Tablettide ärajätmine 12.01.04 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!!

Pöördun Teie poole sellise murega. Võtsin 5 kuud Jeanine tablette (Juuli-November) Kui enne tablettide võtmist oli tsükkel ebaregulaarne, siis tablettide võtmise ajal muutus see regulaarseks. Alates detsembrist jätsin tabletid ära ja nüüd on menstruatsioon hilinenud 38 päeva. Rase ma olla ei saa. Kas tablettide ärajätmine võib tekitada sellist nähtust?

Tänades

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
pillide võtmise ajal on menstruatsion väga regulaarne tänu pillidega tekitatud hormoonide tasemele. Peale pillidega lõpetamist käivitub taas munasarjade funktsioon ja kui enne oli tsükkel ebaregulaarne, võib situatsioon jälle korduda. Samuti on võimalik ,et tsükkel lähimate kuude jooksul reguleerub.
K.Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Endometrioos

Tere! Neli aastat tagasi diagnoosisti endometrioos III aste. Tehti LAP, õnnestus iseseisvalt rasedaks jääda. Mind huvitab, et kas tavalised beebipillid (Yarina) hoiavad ka haigust kontrolli all?
Kas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Üks ravimeetoditest endometrioosi korral on rasestumisvastaste tablettide tarvitamine. Kuna siin on üks rasestumine peale operatsiooni olnud,siis on rasestumise tõenäosus täiesti olemas peale pillide ...

Loe edasi

Jeanine ja leukeemia

Tere.

Mul selline väike mure - selle aasta märtsikuus sain diagnoosi äge müoloidne leukeemia. Kaks esimest ravi sain PERH-is, luuüdi siirdamine toimus Tartus, sel suvel.
Alates märtsikuust ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Pillide ärajätmine küll ei põhjusta enneaegset menopausi. KUi mensesed olid väga vererohked enne pille, siis pilide ajal on kindlasti verehulk väiksem. Sellega peate arvestama, et verehulk võib ...

Loe edasi

Menopaus ja hormoonasendusravi

Tere!

Mul ei ole 3 kuud olnud menstruatsiooni, kuumahood algasid paar kuud tagasi - praegu lausa väljakannatamatud. Kuna minu tegevuseks on kohtumised inimestega ja koolituste läbiviimine ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ilmselt oli teil PAP testis kerged muutused, mille korral tehkase HPV test ja soovitatakse 3-4 kuu pärast teha uus PAP test. Teid jälgitakse ja selels suhtes muretsema ei pea. Kuumahoogiude tekkel ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Olen juba päris mures, sest mentstruatsioon ei alga. Lõpetasin märtsis Jeanine tablettide võtmise ning peale seda on olnud tsükkel väga korralik, umbes 25 päeva . Aga nüüd olen juba 2 nädalat ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Peale pillide võtmist on sageli m.tsükli häire,mis reeglina taastub umbes poole aasta jooksul.Kui olete päris kindel,et rasedust ei ole,võite tablettide võtmist alustada suvalisest päevast.Edu soovides,Maie ...

Loe edasi

tsüklihäired

Tere!
Olen 37 aastane 2 last sünnitanud naine. Võtan aastaid antibeebipille Cilest. Päevad on alati olnud korrapärased. Nüüd aga tekkis tablettide võtmise 12 päeval veritsus, mis on sarnane korrapäraselt ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
Pillide korrapärane võtmine kindlustab rasestumisvastase kaitse, ka juhul kui tekib tsükli keskel veritus. Veritsuse põhjus võib olla näiteks mõne teise ravimi kasutamine või unustatud pill ...

Loe edasi

päevade ärajätmine

Tere.
Mure järgmine:
olen 38 aastane naine ja 3 lapse ema.
Pole kunagi tarvitanud ras.vastaseid pille, küll on hetkel spiraal (tavaline,mitte hormoon).
Olen kuulnud et ras.vastaste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna Te pole kunagi tarvitanud rasestumisvastaseid pille,siis tuleks kasutada ainult kollaskeha hormoone.(näit.noretisteroonatsetaati 10 mg päevas või lünestrooli 5mg päevas).Ravi alustatakse menstruaaltsükli ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi