Menstruatsiooni taastumine peale hormoontalbette 27.12.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Olen 23 aastane ning septembris lopetasin pikemaks ajaks välismaale minemise tõttu Mercilon tablettide võtmise, mida olin eelnevalt kasutanud kolm aastat. Arst hoiatas, et peale tablettide kasutamise lõpetamist võib menstruatsiooni taastumine võtta aega kuni pool aastat ja sinnamaani pole põhjust muretsemiseks (kui rasedus on kindlalt välistatud). Enne tablettide võtmse alustamist oli mu tsükkel pikem kui tablettidega reguleeritud tsükkel ja ka väga kindlat kellaajalist regulaarsust ei olnud. Esimene kord tulin nö tabletivaba menstruatsioon mõned päevad peale seda, kui oleks tulnud tablette edasi vottes, kuid kestis ainult kolm paeva (tavaparase 5 asemel). Teisel korral algas menstruatsioon nadal aega hiljem ja kestis kuus paeva. Nüüdseks on aga möödas juba poolteist nädalat kauem, kui eelmisel korral ja menstruatsioon alanud pole. Kas juhul kui rasedus on välistatud, on põhjust muretsemiseks ja tuleks pöörduda arsti poole või võib selline kõikumine olla endiselt põhjustatud tabletivõtmise lõpetamisest? Mõned aastat tagasi on mul korra ka ravitud kandidoosi (?), kas see annab põhjust muretsemiseks?

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Kandidoosil ei ole nimetatud kaebustega mingit pistmist.Menstruatsioonitsükli taastumine on väga individuaalne,mõnikord võtab aega 6-9 kuud.Kui kahel järgmisel kuul kordub eelpoolkirjeldatu,siis võiks paluda oma günekoloogi,määrata hormoonide sisaldus vereseerumis.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Korduv tupeseen

Tere

Olen noor üliõpilane, kes on pidevalt hädas tupeseenega. Pidev tupeseen algas eelmise aasta talvel peale antibiootikumide kuuri. Selle aasta mais külastasin naistearsti ja tema soovitas ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
tupeseent soodustavaid faktoreid on palju, nende hulgas ka pillide kasutamine. Samas pole nüüd pool aastat hiljem korduv tupeseen põhjuseks katkestada pillide võtmine. Tupeseen hakkab korduma ...

Loe edasi

Menstruatsiooni puudumine.

Tegin 2.aastat Depo-provera süste, raseduse vältimise eesmärgil. Viimase süsti tegin 20.10.2011, seega pea aasta tagasi, aga menstruatsioon pole siiani taastunud. Kas on võimalik, et ei taastugi enam?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
peale viimast Depo-Provera süstet taatuvad menstruatsioonid tavaliselt 4-6 kuu pärast, kuid selleks võib kuluda ka palju kauem aega, kuna tegemist on depoo-preparaadiga ja selle toime organismile ...

Loe edasi

Emakakaela krooniline põletik

Tere,

olen kasutanud Jasminellet 9 aastad ilma pausideta, viimati külastasin günekoloogi 11. juunil 2012. Mulle öeldi, et emakakaelal on erosioon, võeti biopsia ja suunati kolposkoopiasse. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
olete võtnud pikk aega pille alates 17.eluaastast, mistõttu peale katkestamist võib tsükli reguleerumine võtta aega. Juhul, kui menstruatsioonid ei olnud enne pillidega alustamist regulaarsed, ...

Loe edasi

Pidevalt kestvad päevad

Võtsin 10 aastat pille Jeanine ning lõpetasin nende tarvitamise oktoobri alguses. Esimesed 3 kuud oli kõik normaalne, tsükkel regulaarne ning mingeid muutusi organismis ei esinenud. Jaanuari alguses kolisin ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kuna võtsite pille pikka aega, siis võib regulaarse tsükli taastumine võtta aega, seda enam, et lisaks pillidega lõpetamisele vahetasite ka elukeskkonda. Sellise elumuutusega kaasneval stressil ...

Loe edasi

raseduse peetumisest taastumine

Tere,
2 kuud tagasi olin haiglas tabletipuhastusel - rasedus peetus 8-dal nädalal. Ultraheli tuvastas loote väljumise. 2 nädalalt hiljem ultrahelis öeldi küll, et emakasein on veel natuke paks ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
peale tableti-aborti võib esineda vereeritust ja määrimisi 2 kuu jooksul, emaka puhastumine võtab aega. Mentruatsioon peale aborti algab kuu aja pärast. Peale menstruatsiooni, kui esineb ikka ...

Loe edasi

menstruatsioon ei alga....

Tere, tarvitasin Diane-35te 8 aastat. Löpetasin vötmise 2 kuud tagasi. Kuid päevad pole alanud. Kuna olin ka viimase pooleteistkuu jooksul seksuaalvahekorras (korra kondoom purunes), siis olen teinud 2 ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Tavaliselt taastub tsükkel peale pillide võtmise lõpetamist kohe, kuid on võimalik, et taastumine võtab aega mitu kuud, eriti situatsioonides, kus enne pillidega alustamist olid tsüklid ebaregulaarsed ...

Loe edasi

Taastumine peale laparoskoopiat

Mul eemaldati 2 nädalat tagasi laparoskoopiliselt väike tsüst ning tunnen end tervena, haavad eriti tunda ei anna. Kas 3-4 nädalat peale operatsiooni tohiks minna tevisekeskusesse, st. käia nt. ravivannis, ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kindlasti võib 3-4 nädalat peale laparoskoopilist operatsiooni minna trenni , tervisekeskusesse protseduuridele jne.
dr. Seemen

Loe edasi

menstruatsiooni vahelejätmine

Tere
Kas ühekordselt oleks võimalik menstruatsiooni ära jätta (pille paraku ei söö)?
Ette tänades,
Jaanika

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kõige lihtsam võimalus menstruatsiooni edasi lükata on kasutada sellel perioodil pille. Selleks tuleb võtta pille soovi korral 2 karpi (2 * 21 päeva) järjest, alustades menstruatsiooni 1.-5.-päeval. ...

Loe edasi

hirm viljatuse ees

Tere!

Olen 20-aastane ning mul on tõsiseid probleeme menstruatsiooniga. Nimelt ei ole mul juba aasta otsa menstruatsiooni olnud ning ma kardan, et see tähendab, et olen viljatu.

Probleemid ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

noreksiaga kaasnevad neuroendokriinsed muutused ja vereplasma kortisoolikontsentratsioon on normist kõrgem,gonadotroopsed hormoonid ga madalad ja tagajärjeks on hüpoöstrogenism.Anoreksiast taastumine ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi