Põletikuline haigus! 06.06.06 / Naistehaigused
Külastaja küsib:
Tere! Olen 22a ja 4 kuud tarbinud antibeebipille Lyndinette 20mg. Sealt maalt alates algasid ka tupehaigused. Enne pille kasutasin vahekorra ajal kondoome, probleeme ei esinenud. Peale pillide võtmist on igakordsel vahekorral suguühte alustamine väga valus. Kogu protsess on suhteliselt valus ja järgmine päev samuti. Pluss meeletu mädavärvi voolus. Tunne, nagu oleks seest kõik paistes ja katki. Kui esimest korda nii juhtus, tuli ka verd natukene. Arst ütles, et katki ei ole midagi. Mulle on tehtud nüüd 4 ravikuuri. Vagisani ja mitut erinevat tupeküünla kuuri veel. Viimane kord võtsin päevade ajal algul suukaudseid ravimeid ja kohe päevade lõppedes lisasin ka tupeküünlad. Kahjuks nimesid ei mäleta. Olen vahetanud ka artsi, lootes et mida muutub. Kõige suurem probleem on selles, et asi pole kordagi muutunud! Iga vahekord on kui piin. Siiamaani on mulle tehtud vist kõik proovid, mis võimalik. Ma hästi enam ei mäleta, kas esimene kord äkki leiti mingi põletik neist (kuigi see oli ilmselge) või siis on algusest peale kohe kõik proovid korras olnud. Kui nad ei leia proovidest midagi, siis mille vastu nad üldse rohte kirjutavad? Nüüd on mul 2 retsepti ootel: jällegi Vagisan (et tupp maha rahustada) ja palusin kirjutada uued antibeebipillid Logest.
Küsimuseni siis: Kas on võimalik, et asi on tingitud beebipillide margist? Kas arvate et nende muutmisega asi paraneb või peaksin üldse muid rasestumisvastaseid vahendeid kasutama (kuigi meeldivad mulle pillid 100% kõige rohkem kõigist vahendidest)? Kui jah, siis millist?! Mainin kohe ära, et kondoom on minu jaoks liiga ebamugav, sooviksin midagi kindlat ja püsivat. Mis Teie arvates peaksin tegema ja kuidas sellest hoiduma? See on kestnud 4 kuud, mida on siiralt liiga palju!!
Ette tänades...
õnnetu neiu Pärnust
Arst vastas:

dr Katrin Seidelberg
Günekoloog
Qvalitas Arstikeskus AS
Tere,
probleem sai alguse pillide võtmisest ja see seos on loogiline. Pillide ja teiste hormonaalsete rasestumisvastaste vahendite toimel võib tupevoolus muutuda, sageli tekib tupe seenpõletik, mis omakorda on valuliku suguühte põhjuseks. Sellisel juhul peaks esialgu tegema seenevastast ravi (Fluconazol) koos partneriga ja vajadusel mitme kuu jooksul. Loobuma peaks ka tampoonide kasutamisest. Kui sellest pole abi, tuleb kaaluda teiste rasestumisvastaste vahendite kasutamist. Mittehormonaalsetest vahenditest pole peale kondoomide ja emakasisese vahendi e. spiraali midagi sobivat pakkuda. Arvan, et pilli margi vahetamine lahendust ei too.l
Nõuanded teemal: Naistehaigused
Beebipillid ja kõhulahtisus
Tere!
Tarvitan Leverette beebipille ning pühapäeval algas mul kõhulahtisus, mis ägestus pigem esmaspäeval. Alustasin laupäeval uue pakiga (võtan pille õhtuti). Pühapäeva hommikul olin vahekorras. ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Kõhulahtisuse korral langeb hormoonitase kiiremini ja see võib põhjustada vaheveritsust. Kuna see on teil toimunud uue pakendi alguses ja kui kõhulahtisus ei kesta üle ühe ööpäeva, siis ...
Nädalaid kestnud ebamugavustunne tupes
3 nädalat kestnud pidev ebamugavustunne põies/tupes. Alguses oli pidev pissihädatunne ja suruv tunne põies, nüüd on lisandunud kipitus, põletus ja sügelus sügaval tupes. Uriiniproov, uriinikülv ja tupe ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Tegemist võib olla tsütolüütilise vaginiidiga.
Soovitav on teha PCR analüüs suguhaiguste ja bakteriaalse vaginiidi paneelile tupest ning ureaplasma urealyticumile. Samuti on võimalik ...
Vaagnapõletik ja võimalik rasedus
Mul on Kyleena spiraal olnud nüüdseks üle 2 aasta.
Umbes 5 nädalat tagasi pärast vahekorda tekkisid alakõhuvalud (2 väga tugevat valuhoogu alakõhus ja vasakul pool munasarja kohal, tundsin ka mingit ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 27-aastane
Teil on ESS ehk emakasisene süsteem Kyleena, mille toime on 3 aastat. Emakasisese rasestumise võimalus ESS on praktiliselt olematu ...
Genitaalherows
Tere
Sain 10 kuud tagasi endale genitaalherpese, sain ravimi peale millega taandusid probleemid. Kas nüüd oleks mul vaja võtta igapäevaselt ravimit, et nakkuse edasi kandmist vähendada? Kui suur ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane
Olen korduvalt sellele küsimusele juba vastanud, aga ju ühenduste tõttu pole see andmebaasoi jõudnud...
Teie kirjast loen, ...
Raseduse mõõtmine uh-s
Tere
Rasedust peaks olema menstratsiooni järgi 7+0 nädalat, tegin ka ovulatsiooniteste ja klappis menstruatsiooniga. Ultrahelis aga näitas suuruseks 6+0, südametegevus oli küll olemas, aga ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Raseduse alguses on loode väga väike ja iga millimeeter on mõõtmisel oluline. Kui üldpilt oli korras ja näha oli südametegevus, siis peaks olema kõik normi piires. Ultraheli saate soovi ...
Hormoonasendusravi
Tere!
Olen 52-aastane menopausis naine. Jaanuaris 2026 alustasin HAR ravi, kuna kuumahood, unehäired jms muutusid talumatuks. Alustasin Femoston Conti-ga, ebameeldivad sümptomid kadusid üsna kiiresti. ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija
HAR on kaasaegne menopausi vaevusi vähendav ravi. Veritseda ei tohiks, veritsuse põhjus selgitati. Nüüd peaks saama raviga jätkata, enne onko-gün kontroll.
HAR peab ...
Östradiooli näit
Östradiool
2471,0 pmol/L
Tölgendus: Follikulaarfaas 88 - 921 pmol/L; Ovulatsioon
139.5 - 2382 pmol/L; Luteaalfaas 88 - 1145 pmol/L

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Olete üleminekueas ja östrogeeni tase võib olla väga kõikuv. Antud näit on seoses munasarjade aktiivsusega, kuid hormonaalne tasakaal on juba vanusega seoses nihkes.
See ei ole ...
Rinna nibu kõrval heledam laik ja pisike muna
Selline kysimus, mul on paremal pool nibu kõrval heledam laik ja naha all herneterast väiksem muna, nahka kergitades tuleb see kaasa, valus ei ole, aga mis asi see olla võib, see mul juba pikalt muutusteta ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Suure tõenäosusega on tegemist naha rasunäärme või nibu piirkonnas piimajuha ava väikese ummistusega. Kui see ei ole valulik, see ajas ei muutu, siis midagi teha ei ole vaja. Kui see ...
Rinnad valusad ja suurenenud. Olen 52.aastane naine.
Valulilud rinnad ja suurenenud.

Vastas dr Ülle Kadastik
Tere. Rindadae valulikkus on seotud menstruaaaltsükliga, mis võibiki ülemineku perioodis eriti tunda anda. Soovitan pöörduda rinnakabinetti, kus täpsustatakse teie probleem. .DRKadastik
Loe edasiBeebipillide võtmine
Nimelt on mul blistris veel nädala jagu beebipille aga menstruatsioon algas juba, ning olen mures kas ma pean nüüd selle nädala jagu beebipille ikkagi võtma edasi või jata pooleli

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Kasutate pille ikka skeemi järgi edasi. Varasemal veritsusel võivad olla erinevad põhjused ja see ei ole ohtlik, vaid ebamugav.
Kui selline varasem veritsus enne pausi algust kordub, ...
Vaata kõiki nõustamisi
Ei saanud vastust? Küsi arstilt:




