IVF-järgne halb enesetunne 04.06.10 / Kehaväline viljastamine

Külastaja küsib:

Tere
Mul on selja taga minu esimene ja edukas IVF katse. Raviskeem oli tõenäoliselt tüüpiline ITK-le, Diphereline 21. päeval, Gonal 12x 150, punktsioon 19.05, 21.05 siirdati 1 munarakk. Hüperstimulatsiooni ei tekkind, kogu protsessi talus organism hästi, kuid nüüd viimastel päevadel olen ennast hakanud halvemini tundma. Käisin erakorralises, kuna olid hingamisraskused, mind võeti sisse. Ja midagi hullu ei leitud, munasarjad keskmiselt suured, u. nabani, 10 cm, vedelikku u. 1 liitri jagu, UH-s olid kõik siseelundid koras, samuti mitu korda võetud vereproovid. Sain 2x tilka ja verdvedeldavat süsti, palavikku polnud. Nüüd aga on selline tunne, et kõik siseorganid, eriti magu on hirmsalt kokkusurutud, mistõttu tekib terav valu liigutades, meenutab gaasivalu, endiselt olen üsna punnis kõhuga. Kas on võimalik, et kõik need muutused on seotud pigem raseduse algusega? Sain aru, et raseduse tekkides kaob selline kerge hüper ka aeglasemalt. Millal peaksin hakkama mõtlema, et võibolla pole kõik korras?

Arst vastas:

Aivar Ehrenberg

dr Aivar Ehrenberg

Günekoloog

TÜ Kliinikumi Naistekliinik

Tervist,
hüperstimulatsiooni sündroomi ei ole võimalik välja ravida, see saab ainult ise laheneda. Raseduse tekkimine süvendab haiguse kulgu.
Kirja teel ei oska teie seisundit hinnata. Tugeva valu ja hingamisraskuse korral peate kindlasti valvearsti poole pöörduma.
AE

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Kehaväline viljastamine

IVF-i järgne vererõhu tõus ja südamepekslemine

Novembris teostati Tallinna KHs IVF. Kuni 7.nov.ni Gonal F 150-300 ühikut ja kuni 25.nov.ni Crinone geeli(180mg progesterooni päevas). IVF-i foorumis näen, et minu doosid olid teistega võrreldes märgatavalt ...

Aivar Ehrenberg

Vastas dr Aivar Ehrenberg

Tervist,
minu hüpotees on, et teil on klimakteerilised kaebused, mis oleksid tõenäoliselt tekkinud ka ilma viljatusravita. Kui teile määrataks hormoonasendusravi ja enesetunne paraneks, kinnitaks ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: