TŠS 28.05.03 / Naistehaigused
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 21. aastane neiu Tallinnast.
Mul on suur mure, arvan, et ma läbisin selle toksilse shoki sündroomi. Täpsemalt juhtus kõik 12. mail (11.mai hakkasid päevad) peale tööd, kui olin sõbrannaga Kaubamaja toiduosakonnas, kui tundsin, et silme eest läheb mustaks, jalgadesse tuli nõrkus ja keha hakkas värisema, süda kiiremini lööma, ning hinges nagu surumistunne, nagu oli raske hingata ning tunne,e t kohe kukun kokku, ei julenud liikuda. Läksin siiski välja, arvasin, et värskes õhus hakkab parem, kuid seal oli sama tunne, asi läks veel halvemaks ja pidasin õigeks sõbrannal kiirabi kutsuda, kiirabi tuli, aga enne seda oli mul nagu peas tühjus, ei tulnud isegi meelde oma isikukood, kuigi kasutan tööl seda teatud programmi sisenemisel paroolina ja seda peast, aga siis ei tulnud isegi esimene number meelde, jalgades ja kehas oli tohutu värin. Kiirabiautos siis küsitleti mind(millal viimati menstruatsioon, kas tarvitan mingeid ravimeid jne), mõõdeti vererõhku, see oli veidi kõrge, kehatemperatuur oli mu meelest madal, 35.6 või midagi taolist, tehti ka kardiogramm, ka seal ei olnud tavapärasest mingeid muutusi, seega korras. Viidi siis mind keskhaiglasse, seal mõõdeti taas kehatemperatuuri ja vererõhku ning mingit pruuni vedelikku anti juua, mis pidavat nagu rahustav olema. Siis tuli arst, kes küsis ka et mis nagu täpsemalt juhtus, ma rääkisin siis oma loo ära, et olin sõbrannaga kohvikus, sõin pannkooki moosiga ja siis ta arvas, arvasid ka kiirabitöötajad, et see moos, ehk siis pannkook üldiselt võis seda tekitada, et see oli liiga magus, veresuhkur tõusis ja sellest siis siuke hoog mul, et ma veel ise ka nagu hakkasin närveerima ja siis tunne, et kukun kokku. Ma ei tea, mida arvata, aga siis lasti mind koju peale mõningast lebamist seal keskhaiglas ja järgmisel päeval tööle minnes kella 11 ajal kordus sama asi, keha hakkas värisema ja kui tahtsin tualetti minna, siis tundsin, et pean kuskilt kinni võtma, või muidu ma kukun kokku ja taas raske hingata, seda ka praegu. Käisin taas kiirabis, seal peale vereanalüüsi võtmist ja kardiogrammi tegemise ja vererõhu mõõtmist mis olid ka kõik normis, ei osatud ka mind aidata, arvati , et pean pöörduma perearsti poole. Läksin siis perearstile, arst siis küsis, et kas on viimasel ajal olnud nagu pingelisem periood või tööl nagu siukest stressi, kuigi mul oli just vahetult seda juhtumist eelmisel nädalal küll vaja asendada sekretäri kes oli nädala puhkusel, aga ei tundnud siis mingit stressi ega väsimust ja siis tundsin end suurepäraselt. Ja perearst kirjutas siiski välja mulle pinge ja ärevusseisundit alandavat tabletid LEXOTANIL, 30 tabletti, mida siiani võtan. Nüüd aga siis ikkagi mõtlen ja uurin, et see minestushoog ehk millestki muust võib olla, et äkki mul on TSS, kuna ma tol päeval kasutasin tampooni ja tavalisest suuremat, st kõige suurema imavusega tampooni, mida varem nagu ei ole kasutanudki, seega põhimõtteliselt esmakordselt, aga kui tampooni vahetasin siis ei olnud see verine, st põhimõtteliselt tampoon puhas nö, vaid natuke verd. Ja üldse olid selle kuu päevad väga pikaajalised, tavaliselt 3 päeva tuleb verd, seekord aga algasid need 11.mai ja verd üldse ei tulnud, (tampoonide pealt vaadates) 15 mai arvasin, et võiks nagu juba lõppenud olla päevad, aga siis just hakkas kõige suurem verehulk tulema, ja kestsid päevad 19 maini, seega 10 päeva, mis mu puhul pani imestama. Nüüd selle pika eelneva jutu kohta tahakski teada või veidigi infot, enne kui lähen naistearsti juurde esmaspäeval 2 juunil, et kas on võimalik ja kas mu kahtlused võivad paika pidada,et mul see TSS on?
Ette tänades Sirli Tallinnast
Arst vastas:

dr Katrin Seidelberg
Günekoloog
Qvalitas Arstikeskus AS
Tere! Sinu lugu lugedes võin järeldada, et tegemist võib olla ärevushäirega. Selle sündroomi korral tekivad just Sinu poolt kirjeldatud tundmused, kusjuures vererõhk , kardiogramm ja vereanalüüsid on korras. Selline halb enesetunne tekib sageli täiesti ootamatiult, näiteks poes sisseoste tehes. Ärevushäire ravi määrab tavaliselt neuroloog või ka perearst. Kuna eelmine menstruatsioon hilines ja kestis tavapärasest kauem, vajad kindlasti ka günekoloogi konsultatsiooni. Dr. Seemen
Nõuanded teemal: Naistehaigused
Beebipillid ja kõhulahtisus
Tere!
Tarvitan Leverette beebipille ning pühapäeval algas mul kõhulahtisus, mis ägestus pigem esmaspäeval. Alustasin laupäeval uue pakiga (võtan pille õhtuti). Pühapäeva hommikul olin vahekorras. ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Kõhulahtisuse korral langeb hormoonitase kiiremini ja see võib põhjustada vaheveritsust. Kuna see on teil toimunud uue pakendi alguses ja kui kõhulahtisus ei kesta üle ühe ööpäeva, siis ...
Nädalaid kestnud ebamugavustunne tupes
3 nädalat kestnud pidev ebamugavustunne põies/tupes. Alguses oli pidev pissihädatunne ja suruv tunne põies, nüüd on lisandunud kipitus, põletus ja sügelus sügaval tupes. Uriiniproov, uriinikülv ja tupe ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Tegemist võib olla tsütolüütilise vaginiidiga.
Soovitav on teha PCR analüüs suguhaiguste ja bakteriaalse vaginiidi paneelile tupest ning ureaplasma urealyticumile. Samuti on võimalik ...
Vaagnapõletik ja võimalik rasedus
Mul on Kyleena spiraal olnud nüüdseks üle 2 aasta.
Umbes 5 nädalat tagasi pärast vahekorda tekkisid alakõhuvalud (2 väga tugevat valuhoogu alakõhus ja vasakul pool munasarja kohal, tundsin ka mingit ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 27-aastane
Teil on ESS ehk emakasisene süsteem Kyleena, mille toime on 3 aastat. Emakasisese rasestumise võimalus ESS on praktiliselt olematu ...
Genitaalherows
Tere
Sain 10 kuud tagasi endale genitaalherpese, sain ravimi peale millega taandusid probleemid. Kas nüüd oleks mul vaja võtta igapäevaselt ravimit, et nakkuse edasi kandmist vähendada? Kui suur ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 26-aastane
Olen korduvalt sellele küsimusele juba vastanud, aga ju ühenduste tõttu pole see andmebaasoi jõudnud...
Teie kirjast loen, ...
Raseduse mõõtmine uh-s
Tere
Rasedust peaks olema menstratsiooni järgi 7+0 nädalat, tegin ka ovulatsiooniteste ja klappis menstruatsiooniga. Ultrahelis aga näitas suuruseks 6+0, südametegevus oli küll olemas, aga ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Raseduse alguses on loode väga väike ja iga millimeeter on mõõtmisel oluline. Kui üldpilt oli korras ja näha oli südametegevus, siis peaks olema kõik normi piires. Ultraheli saate soovi ...
Hormoonasendusravi
Tere!
Olen 52-aastane menopausis naine. Jaanuaris 2026 alustasin HAR ravi, kuna kuumahood, unehäired jms muutusid talumatuks. Alustasin Femoston Conti-ga, ebameeldivad sümptomid kadusid üsna kiiresti. ...

Vastas dr Galina Litter
Lugupeetud Küsija
HAR on kaasaegne menopausi vaevusi vähendav ravi. Veritseda ei tohiks, veritsuse põhjus selgitati. Nüüd peaks saama raviga jätkata, enne onko-gün kontroll.
HAR peab ...
Östradiooli näit
Östradiool
2471,0 pmol/L
Tölgendus: Follikulaarfaas 88 - 921 pmol/L; Ovulatsioon
139.5 - 2382 pmol/L; Luteaalfaas 88 - 1145 pmol/L

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Olete üleminekueas ja östrogeeni tase võib olla väga kõikuv. Antud näit on seoses munasarjade aktiivsusega, kuid hormonaalne tasakaal on juba vanusega seoses nihkes.
See ei ole ...
Rinna nibu kõrval heledam laik ja pisike muna
Selline kysimus, mul on paremal pool nibu kõrval heledam laik ja naha all herneterast väiksem muna, nahka kergitades tuleb see kaasa, valus ei ole, aga mis asi see olla võib, see mul juba pikalt muutusteta ...

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Suure tõenäosusega on tegemist naha rasunäärme või nibu piirkonnas piimajuha ava väikese ummistusega. Kui see ei ole valulik, see ajas ei muutu, siis midagi teha ei ole vaja. Kui see ...
Rinnad valusad ja suurenenud. Olen 52.aastane naine.
Valulilud rinnad ja suurenenud.

Vastas dr Ülle Kadastik
Tere. Rindadae valulikkus on seotud menstruaaaltsükliga, mis võibiki ülemineku perioodis eriti tunda anda. Soovitan pöörduda rinnakabinetti, kus täpsustatakse teie probleem. .DRKadastik
Loe edasiBeebipillide võtmine
Nimelt on mul blistris veel nädala jagu beebipille aga menstruatsioon algas juba, ning olen mures kas ma pean nüüd selle nädala jagu beebipille ikkagi võtma edasi või jata pooleli

Vastas dr Urve Pappa
Tere
Kasutate pille ikka skeemi järgi edasi. Varasemal veritsusel võivad olla erinevad põhjused ja see ei ole ohtlik, vaid ebamugav.
Kui selline varasem veritsus enne pausi algust kordub, ...
Vaata kõiki nõustamisi
Ei saanud vastust? Küsi arstilt:




