ootamatu verejooks 15.05.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Peale vahekorda märkasin, et linad on verised. Kõik nägi välja nii nagu oleks menstruatsioon oodatust varem alanud. Mingisugust valu või ebamugavustunnet ei olnud. Järgmisel-ülejärgmisel päeval aga verd enam ei tulnud. Naistehaigustele viitavaid sümptomeid (voolus, kihelus jne) mul ei ole. Päevad on käinud regulaarselt ja peaks seekord algama alles rohkem kui nädala pärast. Sellel väikesel intsidendil õnnestus mind ausalt öeldes päris ära hirmutada. Milles võiks asi olla?

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.
Kontaktveritsus vajaks alati täpsustamist. Kõige sagedamini on ikkagi tegemist emakakaela probleemiga. Kas siis emakakaela põletik, polüüp vm. probleem. Tsükli keskel (oletatava ovulatsiooni ajal) võib esineda vähene veritsus emakast. See on tingitud kiirest hormooni (östrogeeni) langusest veres. Alati on ka võimalus, et vahekorra ajal on vigastatud tupe limaskesta või hüümeni serva. Kui veritus peaks korduma, pöörduge koheselt oma naistearsti või valvearsti poole. Kui Te pole viimase poole aasta jooksul naistearsti juures käinud, soovitan siiski aeg broneerida ( ka siis kui veritsus ei kordu)
Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioon

Tere, minu mure selline:
Olen 19 aastat vana, käisin alles neli kuud tagasi ka günekoloogi juures, aga peale günekoloogi juures käiku kirjutati mulle välja rasedusvastased tabletid, nüüd olen neid ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Antibeebipillide tarvitamine ehk KOK kombineeritud oraalne kontratseptsioon on ravimeetod, millega peavadki muutuma tavapärased menstruatsioonid, kuna pillid on ju hormoonravimid.
Loe edasi

Ootamatud tugevad verejooksud.

Tere!
Olen 21-aastane ja tarvitan juba 5ndat aastat Yasminelle pille. Pole kunagi varem nendega mingeid probleeme ega veritsus tekkinud.
26.07 (pillide teine nädal) hakkas ootamatu tumepruun ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kuna tarvitate juba 5 aastat KOK kombineeritud oraalset kontratseptsiooni Tbl Yasminelle, siis tegite väga õigesti, et just sellest alustasite. Kalendrisse märkige 7 pillivaba ...

Loe edasi

verejooks tsükli keskel

Tere, tsükkel on muidu 34 päeva, praegu 19 päeval algas ootamatult verejooks, mis on kestnud kaks päeva. (olen 40 aastane) väike palavik 37,2
Hiljuti kasutasin Gasec 20 tablette, muidu elu tavaline, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kindlasti mõjutab tsüklit stress. Soovitaks minna arsti juurde ja kontrollida. Võimalik on ka põletik. Dr kadastik

Loe edasi

verejooks

Tere. 4 kuud tagasi tehti keisrilõige,sünnitusjärgsel kontrollil kirjutati välja micro 30 tabletid.Võtan neid regulaarselt nagu ette nähtud, ainult peale vahekorda järgmisel päeval on tekkinud väike verejooks,mis ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Micro-30 sisaldavad ainult progestiini,põhjustavad nad sageli menstruatsioonihäireid.Kui Te toidate rinnaga,siis on need tabletid õigustatud,sest östradiooli sisaldavad tabletid on rinnaga toitmise ...

Loe edasi

verejooks

olen 5o. aastane ja pool aastat pole mensest olnud, arvasin, et on tegemist menopausiga, aga nüüd algas taas verejooks, mis on vererohkem kui oli mensese ajal kuid tagasi. kas on tegemist normaalse nähtusega ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud küsija!
Viimaseks menstruatsiooniks elus ehk menopausiks peetakse menstruatsiooni, kui 1 aasta jooksul ei ole järgnenud teist. Siis ei tohiks ka enam m. tulla, see võiks olla ohu tundemärk.
Loe edasi

Veritsus tablettide ajal

Tere! Olen üritanud juba aasta jääda rasedaks, kuid kogu see aeg on olnud mul tsükkel täiesti paigast ära. Mõnikord on vahe 21 päeva, siis jälle üle viiekümne päeva. Detsembris käisin arti vastuvõtul, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere Britta!
Teile määratud Mirelle on väga madala hormoonisisaldusega preparaat, seega põhjustab ta sageli tsüklivälist vereeritust. Veritsused lõpevad iseenesest või preparaadi vahetamisel suurema ...

Loe edasi

ootamatu veritsus

Kasutan juba paar aastat probleemideta Femodeni. Nüüd 10 päeva enne järgmise menstruatsiooni algust, hakkas järsku verejooks. Ravimi infolehel oli kirjas, et väikese vereerituse korral tuleb jätkata rohu ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija !

Kui Teil on verejooks (1 side või 1 tampoon tunnis!), peaksite koheselt pöörduma (valve) naistearstile.

Ehk on Teil viirusinfektsioon või bakteriaalne infektsioon, ...

Loe edasi

ootamatu valu orgasmi ajal

Tere! Orgasmi ajal lööb valu paremale alakõhtu.Kuna eelnevate (15)aastate jooksul seda pole esinenud, kas peaks midagi kahtlustama-uurima? Tänan!

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kirja teel on raske vastata. Vajaksite günekoloogilist kontrolli ja mõningaid analüüse.Kuna valu esineb ainult orgasmi ajal,võiks tegu olla seemnevedeliku prostaglandiinidest põhjustatud suguühtejärgse ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi