UH ja segadus 30.12.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen 22 aastane naine. Novembri kuus lõpetasin logestide söömise eesmärgiga rasestuda. Viimane menstruatsioon oli 12. November, mis siiani pole uuesti hakanud. Rasedustest on negatiivne. Novembri lõpust hakaksid alakõhus esinema tugevad valud, mille tõttu pöördusin oma arsti poole. Arst võttis analüüsid ja selgus, et mul on tugev tupepõletik. saadeti ka UH-sse, mis näitas, et paremas munasarjas on palju väikesi folliikuleid ( kas seletaksite lahti, mida see termin tähendab?). Määrati suukaudne ja tupekaudu metronidasooli põhine ravi. Mure aga ikkagi selles, miks pole menstruatsioon siiani hakanud ja kas tupepõletikud raskendavad tulevikus rasestumisvõimalust?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Menstruatsiooni peetuse põhjuseks on ilmselt tsüklihäire ja sellele viitavad ka multifollikulaarsed munasarjad, mille korral on munasarjas palju väikseid lõpuni , s.t. ovulatsioonini , arenemata folliileid. Kui menstruatsiooni iseenesest ei tule, on võimalik see ravimitega esile kutsuda.
Probleeme rasestumisel võib tekkida sellistel juhtudel, kui on tegemist ravimata jäänud sugulisel teel leviva infektsiooniga suguteedes.
K.Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Gepretixi annus

Tere!
Peaksin hakkama homme võtma Gepretixi, kuid mul on segadus annusega ja ma ei saa oma arsti kätte, seepärast küsin Teie käest nõu. Arsti juures oli juttu, et võtaksin 100 mg, kuid retsept on ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Gepretix ongi ainult 200 mg tupekuulikesed ja kuna need on tuppe viimiseks ,siis ega siin midagi poolitada ei saa.Loomulikule ei tee see võimalikule rasedusele kahju. Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

Pillide lõpetamine poole paki pealt ja rasedus

Tere!
Mul on selline mure, et ma kasutasin mitu aastat Yasminelle pille. Nüüd 4ndal augustil võtsin viimase pilli ja olin kaitsmata vahekorras 11ndal augustil. 12 august hakkasid mul menstruatsioon. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
ilmselt on kuupäevadega väike segadus, sest märgitud päevad on alles ees. Peale pillidega lõpetamist võib esimene ovulatsioon olla 12-16 päeva peale viimase pilli võtmist. Suurim tõenäosus ...

Loe edasi

Segadus tablettidega

Tere dr. Seemen!

Tarvitan Logesti. Täna märkasin, et olen ühel päeval 2 tabletti korraga võtnud. Igatahes homset, st T tabletti mul ei ole. Mida peaksin nüüd tegema? Kas võtma homme K tableti ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere, Kaili, kui oled võtnud ühel päeval 2 tabletti, siis võta järgmistel päevadel edasi 1 tablett, s.t. üks nädalapäev ette. Paus tee 5 päeva ja alusta siis uue karbiga.
K.Seemen

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi