hormonaalsed muutused 11.07.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Kas Te võiksite lähemalt rääkida, millest on tingitud hormonaalse tasakaalu muutused. Olen 27a, ei ole sünnitanud, ei ole aborti teinud, ma ei suuda aru saada miks mul see probleem viimastel aastatel aina süveneb (mul ei olnud isegi teismelisena nii palju vistrikuid kui praegu, isegi selja ja rinna peal). Alustasin nüüd lõpuks siiski esimest kuuri Dianega, siiani lootsin et küll see läheb lõpuks iseenesest üle just nii nagu algaski. Tundub et mõjub, aga kuivõrd tõenäoline on, et pooleaastase kuuri lõppedes kõik jälle kordub? Ei tahaks ikkagi eluaeg hormoone süüa.
P.S. Lugesin pakendilehelt et ei ole soovitav/ei tohi suitsetada. Arst minu käest küll ei küsinud kas ma suitsetan. Kuivõrd tõsiselt ma pean seda võtma (suitsetan keskmiselt paki nädalas), ja miks ei tohi suitsetada.

Ette tänades,
Ingrid

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere,Ingrid! Te olete nn.pühapäevasuitsetaja ja Teie vanus ei ole üle 35 eluaasta,seega võite küll kasutada Diane-35. Suitsetamine põhjustab venoosset tromboembooliat ja arteriaalses süsteemis aterogeensete lipiidide tõusu,mis võib soodustada arteriaalset hüpertensiooni.Väga oluline oń ka ,et Teie kehakaal oleks normis.
Kui Teil ei ole vereseerumis homoonide sisaldust määratud,siis ei ole ma päris kindel,et Teil hormoonid korrast ära on.Põhjuseks võib olla ka lihtsalt rasune nahk ja siis peaks konsulteerima ka nahahaiguste arstiga.Arvan,et lokaalne ravi koos Dianega annab tunduvalt parema ja püsivama tulemuse.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Valulikud rinnanibud

Tere! Olen 44-aastane naine, menopaus diagnoositi 4 aastat tagasi. Muret teevad valulikud rinnanibud. Häiriv valulikkus on kestnud nädala. Mis võiks olla selle põhjuseks?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
valulikud rinnanibud võivad olla seotud erinevate põhjustega. Põhjuseks võivad olla hormonaalsed muutused naise organismis, sealhulgas muutused nii premenopausis kui menopausis ning hormoonasendusravi. ...

Loe edasi

päevade kohta

mul on juba teist kuud järjest selline situatsioon, et päevad kestavad ainult kolm päeva ja veri ei ole punane, vaid nagu tumepruun ja määrib. voolust ei ole. samas kuskilt ei valuta ja muid probleeme ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
miks vereeritus menstruatsiooni ajal on jäänud minimaalseks, on raske öelda, sest võimalikke põhjusi on palju ja vajalikku infot Teie kohta vähe. Minimaalset veritust võib põhjustada rasedus, ...

Loe edasi

tsüklihäire

Tere!
Olen just 40 aastaseks saanud naine. Viimane mensruatsioon (regulaarne) oli väga kummaline. Esimesel päeval ainult määris veidi. Ka rinnad palju hellemad kui tavaliselt. Seejärel tekkis paus. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
menstruaaltsükkel allub hormonaalsele regulatsioonile ja igasugused hormonaalsed muutused organismis võivad sellele mõjuda. Stress, ärevused, ravimid- kõik need võivad mõjutada ka tsüklit. ...

Loe edasi

palavik

Olen 25-aastane naine. 13-aastaselt opereeriti mul vasaku munasarja tsüst koos munasarjaga. Mõni aasta hiljem avastati, et ka teise munasarja küljes on väike tsüst, kuid see olevat normaalsuse piirides. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
Munasarja tsüst ja hormonaalsed muutused ei anna temperatuuri pidevat töusu kuni 37,6. See, et üks munasari on opereeritud, ei vii hormonaalsetele muutustele; ühes munasarjas toimuvad tsüklilised ...

Loe edasi

probleemid

Tere.
Olen 47-aastane naine. Menstruatsioonid toimuvad korrapäraselt,
aga peale menstruatsiooni lõppu, umbes tsükli 6-7 päeval tekib
vedelikupeetus, silmad lähevad paiste ja pea hakkab ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Hormonaalsed muutused tsükli jooksul võivad põhjustada erinevaid kaebusi nii tsükli keskel kui ka enne menstruatsiooni.
Selliste tsükliliste muutuste puhul aitab madaladoosiliste pillide ...

Loe edasi

rakuline muutus

Tere
Mure järgmine, arst ütles et tegemist on rakulise muutusega ja ma peaks käima näitamas ennast iga kolme kuni viie kuu tagant. Kuid kas tegemist on millegi halvaga ja kas see võib olla probleemiks ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Pille! Arvatavasti oli tegemist PAP-prooviga ja leiti emakakaelas rakulised muutused.
Emakakaela rakumuutuste põhjuseks võib olla :
põletik
kemikaalid (näit.ravimid)
...

Loe edasi

emakakaela pôletik

Tere,
olen 32- aastane. Seitse aastat tagasi avastati muutused emakakaela rakkudes ja tehti konisatsioon. Neli aastat oli kôik hästi, aga siis avastati uuesti muutused: diagnoos HPV (tüüp 33) raviti ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Lapsi on võimalik saada emakakaela kroonilise põletiku korral.Reeglina on emakakaelapõletik sümtoomidevaba,seega leitakse sageli juhuleiuna.Ka hormonaalsed muutused menstruaaltsükli eri faasides ...

Loe edasi

Probleemid rindadega

Tere!

Olen 46-aastane. Päevad käivad korrapäraselt ja mingisuguseid kliimaksi

tundemärke ei ole. Kuid juba üle 10 aasta on mu rinnad olnud tihked ja

valulikud. Millest ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Peale 35 aastat tekivad mõningad hormonaalsed muutused naise organismis. Seoses sellega sagenevad mastopaatilised muutused rindades. Kui kontrollil ei leita midagi peale rindade tihenemist, soovitaks esialgu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi