Küsin oma sõbranna eest,kuna mulle tundub,et poiss vajab abi.Poiss on üheksa aastane.Õpib kolmandas klassis.Perekond vahetas neli kuud tagasi elukohta.Seni õpib vanas koolis,kuid sügisest vahetab ka kooli.Poisi isa töötab soomes ja ema ööseti klienditeenindajana.Nädalas paar ööd peab poiss üksi kodus olema.Kuid ta keeldub,ööbib ema töökaaslaste ja sõbrannade juures.Mida ta peaks ette võtma?Töökohta vahtada ei ole väikses asulas eriti kerge.Poiss julgeb ema töö juurde minna õhtul kell 11 pimedas läbi alevi,aga mitte kodus magada.Kindlasti tahab iga laps,et ema on kodus,aga kas nii suur poiss ei peaks juba aru saama.Vanemad peavad tööl käima ja raha teenima.Isegi päevati helistab kohe,kui ema on kuskil väljas ja nõuab,et tule kohe koju!Ema on juba palju aastaid ööseti töödanud,kuid enne oli isa kodus ja vanem vend ka.Ise ütleb laps,et ta kardab,äkki öösel keegi koputab uksele.Tundub,et ta on ka väga kinnise iseloomuga.Kas mu sõbranna peaks lastepsühholoogi poole pöörduma?Ette tänades murelik sõbranna!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kindlasti saab abi psühholoogiga koostööst. Hetkel võiks last harjutada kodus ööbima nii, et keegi on seal temaga koos. Poiss oli harjunud, et keegi oli alati kodus. Elukoht, kus laps praegu viibib, on temale uus ja harjumatu. Vaatamata sellele, et ta on 9 aastane, tunneb ta end kindlasti halvasti, kui kedagi kodus ei ole, sest kohanemine uue olukorraga võtab aega. Last tuleb toetada, tutvustada ümbruskonda, rahustada ja julgustada teda igati. Tuleks lapselt alati küsida, mida kardab ja kuidas oleks võimalik teda abistada, et ta end kindlamalt tunneks.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.