Menstruaaltsükli häired 08.09.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen tarvitanud vahelduva eduga kokku u. 10 aastat antibeebipille. Üritasin poolteist aastat tagasi nendest võõranduda, kuid aasta piineldes, otsustasin jälle tarvitama hakata. Mittekasutamise aastal ei olnud mul ühtegi normaalset menstratsiooni tsüklit. Ühel korral oli kahe tsükli vahe isegi 3 kuud. Pool aastat tagasi otsustasin kõikide arstide soovitusel uuesti pille tarvitama hakata ja kõik oli jälle ideaalses korras. Kuna mulle nendest pillidest sõltumine kuidagi ei meeldi ja tervis 1 kuu ja 3 nädalat tagasi ideaalses korras oli, siis otsustasin ühe kuu pausi pidada. Kahjuks ei ole mul tänaseni järgmist menstruatsiooni hakanud ning enesetunne on väga kehva. Hormoonid on minu üle võimust saamas. Kas ma võiksin hakata menstruatsiooni ära ootamata järgmist lehte pille sööma? Siis oleks vähemalt tõenäosus, et kuu aja pärast on juba kergem olla.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere!
Ärge hakake uusi pille võtma, vaid pöörduge günekoloogi poole ja paluge määrata Teie hormooni vereseerumis nn. puhtal foonil. Võib-olla sobiks Teile mingi teine antibeebipill, mis ei põhjusta ravi ärajätmisel menstruatsioonitsükli häireid. Niisuguse probleemiga patsiente on väga palju ja sageli tuleb neil menstruatsioonitsükkel korrastada, kui nad enam antibeebipille enam ei vaja.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

rinnas 1cm. tsüst

TERE!

OLEN 38.AASTANE KAKSIKUTE EMA.4 AASTASED LEITI VASAKUST RINNAST TSÜST MILLEST VÕIB TEKKIDA? ON TEKKINUD KA MENS.HÄIRED

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Loen Teie kirjast, et Teil esinavad menstruaaltsükli häired.
Ka piimanäärmed on hormonaalsed organid, ning nende töö sõltub mitmetest hormoonidest.
Kuna tsüst leiti ...

Loe edasi

?

millest võib olla tingitud menstruaaltsükli häired? Kui "päevad" pole hakanud juba pea nädalat? Vahekorras ei ole olnud

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kõige sagedamini põhjustab tsüklihäireid kaalu muutus, eriti just kiire kaalu langus ja muidugi stress ja emotsionaalne pinge! Kui päevad iseenesest ei hakka, on võimalik neid ravimitega esile ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Tere!
Menstruaaltsükel tavaliselt 30-35 päeva, kuid viimasest päevadest on möödas 45 päeva. Kas on loomulik, et mõnikord, lihtsalt jääb tsükkel vahele? Rase ma ei ole.

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kui m.tsükkel aastas 1-2 korda on ebaregulaarne,võib seda lugeda normi variandiks.Tavaliselt eelneb sellele stresssituatsioon või kiire kehakaalu kõikumine. Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

tere!
Mul oleks selline probleem, et ligi 2 kuud pole menstruatsiooni olnud, samas rase ei saa ma kohe kuidagi olla ja enne on menstruatsioon regulaarne olnud. Lõpetasin aprillis rasedusvastaste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Sageli esineb peale rasestumisvastaste tablettide lõpetamist nn.postpillamenorröa. Teil aga esines veel kolm kuud korralik menstruatsioon. Seetõttu soovitan Teil pöörduda oma günekoloogi vastuvõtule,kes ...

Loe edasi

Menstruaalsükli Häired!

Lp. dr. Seemen! Kasutasin esimest korda rasestumisvastast vahendit Postinor. Mu päevad olid lõppenud umbes 4-5 päeva enne vahekorda, ja siis peale rohtude võtmist tulid nädala pärast uuesti. Nüüd on mul ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale Postinori võtmist tekib tavaliselt nädala jooksul veritsus, see on reaktsioon sellele hormoonile. Menstruatsioon tuleb seejärel kuu mõõdudes või ka õigeaegselt. Postinori üks kõrvalmõjudest ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Kasutasin kuu aega rasestumisvastaseid pille Diane-35. Jätsin tarvitamise olles esimese tsükli vastavalt õpetusele läbi teinud. Seejärel algas menstruatsioon. Järgmisest tablettide lehest võtsin esimese ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Veritsus pilli(de) võtmise järel on kui reaktsioon emaka limaskesta poolt ,s.t. on tavaline pillide lõpetamise korral.
dr. Seemen

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Tere.

Mul ei käi menstruaaltsükkel regulaarselt ja esinevad pikad pausid. Sellega seoses on mul 15 päeva pärast ultraheli. Praegu lõppevad aga pahad päevad ja tahaksin hakata raseduse vältimiseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Pillide võtmise ajal ovulatsiooni ei toimu ja emaka limaskest muutub õhemaks . Seega muudab see ultraheli leidu. Kuna pilledega taas alustades tuleb neid hakata võtma menstruatsiooni esimesest päevast ...

Loe edasi

rasestumisvastane süst

Mida kujutab endast rasestumisvastane süst?
Millal seda tegema peaks?

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Arvatavalt mõtlete Te Depo Provera süsti. See on depoovormina gestageenne preparaat, mida süstitakse lihasesse iga 3 kuu tagant. Et tegemist on küllalt suure hormooni annusega (rasedusvastane ...

Loe edasi

Pärilikkus

Tere.

Minu emal on probleeme tugeva karvakasvuga näopiirkonnas. Kui palju on see päritav? Kas see lööb välja mul raseduse ajal? Milliseid uuringuid võiks enne rasedust teha ja millised arstid ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kergekujulist hirsutismi e. liigset karvakasvu esineb suhteliselt sageli.
Kui sinu emal on liigne karvakasv, ei tähenda see, et sinul kindlasti ka tulevikus sellega probleeme on. Täpsemaid ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Tere!

Eelmisel kuul, kui pidid algama päevad, ainult määris natuke umbes kolm päeva. Igaks juhuks tegin ära rasedustesti - see oli negatiivne. Mõnikord tunnen kõhus valusid ja seljas sellist ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Tere!

Informatsiooni on väga vähe: oluline on, kui vana Te olete, kui kaua teate müoomist, kui suur on emakas või müoomisõlm, kas tarvitate praegu ravimeid?

Alati on võimalikud ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi