pillid ja menstruatsiooni ärajäämine 17.11.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

tere! olen 21-aastane, sünnitanud ega aborti teinud ei ole. vôtsin kaks ja pool aastat pille. juunist alates otsustasin teha pausi (kuni järgmise kevadeni). seejärel oli kuni oktoobrini kôik enam-vähem korras, natuke oli ebakorrapärasusi, aga mitte rohkem kui enne pillide vôtmist. nüüd ootan juba teist nädalat menstruatsiooni algust. igaks juhuks tegin rasedustesti, aga nagu ma arvasingi, oli see negatiivne. üks eelmine küsimus oli siin üsna sarnane, vastus oli muidugi, et tuleb arstile minna. seda ma tahaksingi teha, kuid olen praegu välismaal ja jään siia veebruarini. kas minu probleem on nii tôsine, et peaksin minema kohe praegu arstile vôi annab sellega oodata veebruarini, kui olen eestis?
suur aitäh juba ette!

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.
Menstruaalhäirete põhjusi on palju. Ka elukoha vahetus ja stress võivad põhjustada menstruaaltsüklis muutusi. Soovitan korrata rasedustesti 1 nädala pärast (kui raseduse võimalus on olemas) ja kui menstruatsiooni ei ole tulnud pöörduda tsüklihäire täpsustamiseks naistearsti poole.
Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioon

Tere,
kui on menstruatsioon, siis veri on pruuni värvi.

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pruunikas väga vähene vereeritus menstruatsiooni ajal on sageli hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite (pillid, plaaster, tuperõgas NuvaRing, hormoonspiraal) kasutamise ajal. Ilma täpsustava ...

Loe edasi

Jeanine pillid ja vähene menstruatsiooniaegne vereeritus

Tere,

Mul on selline probleem, et olen võtnud pille juba peaaegu 1,5 aastat. Päevad on käinud regulaarselt ja kestnud kusagil 3 - 4 päeva, märtsis olid veel tavapärasemast natuke vererohkemad. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere.
Sageli üle aasta nede pillide(Jeanine) kasutamisel tulevad mensesed vähema verega ja isegi harvadel juhtudel vereeritus päris ära jääda. Rasedsust kartma ei pea, kui võtate pille skeemi ...

Loe edasi

menstruatsiooni ärajäämine

tere!
mul jäi septembris menstruatsioon ära, ning günekoloog kirjutas mulle duphaston tabletid, mille võtmise 5-ndal päeval menstruatsioon algas. varem on olnud ainult mõnepäevased kõikumised tsüklis.

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

#Tere. Kui tsükkel esmakordselt viibis, siis esialgu küll ei peaks muretsema hakata. Suuretõenäosusega põhjuseks võis olla nt kaalu langus . Jälgige vähemalt ühe tsükli osas ennast. Duphaston oli igal ...

Loe edasi

menstruatsiooni ärajäämine

Tere. Olen 25 aastane. Mul pole peale pillide võtmise lõpetamist augusti lõpus enam menstruatsiooni olnud ja vahekord on ka väga valus. Oktoobris käisin naistearsti juures ja tema mingit haigust või põletikku ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsioonide ärajäämine on suure tõenäosusega tingitud madalast kehakaalust (östrogeenide langus ).See põhjustab ka valuliku vahekorra.Pöörduge kas endokrinoloogi või günekoloogi poole,kes määrab ...

Loe edasi

Menustruatsiooni ärajäämine

Tere,

Olen 20-aastane. Võtsin pikka aega Loegstit, aga kuna tekkisid tsüklivälised määrimised, läksin üle Tri-Minuletile, sellega läks asi veel hullemaks ja otsustasin üldse mitte tablette ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Pöörduge ikka günekoloogi poole .Vaja oleks määrata seerumis hormoonide sisaldus ja vastavalt sellele ka ravi määrata.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

korrapäratu tsükkel

Tere!
Lõpetasin eelmise aasta septembris Minulet pillide võtmise sooviga rasestuda. Esimene tsükkel peale pille oli 55 päeva, järgmine 105 päeva, siis 60, praegu kestab siis septembrist alates neljas ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Kahjuks pean Teile ütlema,et menstruatsiooni ärajäämine peale pikaajalist pillide tarvitamist on kaunis sage nähtus,eriti naiste seas,kellel oli varem ebaregulaarne menstruatsioon.Kui nüüd lähete ...

Loe edasi

tsüklihäire

Olen 20-aastane neiu ning võtsin 3,5 aastat antibeebitablette Marvelon, lõpetasin nende tablettide võtmise kaks kuud tagasi, kui päevad pole siiamaani hakanud. Tegin igaks juhuks ka rasedustesti, see oli ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise lõpetamise järgselt võib harva juhtuda, et menstruatsioonid ei alga või on alguses ebaregulaarsed. Kui Sul järgmise kuu jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole. ...

Loe edasi

menopausiga seotud probleem

Tere!
Kas on avaldatud kirjutisi, kust võib lugeda , kuidas kulgeb naistel menstruatsiooni ärajäämine. Mul on kogu aeg olnud korrapärane menstruatsiooni tsükkel ja nüüd kui lähenen 50 aastale, siis ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Monika! Mina arvan,et Teie menstruatsiooni ärajäämine kulgeb täiesti reeglipäraselt.Soovitan Teil kõigepealt pöörduda oma günekoloogi vastuvötule ,kes kindlasti annab Teile ka vastavat kirjandust,missugused ...

Loe edasi

menstruatsiooni katkemine

Võtsin kaks aastat tagasi kaalus ala. Umbes 20 kilo 10 kuuga, pidades dieeti, tehse sporti jne. Nüüd kaalun 57 kg, pikkus 174. Päevad jäid aga ära nüüd juba pea 2 aastat tagasi. Vahepeal käisin arsti juures ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Teil on tüüpiline menstruatsiooni ärajäämine kehakaalu languse foonil,ehk anoreksia.Kõigepealt peaks arsti järelvalve all hakkama kaalus juurde võtma.Alustuseks 1500 kalorit päevas,tasapisi kalorihulka ...

Loe edasi

mentruatsioon

Mul ei ole alanud menstruatsioon (pidi algama nädala eest). Samas on mul paremal pool selja alaosas teravad valud. Kas menstruatsiooni ärajäämine võib olla tingitud seljavalust (paranesin just ägedast ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui menstruatsioon jääb ära ja varem tsüklihäireid pole olnud, siis esimene mõte viib rasedusele. Seljavalust tingituid tsüklihäirete teke ei ole tõenäoline. Soovitaksin teha rasedustesti ja pöörduda günekoloogi ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi