kas tupeseenest vöib saada pöiepöletikku? 28.11.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Ravisin just oma tupeseent ja nüüd sain ka veel pöiepöletiku otsa. Kas üks haigus vöib tekitada teist? Ja mul on tunne et see seen hakkab jälle tugevnema...Mida teha? Viimane kapsel Mycosysti on veel vötta, aga tupeümbrus väljast sügeleb ja väga ebamugav on....Palun abi! Krisliina

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Krisliina!
Tõenäoliselt on Teil düsuurilised kaebused ehk ebamugavus urineerimisel.
Põiepõletiku diagnoosi saab kinnitada vaid peale uuringuid klamüdioosile, gonorröale, adekvaatsele tupeseene ravile ja uriini analüüsile.
Küsite mida teha?,
vastus traditsiooniline:
1. Reserveerige plaaniline aeg naistearstile. Tundub, et vajaksite häbeme seenpõletiku raviks siiski lokaalset kreemi oma ägedate kaebuste tõttu ja tupekuulikesi.
Oluline, et oleks välja lülitatud põletikud, mis samuti annavad urineerimishäire ("põiepõletikulaadseid") kaebusi.
2. Kui naistearst on sugulisel teel levivad põletikud kontrollinud, saaks perearst kontrollida uriini analüüsi ja uriini külvi.
3. Abi saab anda vaid reaalselt, mitte virtuaalselt.
Naistearst G.Litter

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

lõhed suguelunditel

Tere!
Viimase kuu jooksul on probleem, et pärast vahekorda ümber tupe ja väikestel häbememokkadel lõhed, paar-kolm päeva hästi ebamugav ja kihelev tunne. Umbes nädala jooksul on jälle kõik korras. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

tere. Tegemist on ärritusega, misvõib olla põhjustatud tupeseenest või lihtsalt kuivast tupest. soovitan pöörduda ikkagi günekoloogi poole, kes võtab proovid. Mikrofloora parandamiseks soovitaks käsimüügist ...

Loe edasi

pöiepöletik tupeseenest?

Tere! Olen 29a naine. Ravisin just oma tupeseent kui avastati et on ka pöiepöletik. Nüüd vötan antibiootikume ja seenest mingi viguriga enam lahti ei saa...Olen proovinud Polygynax kuule, siis Gyno Pevaryl ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Antibiootikumide võtmise ajal ja selle järgselt tekib sageli seeninfektsioon. Seega olemasolev tupeseen võib süveneda tänu antibiootikumidele veelgi. Soovitan koos antibiootikumidega võtta suukaudset ...

Loe edasi

ja veel..

kas tupe seenhaigusega vöib koos esineda ka urineerimisel valu? Tänan juba ette, Kristin

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tupe seenhaigus võib põhjustada punetust ja kipitustunnet välisgenitaalidel ning sellega seoses ka valulikku urineerimist.
dr. Seemen

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi