Tsüklihäire ravi ja rasestumine 28.05.02 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Lgp. Dr. Väli! Käisin tsüklihäire pärast arsti juures,samuti ei ole õnnestunud aasta jooksul rasedaks jääda. Üks laps 5a.Veenivere proov näitas,et ovulatsioon toimub normaalsest tunduvalt hiljem. Ultrahelis oli kõik OK.Arst kirjutas Estrofem ja Duphaston. Infolehel on aga kirjas, et Estrofem on vastunäidustatud rasedatele. Arst ütles, et need rohud aitavad rasestumisele kaasa? Aga kui ma ravimite tarvitamise ajal rasedaks jään?Olen segaduses. Arst on praegu puhkusel, nii et ei saa tema käest uurida ka.

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! ESTROFEM on hormoonpreparaat ,mis sisaldab inimöstrogeeniga identset östradiooli.Valdavalt kasutatakse seda östrogeenpuudulikkuse raviks menopausis naistel,aga kui Teie arst seda soovitas,siis pidas ta seda ilmselt vajalikuks. Võib olla pisut madalama hormoonsisaldusega oleks MIKROFOLLIN FORTE (sisaldab 0,05mg etinüülöstradiooli) ja selle ravimi tarvitamise ajal ei oleks ka rasedus vastunäidustatud.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Määrimine enne menstruatsiooni

Tere, enne mensi nädal aega punakaspruuni määrimist, ikka nii, et peab kasutama sidet. Teeks siis 2 nädalt mensi. Paar kuud tagasi, kui päevad pidid hakkama 21. kuupäeval, jäi nädal aega hiljaks ja hakkas ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Ebaselgeks jääb teie vanus.Tihti tekib selline tsüklihäire pigem peale 40 eluaastat ja on põhjustatud hormonaalsetes kõikumistest. Enne ravi määramist oleks ikkagi oluline günekoloogi läbivaatlus. ...

Loe edasi

Tsüklihäire

Tere!

Tsükli pikkused on olnud alati ebaregulaarsed, kuid kõikumised on olnud kaks-kolm päeva. Tsüklid seega vastavalt 26- kuni 29-päevased. Nüüd aga algas mensis üksnes 14 päeva eelmisest ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kõigepealt vabandan hilinenud vastuse pärast. Selline veritsus tsükli keskel võib olla seotud ovulatsiooniga. Igal juhul tuleb verejooksu korral pöörduda arsti poole, et selgitada selle põhjus ...

Loe edasi

ebaregulaarne veritsus

Tere
Olen 45 aastane. Kuu aega tagasi tehti PAP test- vastus ASCUS. Arst määras raviks - Dalacin V- 3 vaginaalsuposiiti.
Peale ravi menstruatsioon kestis ainult kolm päeva (vähene vereeritus)

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Ascus on minimaalne muutus kaelas ja sageli on põhjuseks põletik. Sellest ka määratud ravi. Uus PAP test soovitaks teha 3-6 kuu möödudes. Tsüklihäire võib olla tingitus east kuid välistatud pole ka ravimi ...

Loe edasi

Lühikese II faasi ravi

Oleme edutult püüdnud rasestuda aasta algusest, kuigi kõik analüüsid on olnud korras. Arst kahtlustab lühikest teist faasi (eelkõige basaaltemperatuuri ja OV testide põhjal) ja määras Duphastoni ravi ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tavaliselt võetakse 10mg päevas m.tsükli 16-25 päevani.Proovige esialgu duphastoni ja kui see ei aita peaks tegema ovulatsiooni stimuleerimise.Õige aeg duphastoni tarvitamiseks on 2 päeva peale positiivset ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Kas selline haigus nagu tsüklihäire on olemas? Olen 21 aastane noor naisterahvas, kes varsti tahaks ehk hakata peret suurendama, aga vaevlen juba pikemat aega tsüklihäirete all ning olen kuulnud, et selliste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! M.tsükli häired on kahjuks küll üsna sage diagnoos ka minu patsientidel.Et täpset põhjust teada saada,oleks vajalik Teil määrata munasarjade hormoonide sisaldus vereseerumis ,vajadusel m.tsükkel ...

Loe edasi

tsüklihäire

Olen 20-aastane neiu ning võtsin 3,5 aastat antibeebitablette Marvelon, lõpetasin nende tablettide võtmise kaks kuud tagasi, kui päevad pole siiamaani hakanud. Tegin igaks juhuks ka rasedustesti, see oli ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
pillide võtmise lõpetamise järgselt võib harva juhtuda, et menstruatsioonid ei alga või on alguses ebaregulaarsed. Kui Sul järgmise kuu jooksul menstruatsiooni ei tule, pöördu arsti poole. ...

Loe edasi

RASESTUMINE

Olen 38 aastane naine.Mul on kaks last vanuses 18 ja 4. Menstruatsioon on kuni selle sügiseni olnud regulaarne. Septembris venis päevade vahe 42päevani, siis 53 päevani. Läkslin arsti juurde kontrollile, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Teid peaks kindlasti uurima hormoonide osas ja täpsustama teie tsüklihäire põhjust. Kui tsükkel on ebaregularne ja pikkade vahedega,tõenäosus, et teil on ovulatoorne tsükkel on väike. Kindlasti peaks saama ...

Loe edasi

menstruatsioon

käisin hiljuti arsti juures,sest mul ei olnud enam päevi ja ta kirjutas mulle mingid tabletid ja ütles,et varsti peaksid päevad taas tagasi tulema ja tulidki,aga nüüd minu probleem:ennemalt kestsid mul ...

Vastas dr Aire Sekavin

Arvatavalt on pikaleveninud mensese põhjuseks just see, et Teil on mensrtruatsioon esile kutsutud.

Kui Teil on olnud varem regulaarsed menstruatsioonid , tuleks kindlasti uurida, millest on ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi