rybelsus kõrvalmõju 08.12.24 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Võtan hommikul rybelsust 3mg. Joon peale ca 450 ml 60 kraadist vett ja ootan söögini umbes 45 -60 minutit.
Hommikut alustan veejoomisega juba mitu aastat, kuna see on hea organismile. Kas vee segamine rybelsusega mõjutab kuidagi hommikuse veejoomise positiivset mõju? Organism on ju harjunud hommikuti puhta veega.
Samas on ravimijuhises soovitus juua peale kuni 120ml vett, kas minu 450 ml on selles mõttes liiast?
Võib olla juua hommikuti ainult puhast vett ja manustada rybelsust päeva jooksul?
Nimetatud hommikune harjumus mõjub väga hästi ja kardan seda mingil moel negatiivselt mõjutada.
Kui võtan seda ravimit hiljem, kui kaua peab enne võtmist mitte sööma?
(loodan, et pöördusin sobiva arsti poole, perearst ilmselt ei tea neid veejoomise detaile, ma ei osanud määramise ajal seda küsida ka)
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Ravimit tuleb võtta rangelt vastavalt juhistele ette nähtud vee kogusega.
Rybelsus (Ribelsas) on ravim, mis sisaldab semaglutiidi ja mida kasutatakse 2. tüüpi diabeedi raviks. Tablettide kujul olev semaglutiid on vedeliku koguse suhtes tundlik. Liiga suur kogus vett võib ravimi tõhusust vähendada.
Soovitatav on võtta ravim hommikul, kuna see tagab parima imendumise ja tõhususe. Pärast ravimi võtmist tuleb oodata vähemalt 30 minutit enne söömist, joomist või teiste ravimite kasutamist.
Rybelsus imendub kõige paremini tühja kõhuga, mis on iseloomulik hommikusele ajale, sest päeva jooksul ei ole kõht enam tühi.