Valulikud suguelundid 19.06.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere
Pöördun Teie poole suure murega. Nimelt leidis naistearst viimasel läbivaatusel, kuhu pöördusin suurenenud vooluse tõttu, emakakaelalt haavandi, mis oli kaetud halli katuga. Analüüsid ta küll võttis, aga tulemused ei ole veel teada. Arst kirjutas välja antibiootikumid (Doxycyclin), mida võtan 2x päevas korraga 100 mg 10 päeva. Antibiootikume on veel võtta kolm päeva. Mure seisneb aga selles, et viimased kolm päeva on mu välimised suguelundid kohutavalt valusad. Isegi istuda on valus. Samas ei ole välisel vaatlusel mingit muutust toimunud. Kas võib olla tegemist ravimist põhjustatud kõrvaltoimega?

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere! Väga tõenäoliselt on valulikkus välisgenitaalidel seotud antibiootikumi ravikuuriga. Ravi ajal ja/või peale ravi antibiootikumidega tekib sageli seenpõletik, mis annab kipitustunnet ja valu. Olukorra leevendsamiseks peaks ravi ajal võtma ka seenevastast preparaati .
dr.Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Valulikud rinnanibud

Tere! Olen 44-aastane naine, menopaus diagnoositi 4 aastat tagasi. Muret teevad valulikud rinnanibud. Häiriv valulikkus on kestnud nädala. Mis võiks olla selle põhjuseks?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
valulikud rinnanibud võivad olla seotud erinevate põhjustega. Põhjuseks võivad olla hormonaalsed muutused naise organismis, sealhulgas muutused nii premenopausis kui menopausis ning hormoonasendusravi. ...

Loe edasi

Valulikkus suguelundite piirkonnas

Mul on selline imelik olukord, mis kestab juba nädala. Eelmisel nädalal ühel õhtul tundsin end üldiselt kehvasti. Järgmisel hommikul ka. Õhtul oli juba palavik 38 ja oli selline tunne, nagu all suguelundid ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kirjelduse järgi arvan, et pakitsustunde põhjuseks võib olla tupe seenpõletik, mis sageli tekib peale antibiootikumidega ravikuuri. Soovitan kasutada spetsiaalseid seenevastse toimega tupekuule ...

Loe edasi

Valulik menstruatsioon

Tere, olen 20. aastane neiu, ning mul on menstruatsioonid alati väga valulikud. Samuti tuleb esimesed 3 päeva väga palju verd. Mida ette võtta, et menstuatsioonid ei oleks nii valulikud?

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Neiu!
Vastus on loogiline: registreeruge plaanilises korras naistearstile nõustamiseks, uuringuteks ja vajadusel raviks.
Sünnitamata naine võiks külastada naistearsti 1-2 korda aastas ...

Loe edasi

günekoloogilised põletikud

Viimased kolm päeva on välimised suguelundid valulikud ja punetavad, voolus on muutunud tihkemaks, kuid günekoloogile on järjekord pikk. Kahtlustan ise põletikku, äkki osakate soovitada koduse ravi meetodeid ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Võiksite osta apteegist Femigeli ja kasutada pesemiseks intiimgeeli. Soovitan pöörduda ka oma perearsti poole. Kui teil on seenepõletik, oskab ta Teid kindlasti aidata.
Tervitades Aire ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi