tsüklihäired 04.06.01 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,olen 15 aastane ja menstruatsioon algas 12aastaselt.

Kolme aasta jooksul pole mul päevad kunagi regulaarsed olnud.

Nädala aja jooksul on olnud pidev ja tuim valu alakõhus.

Mis selle valu tekitab ja kas peab arsti juurde pöörduma?

Kuna mul ei ole veel oma naistearsti, kas oskaksite öelda, kuhu võiks pöörduda, kui elan Tallinnas?

Tänan Teid väga vastuse eest!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

kindlasti peaksite pöörduma günekoloogi poole.Kuna elate Tallinnas,on valikuvõimalus väga suur.Kõige õigem oleks siiski elukohajärgses polikliinikus pöörduda günekoloogi vastuvõtule.Kui järjekorrad on pikad,võiks pöörduda erakliinikusse FERTILITAS,kuid seal tuleb maksta visiiditasu ja ka tehtud uurigute eest.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäired.

Olen 47 a. naine. Juba paar aastat tsüklihäired. Jasminelle kasutamise ajal tekkisidki häired. Päevad hakkasid varem, siis loobusin tablettidest. Mens.tekkisid mitmekuulised vahed. Kahe ja poole aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
premenopausis on tsüklihäired ja vererohked menstruatsioonid sage probleem ja see on seotud hormonaalsete muutustega sellel eluperioodil, eelkõige anovulatoorsete tsüklitega. Soovitan samuti ...

Loe edasi

Ebakorrapärane menstruatsioon

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr ...

Loe edasi

Logest ja menstruatsioon

Olen võtnud Logest pille umbes aasta.Otsustasin teha pausi , et kontrollida kas kõik on korras. Pole nüüd pille võtnud kuu aega ja menstruatsioon on hilinenud 3 nädalat. Rase pole kindalt. Kas see on normaalne ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Terer. Esimesed kuud peale pillide lõpetamist võivad esineda tsüklihäired. seega antud olukord pole midagi erilist. Dr Kadastik

Loe edasi

tsüklihäired?

Tere! Olen 25 a. Kindla seks.partneriga. Tarvitan Logesti üle 5 aasta, täiesti korrapäraselt, ei unusta võtmata, pole seedehäireid või muid ravimeid, mis võiksid tablettide mõju nõrgendada. Viimase 3 kuu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Võib olla tuleks Logest välja vahetada mõne suurema hormoonisisaldusega kontratseptiivi vastu.Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruaaltsükkel

Tere!
Probleem on erinevate pikkustega menstruaaltsüklis, tavaliselt nii 30-35 päeva.
on olnud ka 40-45 päeva. tööl on pingeline, võib olla see tingitud sellest? Valusid ei esine, küll on ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Pöörduge naistearsti poole, et teha kindlaks vererohkete menstruatsioonide põhjus. Tsüklihäired võivad olla mõnikord tingitud ka pingelisest elutempost. Samas võib aga olla tegemist ka hormonaalsete ...

Loe edasi

näljutamine ja tsüklihäired

V.a. dr. Väli

Kas näljutamine kaalu langetamise eesmärgil ja äärmiselt ebakorrapärane toitumine võivad olla üle 30 aasta vanuses ebaregulaarse tsükli põhjusteks? Kas saab kuskilt nende teemade/seoste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Jah,siin on kindel seos.Ka internetis on piisavalt palju informatsiooni. Kasutage märksõna ANOREXIA.

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

Kilpnääre

Tere!

Hiljutu avastati Tartu Endokrinoloogia osak. mul krooniline kilpnäärme põletik(alatalitus). Kuna ka menstruatsioonitsükkel on ebaregullaarne, ei ole senini õnnestunud rasestuda kordagi.Olen ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!

Kui tsüklihäired on teil põhjustatud kilpnäärme alatalitlusest, siis muutub adekvaatse L-thyroxini ravi foonil tsükkel regulaarseks.

L-thyroxini foonil rasestumine pole vastunäidustatud ...

Loe edasi

tsüklihäired?

Tervist!

Olen 20-aastane, võtnud 1,5 aastat Logesti tablette. Mens on olnud korrapärane, kuid viimase nelja kuu jooksul on kaks korda alanud varem, st. tabletivõtmise ajal. 9 kuud tagasi põdesin ...

Vastas dr Aire Sekavin

Peaksite siiski pöörduma naistearsti vastuvõtule, et teha kindlaks valulikkuse põhjus. Kui tablettide kasutamise ajal esinevad tsüklihäired ja põletiku analüüsid emakakaelalt on negatiivsed, võiksite oma ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere,

olen 25-aastane naine, kel mure tsükliga. Tsüklihäired on mureks olnud varemgi, kuid alates detsembrist jäävad päevad hiljaks. Jaanuaris natuke üle kahe vädala, päeval, mil pidid algama ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüklihäire üheks põhjuseks võib olla stress ja suur töökoormus. Samas arvaksin, et teil on probleem pikemajalisem. seega soovitaksin teha verest hormoonuuringud , et täpsustada tsüklihäire põhjus. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi