Lp. dr.Küünarpuu,
pärast ema surma on minu niigi ebastabiilse närvikavaga isa muutunud lausa väljakannatamatuks. Ta on oma reaktsioonides pidurdamatu, hoiakutes süüdistav ning ülekohtune. Olen korduvalt vihjanud ja ka otse öelnud talle, et ta vajab viivitamatult lisaks medikamentoossele ravile (6.kuu cipramili ravi)professionaalset abi - nõustamist psühhoterapeudilt. Aga see on nagu hane selga vesi. Kuidas viia selline inimene nii kaugele, et ta vähemalt aru saaks et tahame teda aidata?
ette tänades,
murelik ja väsinud tütar

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
See on kõige raskem ülesanne. Veenda kedagi, et Teil on head kavatsused ja soov aidata, kui tollel inimesel enal puudub vähimgi soov, et teda aidataks. Vägisi ei saa kedagi aidata. Ja kas see, mida Te taotlete, on tema jaoks üldsegi abi. See on kindlasti abi Teie seisukohast võttes. Aga mis oleks sellele inimesele abiks, me ju ei tea. Kas Teie teate? Kas temalt saaks küsida? Küsida seda, mis teda antud olukorras kõige enam aitaks? Ja mis suhtes ta tahaks abi saada? Teie jaoks oleks kindlasti abiks, et ta ei oleks enam närviline ja ei teeks asju, mida Te kirjeldate. Mis asja suhtes aga tema ise tahaks abi saada? Teie ja tema soovid abi suhtes ei tarvitse ühesugused olla. Ja me saame inimest ikkagi aidata asjus, mille suhtes ta tahab abi saada. Eks ole? Kui me pisut vaatenurka muudame, vaatame tema silme läbi siis me saaksime ehk teada (näiteks) et ta sooviks abi saada selles, et teie talle nii pinda ei käiks (näiteks). Või midagi muud.
Katsuge siiski uurida, mis asjus ta abi võiks vajada ja kes võiks olla see, kes teda saaks selles asjas aidata. Või tehke talle ettepanek minna seda kellegi juurde arutama. Et aru saada, milles ta abi vajab ja kas ta tegelikult üldse vajabki abi ja kellelt, kui ta peaks siiski mingit abi vajama.
Jõudu soovides,
HK
PS. Ma ei ole arst, seega lühendi dr. kasutamine minu nime ees ei ole õigustatud ja äkki solvab mõnd tõelist dr.-i! :-)) . Mul ei ole ka dr.-i kraadi.
HK