kohinad 14.05.01 / Neuroloogia

Külastaja küsib:

Tere!

Minu probleem: Olen 54 aastane naine, viimasel aastal on mul peas lakkamatud kohinad, meenutavas undamist telefoniliinides. Pea oleks nagu raske, vähemalt tunnen pea olemasolu kogu aeg; peavalu esineb suhteliselt sagedasti, kuigi peavalud ja migreenihood (viimased praeguseks küll ilmselt taandumistunnustega) on mind alati saatnud. LOR arst midagi ei leidnud, polikliiniku sisearsti visiidi tulemus: kõrge kolesterool, midagi 6 ümber. Nüüdseks olen söönud mitmeid originaale stugerooni (1-2 tabletti päevas, kuid mitte väga regulaarselt) ja peavalude puhul aspiriini. Kui palju seda stugerooni võib inimene üldse kasutada? Ja kui ma tulemusi eriti ei näe, kas jätkata?

Arst vastas:

Ain Pajos

dr Ain Pajos

Neuroloog

OÜ Neurodiagnostika

Stugerooniga jätkata ei ole mõtet. Kahin kõrvades võib viidata kuulmisnärvide algavale kahjustusele mille põhjstajateks võivad olla ainevahetushäired nt. suhkrutõbi; kõrgenenud vererõhk koos kõrge kolesterooliga võib põhjustada närvide verevarustushäireid; varasem töö mürarikkas keskkonnas jne. Sageli ei ole aga võimalik põhjust selgitada. Ohtlik ei ole mitte kahin kõrvus vaid reaktsioon (kestev stress) sellele mis võib põhjustada depressiooniseisundi.

Viimase ravi võib vaigistada ka kahina.

Dr. Ain Pajos

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Neuroloogia

Pulseeriv kohin kõrvas

Tere!

Mureks on pulseeriv kohin paremas kõrvas. Algas see kusagil detsembris. Algul oli kohin päris vali ning kostus see südame rütmis- kahh, kahh, kahh.
Kõrvaarsti aja sain 3. veebruariks. ...

Ain Pajos

Vastas dr Ain Pajos

Esiteks tuleks normaliseerida kõrgenenud vererõhk. Kui kahin püsib on vajalik neuroloogi konsultatsioon ja tema määratud lisauuringud.

Dr. Ain Pajos
6748591

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: