tupeseen ja pillid 02.03.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

olen kasutanud umbes pool aastat rasestumisvastaseid tablette(janine).
probleem on aga selles, et mul on arvatavasti tupeseen mis ägeneb tableti võtmise perioodil. Seitsme päevase vahe ajal on aga kõik korras- ei ole sügelust ega voolust.kas põhjus võibki olla tablettides ja kas see võib tähendada et ma ei saagi rasestumisvastaseid tablette tarvitada?

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.
Tabletikasutajatel on leitud sagedasemat seenepõletiku ägenemist. Proovige teha ravi koos partneriga, samuti soovitan teha suukaudset ravi. Võite proovida ka tablette vahetada. Soovitan aga naistearsti juures teha tupe analüüsid teistele vooluse tekitajatele, samuti seenepõletiku korral külvata välja pisiku tundlikkus. Võib olla on Teil ravile halvasti alluv tüvi ja vajate pikemaajalist ja vastvat tekitajat pärssivat ravi. Seenepõletikust on ka varem korduvalt kirjutatud, sisestage otsingusse tupeseen või seenepõletik, saate lugeda erinevate arstide vastuseid küsimustele ja soovitusi kuidas korduma kippuvat seenehaigust ohjeldada.
Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Valu tupes

Tere.
Mul on juba väga kaua probleeme imeliku vooluse, sügeluse, valuga tupes. Umbes poolteist aastat tagasi käisin naistearstil arvates, et mul on tupeseen. Kirjutati mulle siis küünlad ja tehti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Mehele soovitaks samuti kõik analüüsid infektsioonile. Soovitaks teile ka kasutada tupe mikrofloorat tugevdavaid preparate(käsimüük) nag u Vagisan ,;Multigyn jne. Kui tundub tupekuivus eriti suguelu ...

Loe edasi

Ebamugavustunne pärast vahekorda

Tere! Käisin naistearsti vastuvõtul märtsis ja mulle kirjutati tupeseene raviks küünlad ja kreem, igapäevased kaebused on nüüdseks kadunud. Kirjutati ka rasestumisvastased pillid Yasminelle. Kohtun oma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
ilmselt on tegemist siiski tupeseene poolt tekitatud ärritusega. Probleem laheneb, kui teete koos partneriga seenevastast ravi ( flukonasooliga või itrakonasooliga). Tabletid sulle ja partnerile ...

Loe edasi

Mirelle pillid

Tere.
2006. aastal alustasin NuvaRingi kasutamisega. Kasutasin pool aastat ning kuna alakõhus esines ebamugavustunne, vahetasin Yasminelle vastu, mille võtmise lõpetasin 2008 novembris. Tarbimise ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
enamus kombineeritud pillidel on antiandrogeenne toime, s.t. nad vähendavad vaba testosterooni toimet nahale ja sellega aitavad aknet kontrolli all hoida. Nii Yasminellel kui Mirellel on antiandrogeenne ...

Loe edasi

küsimus

Olen söönud diane 35 pille juba umbes aasta. Viimstel kuudel ei ole mul tabletivabal perioodil päevi olnud, ainult kerge määrimine ja ka seen kimbutab kogu aeg. Pillid määras mulle endrokrinoloog kuna ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Täiesti õigus,kui söömise lõpetate olete alguspunktis.Ükskord tuleb seda ju teha. Ka on retsidiveeruv tupeseen rasestumisvastaste tablettide tarvitamisel sage kaaslane,sest östrogeen soodustab pärmseene ...

Loe edasi

Pruunikas lima tupest

Tere,
Olen 22 aastane neiu. 16 aastaselt avastati mul emaka pealt müoomisõlm, mis eemaldati, 18 aastaselt avastati mult polütsüstilised munasarjad, millepärast nüüd ka söön beebipille. Nüüd on mul ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillide pikemaajalisel kasutamisel muutuvad menstruatsioonid määrivateks, mis on üsna tavaline. Eriti on see omane Jeaninele. Seega midagi halba teiega ljuhtunud pole. Krooniline tupeseen võib ...

Loe edasi

korduv probleem

Tere

Olen 26. aastane neiu. Viimase 5 kuu jooksul olen 3 korda olnud hädas ühe ja sama probleemiga - tugev valu urineerimisel + tupeseen. Tavaline uriinianalüüs põletikku ei näita, kuid uriinikülvist ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Soovitaks teha mehe sperma proov. Põletikunäitajad tulevad ka sealt välja. Kui mehel ei leitud tavalises analüüsis midagi ja teil leiti, siis loodetevasti saite ravi mõlemad. Kui mees ravi ei saanud,. ...

Loe edasi

tupeseen

Tere.
Mul diagnoosti paar kuud tagasi naistearsti juures tupeseen. Olin väga üllatunud, kuna mul pole sellist asja varem kunagi olnud. Ka on mul olnud pikka aega sama partner ning selline asi tuli ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Tupeseen sageli tekib suurest stressist, valest hügieenist jne. Sage tupeseene esinemine näitab, et teie tue mikrofloora on häiritud. Seda ei peeta suguhaiguseks, kuid kui mehel on ka kaebused, siis ...

Loe edasi

rasestumisvastased vahendid

Tere Dr.Ülle Kadasik!

Olen 27-aastane veel sünnitamata naine. Pöördun Teie poole järgmise küsimusega. Nimelt kasutan rasestumisvastase vahendina Diane35 (kuna mul on ka üksikud vistrikud seljal, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Diane on suurte annustega hormoonpreparaat Sellest ka tugevad kõrvaltoimed. Soovitaks kasutada tunduvalt väiksemate hormoonidega pille nagu näiteks Jeanine, mis on ka vistrike vastu. Kui vistrikud ...

Loe edasi

tupeseen

Tere,
Olen 23a ja mure on tupeseenega. mul on üks kindel partner ja olen väga puhas, kuid millegi pärast kimbutab mind see seen. See on valge voolus, mida ei ole üldse nii palju, kuid see kiheleb ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kroonilise tupeseene raviks soovitan : Diflucani(Mycosyst) 150 mg kapsel 1 kord kuus 6 kuu jooksul.
Kõige enam on tupeseene vallandajaks stress-situatsioonid, antibiootikumid, pillid ja rasedus. ...

Loe edasi

pillid ja pärmiseen

Tere, on tervelt kolm küsimust:



1)Olen kaks korda alustanud Harmonet pillide võtmist ja peale esimest või teist kuud ei talu enam kontaktläätsede kandmist. Muidu olen Harmonetiga ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere!

1) Harmonet on kõige madalama hormoonkoostisega preparaat. On vähetõenäoline kahjulik toime kontaktläätsedele. Konsulteerige silmaarstiga.

2) palun lugege samas rubriigis ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi