mitu probleemi.... 16.05.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere lugupeetud doktor Väli!

Minul on mitu probleemimja palun,aidake mind.

1. See on liigne karvakasv kehal ja näo ülahuule peal ka.
Tahtsin küsida millest see võib olla,sest ma ei usu ,et see on mul pärilik,sest mu emal ja õel ei ole.
Kuni 20 mul oli leitud tsüst munasarjades(vabandan,et ei tea õige sõnakirjutamise),millest tihti oli tsüklihäired,vahest kohe 2 nädalad,siis jõin hormoontablette(Minulet,Tri-Minulet,Logest).Olen kuulnud,et tsüst võib tekkitada ka liigset karvakasvu. Ja ,et need samad tablettid panevad ka karvad rohkem kasvama? Ja tegelikult mulle need tabletid ei sobi hästi: hakkavad hirmsad peavalud,nägemisehäired,ja libiido langus ja tihti stress....
see on minu 2 probleem: Mull oli praegu jälle tsüklihäire,juba 2 kuud puudus menstruatsioon. Oli uuritud,kõik oli korras.siis oli menstruatsioon välja kutsutud tabletidega.

Aga kas muud võimalust ei ole,et selle tsükli normi ajada,kui ainult hormoon tabletidega?
Palun aidake!
P.S. Kuidas on võimalik ennast uurida hormoonide suhtes (olen kuulnud,et uuritakse,ega ei ole seda meeshormoone palju sees),ja palju see maksab(kui on olemas haigekassa kaart)

Väga tänan vastuse eest!

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Kindlasti on võimalik menstruatsioonitsüklit reguleerida ilma niisuguste hormoontablettideta,millel on ka rasestumisvastane toime,aga loomulikult on eelnevalt vaja teada Teie hormoonide sisaldust sh.ka meessuguhormoonide taset.
Kui on olemas haigekassa kaart, siis tuleb Teil maksta ainult 50 EEKi erialaarsti visiidi eest,ainult järjekorrad on väga pikad.Minu juurde saate vist alles augusti alguses.Kui kasutate erakliiniku teenuseid,siis töötan Tähe Erakliinikus (07 348 145) ja Elite Kliinikus (40 99 30).Seal on järjekorrad lühemad,aga hormoonuuringute eest tuleb ise maksta.
Olen nõus Teid hea meelega aitama.Helistage Maarjamõisa Polikliiniku registratuuri tel.07 319 100,võib-olla on keegi oma vastuvõtu ajast loobunud.
Tervitades,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Antibeebipillid, rindade valu, rasedus

Olen 21aastane neiu. Probleem selles-2 nädalat on rinnad väga valusad ja tundlikud olnud. Öösiti ei saa hästi magadagi sellepärast. Ma ei maga kõhuli ja vigastanud pole neid.
Tarvitan üle 2 aasta ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
oled korralikult pille võtnud ja rasedustest on negatiivne- seega rasedus pole tõenäoline. Tabletivabal perioodil kestab pillide toime edasi, s.t. rasestumisvastane toime on tagatud. Pillide ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi