14 aastase päevad 26.02.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere

Küsimus järgmine- minu 14 aastasel tütrel kestavad päevad 3-4 päeva, aga umbes nädal peale päevade lõppemist üks päev määrib. Päevad hakkasid tal 13 aastaselt ja aasta jagu oli kõik normaalne. Millega võiks olla tegu, kas peaks pöörduma arstile. Valusid määrimisega ei kaasne, lapsele on see aga lihtsalt ebamugav.
Äitäh!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Siin ei ole midagi ohtlikku.Tegemist on ovulatsioonile kaasneva määrimisega ja ravi Teie tütar ei vaja.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Voolus ja pakitsus alakõhus

Tere,
olen 36 aastane ning mul on 2 last (7-aastane ja 2-aastane).
Selle aasta juulikuust alates esineb pidev voolus (läbipaistev, mõnikord selline kergelt kollaka alatooniga, aga enamuse ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Suur tänu põhjaliku anamneesi eest, siis kergem teid nägemata anda soovitusi.
Olen teie raviarstiga nõus, kuna toidate veel rinnaga, siis on kõrged hormoonide tasemed prolaktiin, ...

Loe edasi

44 aastase mure - menstruatsioonitsükli häire

Kui viimased päevad olid 2 kuud tagasi ja kui märtsi algul määris ainult ühe päeva, kas see on minu vanuse puhul normaalne või ei kas peaksin muretsema?? Olen pidanud väikest dieeti aasta algusest, kuna ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub , et olete 44-aastane. Meie kliimavöötmes lõppevad menstruatsioonid keskmiselt 51-aastaselt ja muutused on ~8 a. enne, ehk alates 43. Ülekaalulistel varem. Tehke rasedustest ...

Loe edasi

Polütsüstilised munasarjad

Tervist. Mul avastati, et munasarjad polütsüstilised. Täna alles andsin vereproovi ning uuritakse, et ehk tegu polutsüstiliste munasarjade sündroomiga või millegi muuga. Viimased päevad algasid 8. jaanuaril. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ka mina arvan,et tsüstide teke võib olla aastase pillivõtmise tagajärg.Kuna andsite möödunud nädalal vereproovi,siis on vast tänaseks juba teada ka võimalikud häired hormoonide sisalduses.Kuna menstruatsioonid ...

Loe edasi

Tsükli häire...

Tere, olen 20ne aastane, ühe (aastase) lapse ema. Probleem selles, et kuigi olen püsisuhtes, kasutasin enda rahulolu mõttes SOS pille Postinor-2. Päevad käivad mul üldiselt regulaarselt, seda peale sünnitamist, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Stella!
SOS pillides on nn. löökannus hormoone, seetõttu põhjustab nende tarvitamine reeglina veritsust ehk menstruaaltsükli häiret.
Pöörduge plaanilises korras naistearstile sobivate ...

Loe edasi

Cerazette lõpetamine, veritsus

Lõpetasin 11 päeva tagasi Cerazette tablettide võtmise. Olen neid tarvitanud ~6-7 kuud. Esaialgu kõrvaltoimeid ei olnud, viimastel kuudel esines veritsus ja määrimine sageli (nädal veritsust, nädal määris, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kui toidate rinnaga, siis antibeebipillidest on lubatud vaid Cerazette.
Kuna need pillid on ühefaasilisd -sisaldavad vaid üht horooomi, siis nende tsüklikontroll ei ole ideaalne.
Loe edasi

ovulatsioon ja rasestumine

Tere!
Olen 33a kolme aastase lapse ema. Nüüd oleks soov jääda uuesti rasedaks, kuid seni pole see õnnestunud. Nimelt võtsin eelnevalt 3a Logest tbl., nende võtmise lõpetasin mai kuus ning nüüd senini ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Teil ei ole küll veel põhjust muretsemiseks.Peale pillide ärajätmist on sageli m.tsükli peetus,rääkimata ovulatsioonist.Kui m.tsükkel on 26-27 päeva,siis ostke BIOCARD ovulatsioonitestid ja mõõtke ...

Loe edasi

määrimine ja valu

Lõpetasin Logesti tablettide võtmise augustis peale 8aastat seoses rasestumise sooviga. Esimene tsükkel oli 31 päevane nagu enne tablettegi, aga teisega on probleemid tekkinud.
32-l päeval algas ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Unustasite märkida oma vanuse ja rasedusanamneesi.
8-aastase antibeebipillide tarvitamise järgselt esineb nn. postpillamenorröa ja menstruaaltsükli häired. Seda aga siis, ...

Loe edasi

valud alakõhus

Tere! Olen 31 aastane, 2 aastase lapse ema. Mul selline mure, et pärast päevade lõppu juba 5. kuud hakkavad alakõhus valud ja justkui pissile ajaks kogu aeg, mõnikord kaasneb sügelus tupes ja rohekas voolus ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kui teil on valud ja urineerimishäired ning tupes sügelus, siis arvaksin, et tegemist on ikkagi põletikuga. Kui urineerimine on valulik, siis soovitaks minna perearstile(põiepõletik?). Tupe sügeluse ...

Loe edasi

Menstruatsiooni puudumine

Tere!

Olen 16-aastase tütre ema. Mure,mille kohta tahaksin nõu saada on seotud tema menstruatsioonide ärajäämisega.

Juba 6 kuud ei ole tal päevasid olnud. Esimene mens oli tal ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonid algavad 12-15 aasta vanuses ja reguleeruvad tavaliselt 1 aasta jooksul. Stress(eksamiperioodid), emotsionaalsed üleelamised ja kaalu muutused põhjustavad sagedamini tsüklihäireid. ...

Loe edasi

probleem rinnast tuleva piimaga

Tere.

Olen aastase tütre ema. Neli kuud imetasin teda ja siis piim kadus ning algasid uuesti "päevad". Hetkel on mure selles, et tsükkel käib mul normaalselt ja rase ma ei ole (test oli negatiivne!), ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Muretsemiseks pole praegu põhjust. Piim kaob rinnast iseenesest, oluline on mitte rinda ja rinnanibu puutuda ja iga päev proovida, kas tuleb veel piima, sest see stimuleerib piima teket.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi