Söömishäire? Abi küsimine 22.10.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 16.aastane ja mul on söömisega juba märtsist saadik probleeme olnud.
Nimelt kui ma toitu söön, siis oksendan välja. Ja kui ma olen ennast sundinud sööma või teised, siis u nädala pärast tekib ülesöömishoog. Peale seda söön ma kõike, mis ette juhtub ja kui ma ükskord aru saan, mida ma teen, siis pistan näpud kurku. Ja pärast seda viskan kõik toidu üldse ära, mis mul kapis on. Kõige hullem on see, et ma pean ka sügavat depressiooni ja need kaks asja koos teeb kokku katastroofi.
Kõik algas sellest, kui mind narriti paksuks ja nimetati igal pool. ja kurb on see, et ma peangi ennast paksuks. Ma ei tule endaga enam toime.
Suvel läks asi veel hullemaks, kaotasin kuu ajaga üle 10kg, mis tegi mind uhkeks ja innustab seda edasi tegema.
Päevas sõin umbes 200-300kcal. Jõin vett kogu aeg, tegin trenni pidevalt. Ja nüüd tuleb mul sama tsükel peale ja nüüd ma lihtsalt olen mõelnud seda 2-3 kuud teha järjest ja päevane max kcaloritase 200.
Minestanud veel kordagi, kuna on üpris tugev tervis. Ainult peavalud ja kohutavad pearinglused on.
Kaalun 60kg ja 167cm pikk.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja põhjal saan öelda, et tegu on söömishäirega ja sellest omal jõul välja tulla on keeruline. Vaja oleks nii psühholoogilist nõustamist kui toitumisnõustaja abi.
Tartus tegeletakse söömishäiretega TÜK psühhiaatriakliiniku vastavas üksuses. Tallinnas on võimalik nõu saada näiteks keskuses "Sensus". Täpsemat informatsiooni tasub küsida veel oma perearstilt. Hea on see, et tunnistate ise probleemi, kuid lahenduste leidmiseks küsige kindlasti abi. Tugivõrgustik ja regulaarne nõustamine aitavad kõige paremini asjad joone peale saada. Mida pikemalt probleemiga tegelemist edasi lükata, seda keerulisemaks muutub püsivate lahenduste saamine.
Parimatega, dr. Ehala