemaldamisega võidakse eemaldada ka munasari?
Vastuse eest ette tänades,
Merike

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Merike! Pikaajalisel antibeebipillide kasutamisel võib üsna sageli tekkida m.tsükli häire ja suure tõenäosusega on tsükkel anovulatoorne või m.tsükli 2.faas jääb lühikeseks,selleks et viljastumine saaks toimuda.Suure tõenäosusega on Teil tegemist persisteeruva ühekambrilise follikulaartsüstiga,mis peaks tõepoolest paari m.tsükli jooksul konservatiivse raviga kaduma.Tavaliselt eemaldatakse ikka ainult tsüst ja munasari jääb alles.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Emakaõõne abrasioon.

Tere.
29.03 pöördusin pikale veninud ja viimastel päevadel vererohke menstruatsiooniga erakorralisse, kus siis vaginaalse ultraheliuuringu käigus selgus, et emaka lihastest paksem, kui peaks ja teostati ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, arvan et võite ikkagi minna , teadma peaks abrasiooni vastust. Kui nt polüüp. siis soovitaks menstruatsioonitsükli II faasis võtta kollaskeha preparaati(nt Duphaston) või võtta pille, mida kasutatakse ...

Loe edasi

Pikale veninud mentsruatsioon

Tere!

Minu mure seisneb selles, et mul algas vähene veritsus 20. oktoobril, mis oli ka enam-vähem õige päev päevade algamiseks (tavaliselt on tsükkel 28-32 päeva). Eelmised päevad algasid ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pika tsüklivälise veritsuse põhjusi võib olla palju: munasarjade funktsiooni häire (tsüklihäire), raseduse peetumine ja iseeneslik katkemine, munasarja tsüst, emaka müoom, polüüp, põletik jne. ...

Loe edasi

Pikk menstruatsioon

Tere! Olen mures juba peaaegu pool aastat pikale veniva menstruatsiooniga. Õigemini menstruatsioon tavalises mõttes ei kesta kaua - umbes 5 päeva, aga sellele järgneb veel 6-7 päeva verine voolus. Viimasel ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kui põletikku ei ole, siis võiks arvata,, et tsüst põhjustab antud kaebusi. Pillide ravi esialgu 2-3 kuud peaks piisama. Teadmata on teie vanus, sageli tekivad tsüklihäired prekliimaksis ja ka varem ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Sooviksin saada nõu. Nimelt olen käinud ka teie vastuvõtul, viimati dets. 2008.
Aastaid tagasi sai menstruatsiooni tsükkel esile kutsutud hormoon tablettidega ning siis hakkasin kasutama ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Peale EVRA paastrite (ja mitte ainult plaastrite vaid ka teiste rasedusvastaste vahendite)lõpetamise järgselt läheb mõnikord aega üle poole aasta,enne kui m.tsükkel reguleerub.Tundub,et siin on vaheaeg ...

Loe edasi

PCOS ja kaal

Tere!
Olen 25 aastane naine. Minu probleem on selles, et ma ei jää rasedaks üle aasta juba.Väga suur soov saad teist last. Üks laps on mul juba olemas (3 aastane)ja esimene rasedus tuli kiiresti, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ei ole see asi sugugi nii sassis ja päris tüüpilist PCOSi ka ei ole.Piisavalt palju on anovulatoorseid m.tsükleid ja seetõttu ka visuaalsed muutused munasarjades.Enne ei ole mõtet metformini võtta,kui ...

Loe edasi

kas menopaus?

Tere õhtust,dr.MAIE VÄLI.Olen Tatjana,48a.ja elan Tallinnas.Olen lugenud TEILE esitatud küsimusi ja vastuseid.Nii mõnelegi küsimusele olen saanud vastuse.Aga nüüd on mul üks selline mure,mis paljudele ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Tatjana! Ilmselt esinesTeil emakakaela lameepiteeli turse ja seetõttu võeti nii Papa-analüüs ja klamüüdia külv.Klamüüdiainfektsioon annab reeglina emakakaela silinderepiteeli turse ja punetuse.Võimalik,et ...

Loe edasi

14 a. tüdruku menstruatsioon

Tere! Kõigepealt tänud, et oma suure töökoormuse juures leiate aega ka siin esitatud küsimustele vastamiseks. Minul mure järgmine: minu 14 a. tütrel (menstruatsioon on tal käinud umbes 7-8 kuud) on seekordne ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
1. Soovitan esmaselt pöörduda perearstile, et määrata veres hemoglobiinisisaldus, välistamaks kehvveresust.
Oluline on ka veresuhkru ja kliinilise vere analüüs.
2. ...

Loe edasi

munasarja tsüst

Tere!

Mul avastati munasarja tsüst. Tahaksin teada, mis põhjustab tsüstide tekkimise ja rohkem informatsiooni selle ravimise kohta. Praegu tarvitan Logesti tablette. Suguelu ei ela. Kui tableteid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt on tegemist healoomulise munasarja tsüstiga(follikulaartsüst või kollaskehatsüst).Follikulaartsüst tekibsiis,kui küps folliikel ei lõhke.Tavaliselt leitakse juhuslikult rutiinuuringul ja ...

Loe edasi

serophene

tervist!on probleeme rasestumisega.seega võtsin seropheni kolm kuud järjest,

kuna folliikulid ei kasva vajalikule suurusele.käisin veebruarislaporoskoopial-oli väike tsüst munasrjas(healoomuline)munajuhad ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib olla olete rasestunud.Seega soovitan Teil ära teha hommikuses uriinis rasedustest ja kui see on positiivne,pöörduge kohe oma günekoloogi vastuvõtule.

Loe edasi

Parneril menstruatsioon ebakorrapärane

Minu partner on 24 a., normaalse kehakaaluga. Kunagi varem on ta teinud abordi. Hetkel on menstruatsioon ebakorrapärane. Viimasel läbivaatusel ütles arst, et ühel pool on tsüst. Seda ajal, mil ravisime ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kuna Teie abikaasal on ebaregulaarne menstruatsioonitsükkel,suurenenud karvakasv ja tsüst munasarjas,peaks ta kindlasti pöörduma günekoloogi poole,kes määraks vereseerumist hormoonide basaalnivoo.Siis ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi