Ülesöömine 25.04.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 14 aastane noor tüdruk, mul on söögiga probleeme, kui teistel pigem nii et nad ei söö siis mina söön üle, nt soon kohu tais ja paari minuti parast tahan jalle syya, tunnen et koht tais aga isu on ikka ja vaga suur, mul pole kull kaaluga probleeme aga toitumine tekkitab muret, loodan et saate midagi soovitada vms
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Põhimõte on lihtne. Oluline on järgida regulaarset toitumis- ja unerežiimi. See tähendab, et sööge iga päev ligikaudu samal ajal, pluss-miinus 30 minuti sees, ning minge magama enne kella 23.00. Päeva peamine toidukord peaks olema lõuna. Peamine rõhk tuleks panna valgurikastele toitudele, olgu need siis loomset või taimset päritolu. Lisaks on vajalik füüsiline aktiivsus. Ühe abinõuna võib kasutada kliisid umbes 15 minutit enne sööki koos klaasi veega või pool klaasi keefiriga; söögi kõrvale võib tarbida ka idandeid. Need kaks toodet sisaldavad rohkelt kiudaineid, mis aitavad kontrollida söögiisu.