10 häda... 20.01.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 18-aastane tütarlaps. 4aastat tagasi avastati mul peas hüpofüüsi makroadenoom. Minu prolaktiinitase veres oli tollal üle 3000. Endokrinoloog ütles, et just see ongi põhjus, miks mul pole hakanud menstruatsioon.
Hakkasin siis kiiresti võtma Parlodeli, viimane doos oli 11 tk päevas.
Tulemusi ei olnud. Professor Asserit külastades ja uusi peapilte tehes öeldi mulle, et kasvaja on kahanenud ja operatsioon ei ole vajalik.
Viimased aastaaega olen söönud nii Parlodeli, Oestrofeminali kui ka Duphastoni. Prolaktiin on nüüd langenud 45-le, aga östrogeen veres peaaegu puudub. (Arsti sõnul sellest menstruatsioonideks ei piisa).
Milleks ma neid tablette juba aastaid söön? Oestrofeminal peaks emaka limaskesta kasvatama ja Duphaston siis verevooluseni viima, aga mulle ei näi see mõjuvat. Kui ma iga kuu tagant ultrahelis käisin, siis ütles arst iga kord, et kohe hakkab, limaskest on paks. Aga siis limaskest "kadus", kuid verd ei tulnud. Ja nii iga kord.
Nüüd vahetasin endokrinoloogi ja tema sõnul peaksin pöörduma Teie poole. Olen aru saanud, et loomulikul teel ma lapsi ei saa, sest mu munarakud ei küpse. Samuti arvas arst, et embrüo ei kinnitu või ei püsi mu üsas.
Praegu võtan 4 Parlodeli, üht 0,6 mg-st Oestrofeminali ja iga 18 päeva tagant hakkan sööma Duphastoni (10 päeva). Neid annuseid olen söönud viimase aasta jooksul. Päevi pole kordagi olnud.
Vahepeal lõpetasin salaja rohu söömise ning paari kuu pärast alustasin raviga uuesti.
Enne ravi alustamist (4 a.tagasi) eritus mul rindadest n-ö "piima". Ravi saades piimaeritus kadus, kuid 5 kuud tagasi märkasin seda jälle. Kuid see oli vaid üks päev ja praeguseni pole seda uuesti tulnud.
Kas ma söön ikka rohtusid õiges koguses? Kas ma üldse peaksin nii paljusid rohtusid sööma? Võib-olla ei tohi kõiki neid ravimeid ühel kellaajal sisse võtta?
Panin Teie juurde( Puusepa 1 ) märtsiks aja kinni, kuid loodan, et vastate mulle ka kirjalikult.

Murelik neiu.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,kallis laps!Ravimite annused on väga suured ja tulemusteta ravi on kestnud väga pikka aega.Vast oleks õigem ,kui Te praegu ravimite koguseid ei muuda.Ootan Teid 1.märtsil vastuvõtule ja siis saame vereseerumis hormoonide sisalduse antud ravi foonil .Meie labotatooriumis saab samal päeval kahe tunni jooksul analüüside vastused ja siis otsustame edasise ravi ja vajalikud lisauuringud. Ootama jäädes,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Duphaston

Lõpetasin pillide võtmise 2017. juulis ja olen püüdnud sellest ajast rasestuda. Kuna mu tsükkel on ebaregulaarne (45-60 päeva), siis määrati mulle Duphastoni 2x päevas tsükli 16.-25. päevani 4 kuud. Ühe ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See,et varem oli ovulatsioon m.tsükli 20-24 päeval ei pruugi praegu nii olla.
Palun ostke ovulatsioonitestid ja mõõtke m.tsükli 11-15 päevani ovulatsiooni.Kui ovulatsiooniaeg on muutunud ,siis ...

Loe edasi

HPV DNA

здравствуйтею Делала медикаментозный аборт. взяли анализы. HVP DNA -positiivne , tüüp 51. означает ли это что у меня рак шейки матки, 1,5 года назад делали только РАР тест был в порядке, остальные анализы ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 36-aastane

Saan aru, et HPV positiivne kõrge riski tüüp 51 on leitud juhuleiuna. 35-aastasdelt pidite tegema PAP sõeluuringu. Kas olete ...

Loe edasi

Päevad 3 päeva

Tere, olen 25 aastane naine ja hetkel rändan Austraalias ringi ( praeguseks 4 kuud) ja köik on uus ja uued tööd jne. Viimati käisin naistearsti juures aasta tagasi ja kõik oli korras, koguaeg on olnud. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonitsükkel on regulaarne, kuid vere hulk on väiksem. Ma ei näe põhjust muretsemiseks. Sellise muutuse põhjuseks on hormonaalsed muutused organismis, mis on omakorda seotud stress-hormoonidega. ...

Loe edasi

Pillid

Tere!

Lükkasin just puhkusega seoses päevad edasi, võttes siis kaks pakki järjest. Hetkel on teise paki esimene nädal ning päevad jäid ära kuid hakkas nö määrima. Seega kuna hetkel see mu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere !Niisugune ilma vaheajata tablettide võtmine on siiski õigem variant.See,et praegu esneb vahevereeritus ei tähenda seda ,et nüüd jääbki määrima.Võtke ikka aktiivseid tablette ilma vaheajata ja kui ...

Loe edasi

Lyndinette pillid

Hakkasin kuskil 4 kuud tagasi beebipille võtma ja nüüd olen tähele pannud et juuksed on väga õhukeseks jäänud. Kas see võib olla tingitud beebipillidest? Alustasin just uue lehega kuid otsustasin et peaksin ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere, Ûliharva pöhjustavad bifaasilised rasestumisvastased preperaadid nimetatud kaebusi,kui Teil.Vôtke siiski k a neljas origiaal ära,vaatamata juuste väljalangemisele.Soovitan teil tarviada EVONIA ...

Loe edasi

Mis minuga toimub?

Tere!
Olen 28 a naine ( sünnitanud 2 last ,olnud 2 aborti)
Nüüd pole olnud 5 kuud menstruatsiooni ja erakorralises käies atlas arst et emaka limaskest õhuke ja sinakas .Tegi vereanalyysi see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonide ärajäämise põhjuseid on erinevaid. Põhjuseks võivad olla suur emotsionaalne stress või füüsiline koormus, kiire kaalu langus, ravimid; munasarjade, kilpnäärme või neerupealise ...

Loe edasi

Pap test korrast ära

Tere, mul oli vahekorra järgne veritsus paaril korral mille tõttu pöördusin arsti juurde. Lisaks oli mul ka pikalt voolus korrast ära (vesine) Tundus et on mingi põletikuga tegemist. Kunagi kasutasin piimhappebakteri ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud K.
andmetest selgub, et olete 27-aastane.

Emaka kaela pindmisel, tupepoolsel lameepiteelil on muutused HSIL (ingl high-grade squamous intraepithelial lesion) ‒kõrge astme ...

Loe edasi

Punnid

Tere, mul on tupe peale tekkinud punnid. Eile raseerides tõmbasin katki ja verd tuli korralikult, need on olnud kuskil 1-2 kuud. Punnid ei sügele, ei ole valusad, ei puneta. Mis need vōiksid olla? Lisan ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 18-aastane

Foto järgi võiks oletada, et tegemist on: Teaduslik nimi: Molluscum contagiosum virus ehk siis eesti keeles Nakkuslikud molluskid.
Loe edasi

Päevad jäävad ära

Tere! Selline mure, et päevi pole olnud juba 10 kuud. Enne seda võtsin beebipille, mille võtmise ajal nad küll olid, kuid siiski vähese veritsusega. Tegelikult on see menstruaaltsükkel olnud terve elu ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Menstruatsioonide taastumiseks on kõigepealt vajalik saavutada normaalkaal. Sealjuures on väga oluline osa tervislikul toitumisel ja selles osas soovitan pöörduda konsultatsiooniks toitumisnõustaja ...

Loe edasi

U.parvum ja M.hominis on positiivsed

Tere
Käisin kolmapäeval naistearsti juures seoses B.näärme tsüstiga.
Tsüst tuli, läks ise katki ja jooksis tühjaks- arst kinnitas ka seda.
Aga nii igaks juhuks ta võttis ka mingid proovid.

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, teie Bartoliini näärme põletik seotud klamüüdia infektsiooniga, mis on sugulisel teel leviv haigus. Peate ravi saama ja ka teie partner peab minema meestearsti juurde või veneroloogi juurde. DRKadastik

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi