TŠS 28.05.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 21. aastane neiu Tallinnast.
Mul on suur mure, arvan, et ma läbisin selle toksilse shoki sündroomi. Täpsemalt juhtus kõik 12. mail (11.mai hakkasid päevad) peale tööd, kui olin sõbrannaga Kaubamaja toiduosakonnas, kui tundsin, et silme eest läheb mustaks, jalgadesse tuli nõrkus ja keha hakkas värisema, süda kiiremini lööma, ning hinges nagu surumistunne, nagu oli raske hingata ning tunne,e t kohe kukun kokku, ei julenud liikuda. Läksin siiski välja, arvasin, et värskes õhus hakkab parem, kuid seal oli sama tunne, asi läks veel halvemaks ja pidasin õigeks sõbrannal kiirabi kutsuda, kiirabi tuli, aga enne seda oli mul nagu peas tühjus, ei tulnud isegi meelde oma isikukood, kuigi kasutan tööl seda teatud programmi sisenemisel paroolina ja seda peast, aga siis ei tulnud isegi esimene number meelde, jalgades ja kehas oli tohutu värin. Kiirabiautos siis küsitleti mind(millal viimati menstruatsioon, kas tarvitan mingeid ravimeid jne), mõõdeti vererõhku, see oli veidi kõrge, kehatemperatuur oli mu meelest madal, 35.6 või midagi taolist, tehti ka kardiogramm, ka seal ei olnud tavapärasest mingeid muutusi, seega korras. Viidi siis mind keskhaiglasse, seal mõõdeti taas kehatemperatuuri ja vererõhku ning mingit pruuni vedelikku anti juua, mis pidavat nagu rahustav olema. Siis tuli arst, kes küsis ka et mis nagu täpsemalt juhtus, ma rääkisin siis oma loo ära, et olin sõbrannaga kohvikus, sõin pannkooki moosiga ja siis ta arvas, arvasid ka kiirabitöötajad, et see moos, ehk siis pannkook üldiselt võis seda tekitada, et see oli liiga magus, veresuhkur tõusis ja sellest siis siuke hoog mul, et ma veel ise ka nagu hakkasin närveerima ja siis tunne, et kukun kokku. Ma ei tea, mida arvata, aga siis lasti mind koju peale mõningast lebamist seal keskhaiglas ja järgmisel päeval tööle minnes kella 11 ajal kordus sama asi, keha hakkas värisema ja kui tahtsin tualetti minna, siis tundsin, et pean kuskilt kinni võtma, või muidu ma kukun kokku ja taas raske hingata, seda ka praegu. Käisin taas kiirabis, seal peale vereanalüüsi võtmist ja kardiogrammi tegemise ja vererõhu mõõtmist mis olid ka kõik normis, ei osatud ka mind aidata, arvati , et pean pöörduma perearsti poole. Läksin siis perearstile, arst siis küsis, et kas on viimasel ajal olnud nagu pingelisem periood või tööl nagu siukest stressi, kuigi mul oli just vahetult seda juhtumist eelmisel nädalal küll vaja asendada sekretäri kes oli nädala puhkusel, aga ei tundnud siis mingit stressi ega väsimust ja siis tundsin end suurepäraselt. Ja perearst kirjutas siiski välja mulle pinge ja ärevusseisundit alandavat tabletid LEXOTANIL, 30 tabletti, mida siiani võtan. Nüüd aga siis ikkagi mõtlen ja uurin, et see minestushoog ehk millestki muust võib olla, et äkki mul on TSS, kuna ma tol päeval kasutasin tampooni ja tavalisest suuremat, st kõige suurema imavusega tampooni, mida varem nagu ei ole kasutanudki, seega põhimõtteliselt esmakordselt, aga kui tampooni vahetasin siis ei olnud see verine, st põhimõtteliselt tampoon puhas nö, vaid natuke verd. Ja üldse olid selle kuu päevad väga pikaajalised, tavaliselt 3 päeva tuleb verd, seekord aga algasid need 11.mai ja verd üldse ei tulnud, (tampoonide pealt vaadates) 15 mai arvasin, et võiks nagu juba lõppenud olla päevad, aga siis just hakkas kõige suurem verehulk tulema, ja kestsid päevad 19 maini, seega 10 päeva, mis mu puhul pani imestama. Nüüd selle pika eelneva jutu kohta tahakski teada või veidigi infot, enne kui lähen naistearsti juurde esmaspäeval 2 juunil, et kas on võimalik ja kas mu kahtlused võivad paika pidada,et mul see TSS on?

Ette tänades Sirli Tallinnast

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere! Sinu lugu lugedes võin järeldada, et tegemist võib olla ärevushäirega. Selle sündroomi korral tekivad just Sinu poolt kirjeldatud tundmused, kusjuures vererõhk , kardiogramm ja vereanalüüsid on korras. Selline halb enesetunne tekib sageli täiesti ootamatiult, näiteks poes sisseoste tehes. Ärevushäire ravi määrab tavaliselt neuroloog või ka perearst. Kuna eelmine menstruatsioon hilines ja kestis tavapärasest kauem, vajad kindlasti ka günekoloogi konsultatsiooni. Dr. Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

TŠS

Tere,
mul on mure, mida ma ise ei oska lahti seletada. Nimelt mul on praegu päevad ja ma kasutan tampoone. Eile öösel olid mul kohutavad külmavärinad ja tekkis kõrge palavik (39 C) ning kohutav peavalu ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kirjeldatud kaebused on tõepoolest iseloomulikud TOKSILISE SHOKISÜNDROOMILE. Arvatavasti olete juba tampooni eemaldanud.Kontrollige oma vererõhku,kui see on langenud,palavik püsib ja esineb gripi ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi