probleemid probleemid 15.06.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,

olen 22 aastane ja regulaarne suguelu on 4ndat kuud (enne seda olin olnud 1 korra vahekorras).
Praegu lõpetan 3ndat Logesti pakki (täna viimane pill, esmaspäevast paus), neljapäevast (3 päeva tagasi) ilmnes kergelt punakas/roosakas voolus - natukene, umbes teelusikatäis päevas...
Haiguste ajalugu on selline, et korra on olnud 2 aasta eest bakteriaalne vaginoos. Siis on seent olnud ja kuskil septembris ravisin klotrimasooliga pärmseent (kreemitamise osa jäi unarusse natuke, aga kuulid panin kõik korralikult ära).
Nüüd kuu aja eest tuli jälle pärmseen - voolus oli päris tugev ja sügelus ka. Günekoloogi kirjutas jälle klotrimasooli. Tabletid panin jälle kõik korralikult ära aga kreemitamine jäi jälle unarusse kuna päevad tulid peale. Tundus nagu oleks kõik ok, vahekorra ajal oli aga väga kerge tulema tundlikkus, punetamine ja tulitamine. [günekoloog ütles et partnerit ei pea ravima, kui tal ei ole sügelust või muid imelikke nähte - ja "päris" seene ajal ei olnud ka vahekorras ning hiljem kui oli asi kahtlane (ei teadnud kas on seen või mitte) olime kondoomiga].
Üleelmine neljapäev hakkas jälle tunduma, et tuleb seen tagasi. Hakkasin kohe väga usinalt kolm korda päevas klotrimasooli salvi määrima. Läks nagu üle, käisin esmaspäeval günekoloogi juures ka - ta ütles et seent ei paista (ise tundsin ka nii, olid ainult umbes 3 haavandit nahakurdude juures - kuivusest vist(raseerin end ka alt)). Ja kirjutas mulle mingit salvi nimega Linoladiol n-i . Seda kasutasin nii nagu oli õpetatud 2-3-l õhtul. Ja siis neljapäevast (või kolmapäevast?) tekkis see punakas-roosakas voolus. Ja praegu on tunne, et äkki tuleb seen ka tagasi - üks väike haavand on tupesuudme juures ja muidu on selline kergelt punetav/tulitav/tundlik tunne.(vahekorras ilma kondoomita olin teisipäeval ja peale seda mitte).
Ühesõnaga.....mida peale hakata? Pille vahetada? Günekoloogi vahetada? mees arsti juurde saata (ainuke meestearst on aga Perenõuandlas ja visiit on suht kallis - 350 krooni.või on kuskil veel???)??? Mida see kõik tähendab? Mida tegema peaks? ....Ausalt öelda oleks ainuke soov ilma probleemideta seksuaalelu elada...

Loodan et infot oli piisavalt.
Kõike paremat soovides
Ja ette tänades

M..R.

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere M.R.
Peaksite siiski pöörduma uuesti naistearsti poole. Kui kaebused ägenevad peale vahekorda oleksid vajalikud täiendavad analüüsid ( ka suguhaiguste suhtes). Kui seenevoolus ägeneb peale vahekorda oleks mõttekas teha ravi koos partneriga. Tupe kuivus ja ärrituvus võib olla tingitud ka pillidest, sellisel juhul võib kaaluda ka pillide vahetamist.
Edu Teile soovides Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Hormonaalsed probleemid?

Tere.
Olen 31aastane naine. Mul on probleeme näonahaga, vistrikud tekivad lõuale enne menstruatsiooni verejooksu algust mõned päevad. Lisaks on juuksed lahti ja meelekohtadelt on juuksed hõrenenud ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsioonieelne vistrike teke näonahale esineb paljudel naistel ,ilma et esineks mingi hormonaalne häire.Kuna kaebate,et ka juuksed on lahti,võiks esmalt pöörduda endokrinoloogi vastuvõtule.Kontrollida ...

Loe edasi

Üleminekuea probleemid-unetus

Tere.
Olen 46 aastane naine ja selle aasta kevadel tekkisid esimest korda menstruaaltsükkliga probleemid nimelt vereeritus ei lõppenud ära,kestis juba kaks nädalat.Pöördusin arsti poole ,kus siis ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Menstruaalsüklihäired ja unehäired on tüüpilised üleminekuea probleemid. Hiljem võivad lisanduda ka kuumahood, öised higistamised jne. Lahenduseks on hormoonasendusravi, mis reguleerib tsüklit ja ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi