Jeanine'i pillid 21.05.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Kuna mu tsükkel (olen 22) ei ole eriti regulaarne, otsustasime arstiga proovida rasedusvastaseid pille (Jeanine). Alustasin võtmist menstruatsiooni esimesel päeval, kuid probleem on selles, et verd eritub jätkuvalt, s.t möödunud on juba 16 päeva ning läheneb see 7-päevane aeg, mil ma pille võtma ei pea.
Olin hoiatatud, et võib olla nn määrimist, kuid see, et iga päev tuleb rohkem verd kui pesukaitse kaitsta suudaks, ei ole vist enam see? Muidu kestab menses 7 päeva ning on väga vererohke, see, mis preagu toimub, ei ole sellega võrreldav, kuid ebamugav ja muret tekitav siiski.

Rääkisin oma arstiga, ta soovitas esimese tabletilehe siiski lõpuni võtta ja kui asi siis ei parane, läbivaatusele tulla. Et asi võib olla selles, et keha alles harjub hormoonilise mõjutamisega jne. Muidu kaebusi ei ole, võib-olla ainult peavalu ja meeleolu heitlikkust.

Sellest kõigest tekkis mul paar küsimust:
- äkki mu seisund on mingit pidi ohtlik ja peaksin tablettide võtmise lihtsalt lõpetama (arsti käest uuesti küsida ei saa, ta tuleb alles järgmisel nädalal);
- mis juhtub siis selle 7-päevase aja jooksul - ikka määrimine või menses;
- kas praegune olukord on märk sellest, et need tabletid või ka lihtsalt samalaadsed tabletid mulle ei sobi;
- miks soovib arst läbivaatust (mitte et ma seda kardaksin), kui ma pole juba pikemat aega ega ka pillide tarvitamise ajal vahekorras olnud;
- kui selgub, et tabletid ei sobi, kas nende võtmise lõpetamine lõpetab ka selle veritsemise? Olen mures, sest pean 20.-24. juunil minema ujumisvõistlustele.

Veel üks mure on selles, et olen vist tagasi saanud seene. Kas võin seda praeguses seisukorras olles ravida (tupeküünal ja salv, mis arst kirjutas)?

Vabandage, et tülitasin selliste ilmselt mitte kõige loogilisemate küsimustega, kuid olen lihtsalt väga mures ja pole kelleltki küsida.
Kõike head soovides ja tänades,
Kata

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Pillide võtmise esimese kahe kuu jooksul võib olla ebaregulaarset vereeritust, kuid see peaks iseenesest lõppema. Ehkki Sul on nüüd pillide võtmise ajal olnud pidevalt veritsusi, tuleb peale viimase tableti võtmist tabletivabal perioodil menstruatsioonisarnane vereeritus. Kui Sa jätkad peale tabletivaba perioodi taas samade pillidega, võib veritsemisi siiski veel olla. Seetõttu on võimalik 2 varianti: kas mitte võtta enam pille või minna üle suurema hormoonisisaldusega pillidele, et võistluste perioodiks veritsused tõesti lakkaksid.
Tupeseene ravi võib teha, ka siis, kui on vähene veresegune voolus .
Edasise plaani tegemiseks soovitan siiski pöörduda naistearsti poole.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi

Advantani kasutamine

Arst määras mulle raviks Advantani kreemi (lichen sclerosus),igal õhtul õhukese kihina välissuguelunditele määrimiseks. Infolehel kirjas, jälgige et Adventan ei satuks..........limaskestadele (nt päraku ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kasutage ikka Advantani kreemi.Lichen scerosise korral on see suguelunditele määrimiseks näidustatud ja positiivne efekt saabub suhteliselt kiirest,Edu soovides,Maie Väli

Loe edasi

rasedus ja testid

Tere! Olen 8 nädalat rase ja minu vereanalüüsi vastused olid digiloos järgmised:

tsütoloogile uuring:
erotrotsüüdid -vähe
kokid-vähe
lameepiteel-palju
leukotsüüdid-palju

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Rasedusega arvele minnes tehakse erinevaid analüüse. Lisaks vere ja uriini analüüsidele võetakse emakakaelast PAP analüüs ( tsütoloogia) ning selle kirjeldus on korras, s.t. on normaalsed ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi