Tere austatud Irene Kalvet.
Teie poole ajendas mind pöörduma minu vanema lapse agressiivsus. Mul on kaks poega, vanem on nelja-aastane ja noorem seitsmekuune. Minu vanem poja on hakanud väga tihti kaklema, ta kakleb mitte ainult lastega, vaid ka täiskasvanutega. Vahest jääb kohe selline mulje, et ta lausa naudib kui kedagi lööb. Püüan talle küll piisavalt tähelepanu pöörata, aga olukord üldse ei parane. Selline tunne, et ta üldse ei kuulegi, kui talle märkuse teed kaklemise kohta. Oma väiksemat vennat ta hoiab, talle haiget ei tee. Kas see on normaalne lapse arengu osa või on siin juba mingi tõsisema probleemiga tegemist.
Taustaks ütlen veel seda, et ta on praegu kodune, kuna lasteaias on pidevalt haige.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teadliku lapsevanemana olete hästi toiminud, kui suurem poeg saab endiselt palju tähelepanu. Soovitan leida veel võimalus olla suurema pojaga koos kahekesi. Laps vajab aega, millal ema on ainult temaga. Selles vanuses ei suuda laps oma tundeid kohaselt väljendada, võimalik pinge maandamise viis on füüsiline kontakt teistega. Lasteaias olles teab ta, et Teie olete vennaga, see võib talle mitte meeldida. Kui laps käitub kellegi suhtes halvasti, tuleb anda tema käitumisele hinnang, kuid tuleb vältida hinnangu andmist lapsele (laps ei ole halb, halb on see, et ta kedagi lööb). Õpetage teda väljendama oma soove ja tundeid, tehke seda oma eeskujuga. Korrake suuremale pojale, et armastate teda väga ja olete õnnelik, et poeg kenasti vennaga käitub.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.